Sports Lady®

Sports Lady®

7.7.2016

Luonnollinen vs...

tukasta lähti aika paljon eilen

Yrittääkö joku muu kasvattaa pitkää tukkaa..? Mä jotenkin mokaan sen aina jossain vaiheessa. Alan niin ahneeksi, että en anna leikata tukkaa. Sitten se näyttää suht ok:lle kun sen laittaa, mutta muuten aivan kauhealle (paitsi ponnarilla). Enemmin hiusten pitäisi näyttää suht ok:lle silloin kun niitä ei laita ja tosi hyvälle kun ne laittaa. No mä katsoin snapista yhtä lapsen kuvaamaa pätkää, ja totesin että tukka näyttää aivan järkyttävälle. Mulla oli tukka auki siinä kuvassa ja se oli pesty ja laitettu edellisenä iltapäivänä. Periaatteessa sen olisi pitänyt olla ihan ok vielä seuraavana aamuna vai mitä? No eihän se näyttänyt. Varasin samana iltana vielä ajan kampaajalle. 

Väriä tai raitoja en oo laittanut pitkään aikaan. Toivon, että en joutuisi enää ikinä värjäämään. Ja nyt sitä sitten leikattiin. Ja aika paljon. Ja hyvä tästä tuli. Vähän jännitti, sillä otin Offerilla.com´sta halpis tarjouksen. 25 euroa maksoi tukan tehohoito ja leikkaus. Mun tukkaa on viimeisen 20 vuoden aikana leikannut ehkä 3 ihmistä. Jännitti ihan kauheasti. Kun sakset oli napsaisseet ensimmäisen kerran, kadutti istua siinä tuolissa. Mutta hyvä siitä tuli lopulta. 

Hiusta pitäisi leikata kuulemma 5 viikon välein, kun sitä kasvattaa. Silloin se kasvaa parhaiten. Kesällä kannattaisi käyttää naamiota 2-3 kertaa viikossa. Mun tukka oli aivan rutikuiva. Olin pessyt sitä luomushampoolla ja luomuhoitoaineella, joista jälkimmäinen ei ole kauhean hyvää (niitä löytyy parempiakin). Pari päivää sitten ostin kunnon tuotteet. Eilen sitten annoin leikata. 

Niin kuin aiemmin sanottua, olen onnellinen sekakäyttäjä. Käytän luomutuotteita (naamarasvat ja shampoot ja vartalovoiteet ja muut..), mutta silloin kun tilanne vaatii pelastusta, sorrun... Vartalotuotteiden ja dödöjen osalta olen löytänyt sen ihanan luomulinjan josta en enää luovu. Ihanat, toimivat, tuotteet jotka vielä tuoksuvatkin hyvälle. Dödöä ei muuten ole mikään pakko käyttää jos ei haise.. Tämä onkin jännä juttu ja oma juttunsa oikeastaan. Hiki lakkasi haisemasta kun putsasin ruokavalion puhtaaksi. Tajusin jokin aika sitten, että en oikeastaan tarvitse dödöä ollenkaan. Olen sitä käyttämättä koko ajan, mutta henkisesti sitä on laitettava kun lähtee jonnekin jossa ei toivo haisevansa :D

Olen tässäkin sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. Kun syö terveellisesti ja välillä sitten ottaa vähän suklaata ja skumppaa, ei maailma siihen kaadu. Päinvastoin. Mutta yleensä skumpan ja suklaan jälkeen tilanne vaatii pelastusta ja keho suorastaan janoaa itsepuristettuja mehuja, tuorepuuroja ja vihersmootheja. Ei kananmunaa tai ruisleipää, jugurtista puhumattakaan. Liian hapan keho osaa kertoa miten saada siitä emäksisempi. Ja kuona-aineet taas skumppailusta saa parhaiten liikkeelle liikunnalla, saunalla, uimisella (etenkin avanto- tai kylmässä vedessä uimisella), riittävällä veden juonnilla, venyttelyllä ja oikealla ravinnolla. Turha on ostaa kalliita selluliittivoiteteita tai mennä vielä hintavampiin hoitoihin. Kauneuden kanssa taas on päinvastoin. Hiukset ja naama janoaa välillä kaikkea "epäterveellistä". Niin kuin kunnon shampoota ja hoitoainetta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti