Sports Lady®

Sports Lady®

18.1.2012

Laulutunnilla

Mulla on niin hyvä fiilis! Olin tänään elämäni ensimmäisellä laulutunnilla!!! Mieletöntä! Siistiä! Haaveena on ollut jo pitkään mennä laulutunneile ja nyt se on totta, tänään ne aloitin. Tyytyväinen hymy kasvoilla kävelin kotiin, enkä "raahustanut kotiin rikkipoikki" niin kuin laulussa sanottiin. 


Olen nuorempana soittanut pianoa ja aina lauleskellut, mutta olen halunnut jo pitkään opetella tekniikkaa ja äänen käyttöä. Koulussa mulla oli aina musiikki kymppi. En tiedä johtuiko se lauluäänestä vai siitä, että lauloin laulukokeessa aina opettajan lempivirren :) Lopetin sitten soittotunnit seitsemän vuoden jälkeen, kun halusin viettää kaiken aikani tallilla eikä huvittanut enää soittaa. Hevoset oli kiinnostavampia. Musiikkiluokallekin minua kovasti yritettiin laittaa, yhden päivän siellä taisin olla. Sitten sanoin, että menen sinne kouluun missä on kaikki kaveritkin. 


Tykkään laulaa ja soittaa. Pianoa ei enää ole, mutta laulaa voi missä vain (melkein...). Tarkoitus ei ole lähteä valloittamaan maailmaa tai perustaa bändiä, kunhan omaksi ilokseni opettelen laulamaan kun siitä niin tykkään. Eikä siitä nyt haittaakaan ole, jos miettii vaikka liikunnan ohjaamisenkin aspektista asiaa. Vähän jännitti ennen tuntia ja voin sanoa, että se oli sitä mukavuusalueelta poismenemistä kun alettiin ensimmäistä äänenkäyttöharjoitusta tekemään. Opin ihan älyttömästi ja tietoa tuli paljon. Nyt vain ensi viikon laulutuntia odottelemaan ja kirjastosta lainaamaan nuotteja! Mä alan harjoitella nyt mun kotiläksyjä, tällaisista läksyistä kyllä tykkään :)

Ihanaa ihanaa ihanaa keskiviikkoiltaa teille! 

4 kommenttia:

  1. Mahtavaa että aloitit laulutunnit, se avaa ihan uusia maailmoja! :)
    t. musiikin opiskelija :)

    VastaaPoista
  2. Ihan totta, tykkäsin tosi paljon vaikka vaikeaahan se on :)

    VastaaPoista
  3. Ihanaa, että sportslady musisoi! :) Musiikki edistää terveyttä niin monella eri tasolla <3 Varsinkin laulaminen, koska olet itse instrumentti! Kuulemma suomenruotsalaiset elävät supisuomalaisia pidempään, koska käyvät niin ahkerasti kuorossa :)

    VastaaPoista
  4. Mitä sitä ei terveytensä eteen tekisi :)

    VastaaPoista