Sports Lady®

Sports Lady®

8.6.2017

Sateinen torstai ja lomafiiliksissä




Onpas ollut sateinen päivä. Heti aamusta kaipasi jo väriä lautaselle tähän harmauteen. Aamiaisella tein ensin mehua tuttuun tapaan. Nyt olen ihastunut mehuun, jonne laitan muutaman porkkanan, omenan, sitruunan, limen ja inkivääriä. Aamupala tuntuu olevan melko vakkari: munakasta, marjoja, puuroa ja kahvia kauramaidolla. Oli tarkoitus tehdä tuorepuuro, mutta unohdin illalla. Tänään uusi yritys, nyt on jääkaapissa kaurahiutaleet ja chia mantelimaitoon sekoitettuna. 



Joko te alatte olla lomafiiliksissä? Mä olen jo toinen jalka lomalla kyllä! Tänään oli vika torstain toiminnallisen treenin tunti. Ensi viikosta alkaen on vain pari jumppaa iltaisin viikossa ja vain toinen on sisätiloissa. Ja nyt jää sitten osa tunneista kesätauolle, joten arki kevenee huomattavasti. 

Täällä kuitenkin vielä työt jatkuu kesäkuun, tosin hieman rauhallisemmin. Heinäkuussa on sitten lomaa, koko heinäkuu. Eilen oli päivä täynnä ohjauksia. Tuli paljon ajoa paikasta toiseen ja päivä venyi aamusta iltaan saakka. Tänään on ollut vähän vähemmän ohjauksia ja sai nukkua vähän pidempään. Ihan hyvä. Tuntuu, että eilisestä palautuessa menee taas hetki. Eilen oli sitten kaikkea ärsyttävää vastoinkäymistä ihan riittävästi vielä töiden lisäksi, joten tänään oli kuin jyrän alle jäänyt olo. 

Sen verran rauhallinen ja sateinen päivä oli tänään, että kirjanpidonkin sain tehtyä viime kuulta. Tai koottua kirjanpitäjälle sen aineiston. Tällä viikolla olen suunnitellut myös tulevaa kesälomaa lapsen kanssa. Fudistahan siihen kuuluu, mutta kyllä mä vähän reissujakin olen katsellut. Hyvää se tekee vaihtaa maisemaa hetkeksi. Mulla kun koti on osaksi vielä työpaikka, täällä on kotitoimisto. Aina sitä pääsee paremmin lomamoodiin kun saa oikeasti muuta ajateltavaa. Toki yrittäjänä ei voi heittäytyä ihan off line kuukaudeksi, eikä ihan viikoksikaan, mutta joksikin aikaa kyllä.  





Mutta nyt on matkakin varattu, loppu kesälomasta saa mennä ihan fiiliksen mukaan. Yleensä olen sitä mieltä, että Suomesta ei kannata poistua kesällä minnekään, mutta jotenkin sitä nyt päädyin tähän ratkaisuun. Joskus olisin sanonut, että on ihana kun on jotain mitä odottaa. Nyt kyllä olen ihan fiiliksissä kesästä ja kaikesta tässä muutenkin ennen matkaa. Ja ihana on kyllä lähteä reissuunkin. Tuossa yllä olevassa kuvassa on kuvaa edelliseltä Rooman reissulta, siitä on jo yhdeksän vuotta...

Noita Rooman lentoja ja hotelleita olen tässä nyt parin vuoden ajan jo fiilistellyt, mutta olen kuitenkin odotellut että lapsi vähän kasvaa. Kymmenenvuotiaan kanssa on jo hyvä kiertää nähtävyyksiä ja sen ikäinen on niistä jo kiinnostunutkin. Varsinaisella kaupunkilomalla ei olla kaksin vielä oltu, yleensä reissut on suuntautuneet aina johonkin lämpimään tai laskettelemaan. Ja siellä on sitten pidetty yksi kaupunkipäivä, muuten keskitytty erilaisiin aktiviteetteihin ja uimiseen. Vuosi vuodelta se matkustaminen kyllä helpottuu. Muistan vielä meidän ekan reissun kahdestaan, kun mukana oli rattaat ja monta laukkua, ja bussissa mun sylissä nukkuva 4-vuotias kun piti nousta ylös oman hotellin kohdalla. Meinasi kädet loppua kesken. Aikamoista roudaamista oli niin pienen kanssa. Kyllä mä eilen mietin, että ollaan paljon reissattu ja ei se ihan kevyttä pienen lapsen kanssa kaksin ole ollut. Mutta mitä ihania muistoja niiltä reissuilta onkaan! Rooma on mun yksi lempikaupungeista ja tämä on siellä nyt neljäs kerta. Ylipäätään Italiassa on tullut matkustettua paljon. Rakastan sitä maata. 


Kesäflunssakin taitaa olla vihdoin selätetty ja joskos sitä huomenna menisi pitkästä aikaa tekemään kävelylenkin. Edellisestä onkin melkein pari viikkoa. Todella fiiliksissä tällä hetkellä siitä, että on terve ja pääsee liikkumaan ja treenaamaan taas. Nyt kuitenkin kirja käteen ja sateen ropinaa kuuntelemaan peiton alle. Ihanaa torstai-iltaa kaikille teille!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti