Sports Lady®

23.6.2017

Reissukuvia

Terkkuja Tallinnasta ja hyvää juhannusta kaikille. Tuli vierailtua taas naapurimaassa ja kotiuduin eilen illalla. Tehtiin keskiviikkona parin päivän tyttöjen reissu Hennan kanssa, ja Tallinnassa saa joka kerta aikaiseksi ihan tosi kivan miniloman. Hyvässä seurassa vielä reissusta todellakin nauttii. Käytiin kampaajalla ja laitettiin kynnet. Yövyttiin kivassa hotellissa, syötiin hyvin ja herkuteltiin. Ja shoppailtiinkin. Ja matkalla syön kyllä kaikkea, kotona voi olla sitten vähän tarkempi mitä suuhunsa laittaa. Mutta lomalla kuuluu nauttia!

Mä olen matkustanut tosi paljon Tallinnaan. Varmaan into käydä siellä sai alkunsa jo ihan nuorena kun Ulla-tädillä oli siellä työ ja asunto. Tuli käytyä usein siellä ja nähtyä erilainen puoli kaupungista. Tehtiin muuta kuin perinteisiä turistijuttuja, koska täti asui siellä ja osasi näyttää kaikkia kivoja paikkoja.

Lähiaikoina teen postauksen, jossa kerron omat vinkit kivaan Tallinnan lomaan, mutta nyt muutama kuva meidän reissusta. Telegraaf -hotellissa yövyttiin Vene -kadulla. Se on tosi tosi kiva hotelli!

Koska otettiin aikainen aamulaiva, meillä oli aikaa hyvin ensimmäisenä päivänä tehdä kaikkea. Käytiin hoidoissa, lounaalla, kaupoissa ja käveltiin kaupungissa.

Illallista syötiin tällä kertaa Rataskaevu16 -ravintolassa. Varasin sinne pöydän jo reilusti viikkoa aikaisemmin. Etenkin jos on isompi seurue, tai edes enemmän kuin kaksi, pitää varauksen kanssa olla todella aikaisin liikkeellä. Nytkin ravintola oli aivan täynnä siihen asti että keittiö suljettiin.

Rataskaevun ruuat oli todella todella hyvät ja hintataso erittäin edullinen. Kannattaa ehdottomasti varata täältä pöytä jos menet Tallinnaan.

Torstaina aamulla luovutettin huone, jätettiin kamat hotellille ja otettiin bussi alle ja ajettiin Ulemiste -ostoskeskukseen. Siellä oli tosi paljon kivoja kauppoja ja ravintoloitakin.

Kukkia toin taas kotiin mukana. Pionit maksaa täällä 3 euroa kappale, kun Helsingissä niistä saa maksaa jopa 8 euroa..

Ehdittiin vielä iltapäivällä Telliskiveen. Käytiin kahvilla Kivi Paber Sakset gluteenittomassa ravintolassa. Sitten kamat hotellilta, kukat matkaan ja kotia kohti. Tallinkin uusi Megastar on tosi kiva laiva ja nopeakin.

tyrni raakakakkua Telliskivessä
Tänään on ollut ihana herätä omasta kodista. Kävin aamulenkillä, puristin mehuprässillä porkkanainkivääri mehun, söin puuroa ja munia aamupalaksi. Ihan sellainen arkimeininki taas. Ja nyt auton pakkaus ja mökille juhannuksen viettoon. Ihanaa juhannusta kaikille!

1. Tallinna on kyllä ihana! Kivaa juhannusta :)

1. Niin on. Ja vielä kun on hyvä sää. Ihanaa juhannusta!