Sports Lady®

Sports Lady®

18.8.2017

Friday thoughts


Viikosta selvitty onnistuneesti. Nyt ovat oikeastaan kaikki tunnit ja PT-asiakkaiden treenit käynnistyneet. Paljon ihania asiakastapaamisia mahtunut tähänkin viikkoon. Näin yrittäjänä sitä voi olla tosi onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen pystynyt luomaan omat aikatauluni miten olen halunnut, kun lapsi on ollut pieni. Silloin kun hän on koulussa tai harrastuksissa, minä olen töissä. Muuten sitten kotona hänen kanssaan. Ja mulla on ollut mahdollisuus saattaa hänet aina aamuisin kouluun, vielä tokalla ja kolmannellakin luokalla jos on niin halunnut. Ja työ mahdollistaa myös sen, että silloin tällöin päivisin on mahdollista nähdä perhettä tai ystäviä. Mennä vaikka rannalle nauttimaan lounaasta ja suklaakakusta ja pienen veljentytön seurasta. Niin kuin tänään. 

Onnellisuus ja hyvinvointi tulee kyllä ehdottomasti hyvistä ihmissuhteista ja siitä, että on tärkeitä ihmisiä elämässä. Vaikka hyvinvointiin pyrkisi kuinka optimaalisesti tahansa, se ei takaa onnellisuutta ja sitä lopullista hyvää oloa mun mielestä. Voit liikkua ja syödä terveellisesti, mutta joskus sekin saattaa alkaa hallita liikaa elämää ja silloin nuo tärkeät, läheiset ihmiset saattavat päästä unohtumaan. Ja hyvinvointiin olennaisena osana kuuluu myös se sosiaalinen puoli, eli kaikkien osa-alueiden pitäisi olla kunnossa. Ja lepo tietysti yksi vielä tärkeimmistä asioista. 


Ihanien ihmisten lisäksi olen tällä hetkellä tosi kiitollinen siitä, että olen terve. Oon aikaisemminkin kirjoittanut siitä, että mulla on selän kanssa ongelmia ja se saattaa joskus vain "mennä". Vaikka teen monipuolisesti kaikkea, en liikaa, en isoilla painoilla, venyttelen ja huollan kehoa useita kertoja viikossa.. Viime lauantaina se taas kipeytyi kävelylenkin jälkeen ja tämä viikko on mennyt sitten oikeastaan vain töitä tehden ja muun aikaa leväten. Tänään oli ensimmäinen päivä, että siihen ei sattunut. SI-nivelen ongelmat alkoivat parikymmentä vuotta sitten. Säännöllinen riesa siis, mutta pysyy kurissa kuitenkin. Mutta silloin kun selkä on kipeä, on olo kurja ja mieli maassa. Sattuu ja ei voi tehdä oikein mitään, paitsi työt on tottakai tehtävä. Nyt on siis hyvä mieli aloittaa viikonloppu ja nauttia siitä, että mihinkään ei satu. Olisiko ne loputkin selkäkivun rippeet jääneet eilen Kuusijärvelle? Oltiin siellä illalla uimassa ja saunomassa ystävien kanssa. Järvi ja sauna ja koko tunnelma siellä on kyllä parannuskeino joka kipuun, ollut jo pitkään. Nyt taas niitä kylmiä vesiä odotellen, että voi aloitaa avantouintikauden :)

Ihanaa viikonloppua kaikille. Nauttikaa elämästä ja läheisistä ihmisistä. Ne tuovat pitkäkestoista hyvinvointia. Ja muistakaa myös herkutella!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti