Sports Lady®

Sports Lady®

17.1.2018

5 variaatiota lankussa

Hei ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Tai viikko on jo oikeastaan aika pitkällä. Tajusin, että edellinen postaus oli viikonlopulta. Jotenkin sitä työt vie välillä mennessään. Edellisessä postauksessa tuli tosi hyvä kysymys ja kommentti, jossa kysyttiin mielipidettäni "perinteisestä saliharjoittelusta" luopumiseen ja sen vaihtamiseen oman kehon painolla tehtävään harjoitteluun ja liikkeisiin pienillä painoilla. Kommentista innostuneena aloinkin heti kirjoittaa juttua ja siitä tahtoo tulla niin pitkä kun asiaa riittää. Eli sitäkin olen täällä väsäillyt alkuviikosta. Eli sellainen on tulossa. 

Mutta nyt tähän keskiviikkoon kokosin teille mun viisi lempitapaa lankuttaa. 


Lankku on aivan loistava keskivartalon liike, ja samalla saat vahvistettua myös ala- ja yläkroppaa. Lankuttaa voi vaikka miten monella eri variaatiolla ja kokosin postaukseen viisi mun lemppariliikettä. 

1. Vuorikiipeilijä (ylin kuva)
Tätä voit tehdä tuomalla polvia vuorotellen suoraan kohti rintaa tai kohti kainaloa sivuille. Tempoa kannattaa vaihdella. Tee välillä hitaasti ja keskittyen askeltaen ja välillä taas juosten reippaalla tempolla. 


2. Haaraperushyppy lankussa
Hypi jalat auki ja yhteen. Vaihtele tempoa. Voit myös askeltaa. 


3. Hypyt 90 kulmaan
Hyppää jalat lankkuasennosta koukkuun. Polvet tulevat lantion alle, tarkoitus ei ole hypätä niitä kohti rintaa, vaan jättää polvet lantion alapuolelle niin että ovat vähän irti lattiasta. Voit tehdä saman askeltaen. 


4. Vuorikiipeilijä
Hyppää tai astu jalka käden viereen vuorotellen. Tässä vuorikiipeilijässä jalkapohja tulee maahan asti! Tee liike rauhallisesti askeltaen jos sinulla on ongelmia alaselän kanssa. 


5. Kierrot sivuille lankussa
Kierrä lantiota puolelta toiselle lankkuasennosta. Tee hitaasti ja pysäytä hetkeksi keskiasennossa. 

Tammikuu on jotenkin siistiä aikaa kyllä mun mielestä. Itse olen ihan fiiliksissä aina kaikista treenijutuista ja on ihanaa kun kaveritkin ovat. Liikkuminen vaan tekee niin hyvää ja piristää ja siitä saa virtaa. Erityisesti tällä hetkellä olen tosi onnellinen mun aamutreeneistä. Silloin kun treenin tekee heti aamulla ennen töihinmenoa, on sitten treeni tehty ja voi tehdä töiden jälkeen kaikkea muuta. Tosin omassa tapauksessa olen iltaisin töissä, mutta päivällä omaan treeniin kuluva aika on taas mulla vapaata. Päiväkin tuntuu pidemmältä, vaikka pitää sitä toki nipistää sieltä illasta ja mennä aikaisemmin nukkumaan. Mutta mieluummin aikaisin ylös ja liikkeelle ja aikaisin nukkumaan, kuin koomailua ja lojumista sohvalla iltaisin.. Tämän aamun kehoa herättelevän treenin liikkeet on kuvattu Instan stooriin @sportsladyh. Kurkatkaa sieltä lisää liikevinkkejä.

Nyt pidän peukkuja, että lunta ei tulisi kauheasti eikä keli muuttuisi huonoksi, sillä kohta on hypättävä autoon ja suunnistettava seuraavan treenattavan kotiin. 

Iloista keskiviikkoa kaikille!

Xo
Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti