Sports Lady®

Sports Lady®

8.9.2012

Sports Lady testaa dieetti

Mistä moinen ajatus kokeilla uutta dieettiä? Ostin Akateemisesta Dukan-dieetti kirjan viime viikonloppuna ja ajattelin kokeilla joskos tämä olisi ratkaisu päästä ylimääräisistä kiloista eroon. Plus että kokeilen mielelläni kaikkea uutta jotta mulla on niistä sitten kokemusta kertoa toisille! Lähes viikon jälkeen tuntuu että mä oon löytänyt mun jutun! Tällä dieetillä varmasti mammakilot karisee tai tuleva morsian saa mahdutettua itsensä pienempään hääpukuun!


Kaunis Kate pudotti painoaan Dukan dieetillä ennen häitään
Tänään aamulla mulla oli ekan kerran nälkä. Dieettiä takana nyt 5 päivää (aloitin tämän tiistaina)Oon urheillut joka päivä ja eilen vetäisin sen kympin lenkinIltapäivällä myöhemmin oltiin Hoplopissa ja lapset veteli jäätelöä ja toiset pullaamutta mä olin vallan tyytyväinen kuin sain ottaa lattenYleensä dieetatessa lattet ja muut maitokahvit on "kiellettyjä", mutta Dukan-dieetissä niitä saa juoda ja siksi tykkäänJa tästä dieetistä tykkään myös siksi että mulla ei ole nälkäSiis minulla! Urheilen vielä aika paljon ja elämä muutenkin on fyysisesti aktiivista jo baarityön ja lapsenkin kanssa puuhailun puolesta.

Tätä kokeilua aloittaessani olin aivan varma että 

a) vatsa ei toimi (toimii) 
b) pää särkee (ei mitään tällaista) 
c) en jaksa mitään (jaksan)
d) mulla on nälkä (ei oo ollut lainkaan nälkä ja olen syönyt siitä huolimatta)

Vaaka näytti tänään aamulla jo pari kiloa vähemmän kuin lähtötilanteessaTällaista lukemaa se ei hetkeen ole näyttänytkään ja alan olla koko ajan tyytyväisempi siihen mitä peili sanooPaino putoaa alussa hyvinkin rajusti koska puhtailla proteiineilla on vahva vettä hylkivä vaikutusElimistöstä häviää paljon varastorasvaa ja vettä jota on kertynyt kudoksiin kauanSiksi vaaka osoittaa tuntuvaa painonpudotusta. Vessassa saa öisin käydäSitten ensi viikolla kun dieettiin lisätään kasviksia niin alkaa jälleen kertyä nestettä ja silloin paino saattaa jämähtää paikoilleen
mutta vähitellen jatkaa koko ajan putoamistaan.

Dieetissä on 4 vaihetta
  1. Hyökkäysvaihe
  2. Pudotusvaihe
  3. Tasausvaihe 
  4. Ylläpitovaihe
Aloitin hyökkäysvaiheen tiistainaTätä vaihetta ylläpidetään 1-10 päivää ja se on "puhdas proteiinidieetti". Mä pidän 6 päivää. Maidossa ja luonnonjugurtissa on hiilareitamutta niitä on mennyt kuitenkin vähemmän vsmuut safkat. Jugurtteja oon syönyt vain 2 hedelmäjugurttia tällä viikolla ja tänään ostin rasvattoman luonnonjugurtinMaanantaina siirryn seuraavaan vaiheeseenPudotusvaihe koostuu kahdesta dieetistä joita noudatetaan vuoroin - yhtenä päivänä proteiineja ja kasviksia ja toisena päivänä puhtaita proteiinejaKirjoittelen siitä sitten enemmän ensi viikolla


JLo pudotti mammakilot tällä dieetillä
Ruoka-aineita joita nyt tähän hyökkäysvaiheeseen kuuluu saa syödä rajattomasti mihin aikaan päivästä tahansa aina kun on nälkäJa kaikkia aineita voi yhdistellä myös vapaastiTämä on helppo mutta ehdotonKaikki mikä on luetteloitu on sallittua ja loput kiellettyä.
  1. Laiha liha (vasikka ja nauta sekä kani)
  2. Sisäelimet
  3. Kala
  4. Äyriäiset
  5. Siipikarja
  6. Vähärasvainen kypsä kinkku
  7. Munat
  8. Rasvattomat maitotuotteet (rasvaton jugutti sekä rahka ja raejuusto)
  9. Puolitoista litraa vettä / pv
  10. Puolitoista ruokalusikallista kauralesettä / pv
Mä oon syönyt aamupalaksi usein purkin raejuustoa ja vähän rahkaa sekä latten (kaikki rasvattomia tuotteita) tai munakkaan ja rahkaaEväät mulla on töissä mukana ja siellä oon syönyt mmloimutettua lohtajokirapujakananmuniamaitorahkaa (jonka olen makeuttanut stevialla)Latten olen saattanut myös päivällä juoda jossain vaiheessa. Ja jos on nälkä/tehnyt mieli niin maitorahka vielä iltapäivällä välipalaksi.

Kotona päivälliseksi oon tehnyt letun jonka kanssa oon syönyt kylmäsavulohta tai kanaa tai rapuja yms.

Lettu
- kananmuna 
- pari valkuaista
- vähän rasvatonta maitorahkaa
- puolitoista ruokalusikallista kauralesettä

Iltapalaksi rahkaaJa sitten yhtenä iltana herkuttelin syömällä 2 rasvatonta hedelmäjugurttia ja tänään luonnonjugurttia.

Kivaa kun ei oo nälkä ja tää tuntuu toimivan! Ainoa miinus on se kuinka kalliiksi tämä tuleeOon ostanut loimutettua ja savustettua lohta kalatiskiltä. Tänään ostin kuhafileitä (14 euroa 2 filettä huh!)Broileria en saisi alas jos tekisin sen pannulla naturel fileistä vaan oon ostanut valmiiksi grillattua kananrintaa josta oon poistanut nahanKananmunat ostan luomua ja ne ovat aika paljon hintavampia kuin normitMutta mä en yksinkertaisesti halua väkisin syödä jotain ällöä ja kyllä sitä rahaa muuhunkin ruokiin tai viineihin menisi. Plus suuri rahanmeno mulla on protskupatukat joita en nyt syö tietenkäänNyt ei nautita edes viinistä. Ei viiniä ennen kuin lähdetään Marian kanssa AmsterdamiinSiellä suon itselleni muutamat skumpatSitä odotellessa jatkan näillä eväin. Feels good!

2 kommenttia:

  1. Saako sydä esim tonnikalaa? Entä perus kahvia rasvattomalla maidolla? Itse päätin aloittaa tämän dieetin tänään.

    VastaaPoista
  2. Moi!

    Saa syödä (mutta ei öljyssä) Peruskahvia saa rasvattomalla maidolla myös! Ja mä oon juonut lattea rasvattomaan maitoon myös

    Laita kuulumisia miten menee ja miltä tää susta tuntuu! Me ollaan niin erilaisia joten mielenkiinnosta kuulen muidenkin kokemuksia kun nyt itse tätä noudatan!

    Tsemppii!

    VastaaPoista