Sports Lady®

Sports Lady®

30.9.2018

Makeanhimosta

perjantaina töiden jälkeen metsälenkillä

Täällä on nyt kaksi viikkoa takana koiranomistajan arkea. Tami täytti eilen 10 viikkoa ja voin suoraan sanoa, että unet on jääneet aika vähiin. Tässä työssä olen löytänyt hyvän balanssin ja pari kolme vuotta on menty todella hyvillä unilla. Olen tottunut nukkumaan kahdeksan tuntia yössä ja sen lisäksi nukun niinä päiväinä päikkärit kun minulla on illalla jumppia. Yöunet on saanut unohtaa, sillä tämä tapaus nakertaa öisin täällä ja tykkää herätä aina kolmen ja viiden aikaan. Päiväunetkin olen saanut unohtaa, sillä aikaa menee koiran kanssa olemiseen ja sen ulkoiluttamiseen jne. Ja ensimmäinen viikko jotenkin meni vielä.. Toisella viikolla olisin voinut syödä kaiken mahdollisen makean mitä talosta löytyy. Nukkumattomuus tekee sen. Toinen mikä siihen on syynä, on epäsäännöllinen ruokarytmi ja liian vähäinen ruuan määrä. Näin on saattanut käydä muutamana päivänä ja huomaan sen kyllä heti. Ei auta korjata tilannetta ja syödä hyvin sitten illemmalla. Vahinko on tapahtunut ja makeaa tekee mieli vaikka kuinka söisi hyvän illallisen. 

Perjantaina olin niin väsynyt, että menin nukkumaan samaan aikaan koiran kanssa. Yhdeksältä illalla. Lauantaina oli sitten ystävä piristämässä mun "äiti on vähän väsynyt" arkea. Parannettiin maailmaa ja ulkoilutettiin koiraa :D Ja viikonloppuna on tullut kyllä nukuttua. Myös perjantain ja lauantain pidin täyden levon treeneistä. Olen myös muutenkin skipannut omia treenejä koiran saavuttua, jotta jaksan paremmin. Asiat pitää suhteuttaa. Kun on rankkaa töissä tai muuten, ei kannata tehdä ainakaan kovia treenejä.




Nyt kun illat pimenee, alkaa monilla se sama "kaamosväsymys", jolloin tekee mieli herkkuja. Sitä ei itselläni ole ollut pariin vuoteen, koska olen nukkunut, syönyt säännöllisesti ja tarpeeksi enkä ole turhaan koittanut karttaa tuhdimpia hiilareita, päin vastoin. Olen syksyisin lisännyt myös unen määrää kun illat ovat alkaneet pimetä ja se on auttanut. Sen takia ajattelin tästä teillekin mainita. On se uni vaan ihmeellinen juttu. Nukkukaa tarpeeksi, huomaatte kyllä eron kun unta on tullut tarpeeksi ja yhtäkkiä ei tarvitsekaan lähteä kaivelemaan kaappeja mitä hyvää sieltä löytyisikään :) Makeanhimoon toimii uni. Mä otan nyt päikkärit sillä tuo pieni otus nukahti äsken myös. 


 Ja vaikka tää pieni termiitti mua miten valvottaa, en vaihtaisi häntä mihinkään. Mun ihanaa söpöä pientä Tamia <3


2 kommenttia:

  1. Minä kun olen tällainen pullero, niin tein tuossa noin vuosi sitten hyvän päätöksen. Minulla on karkkipäivä, ihan niin kuin lapsilla. Perjantaina voin herkutella, mutta muuten en viikolla sitten herkkuja osteta :)

    VastaaPoista
  2. Se on kyllä hyvä päätös. Ei tule sitten syötyä kun ei ole mitään herkkuja muuten :) Täällä on kyllä vähän väliä jotain herkkuja meillä, mutta niihin ei sillä tavalla tule himo jos on unet kunnossa ja ruuatkin säännölliset.. Ihanaa viikkoa!

    VastaaPoista