Sports Lady®

Sports Lady®

2.1.2019

Upea vuosi asiakkaiden kanssa ja innolla uuteen vuoteen 2019


Uusi vuosi on alkanut ja vuoden ensimmäinen päivä alkoi lääkärireissulla. Olo oli jo niin huono uuden vuoden aattona (viikon levosta huolimatta), etten meinannut saada henkeä ja olin jo yskinyt kaksi yötä. Kuumekin nousi. Oli aika lähteä taas lääkäriin ja viruksen aiheuttama keuhkoputken tulehdus oli pahentunut jälkitaudiksi ja tulehdusarvot olivat koholla. Otettiin taas verikokeet ja keuhkokuva ja sain lopulta antibiootit sekä muita lääkkeitä vauhdittamaan paranemista. Olen tosi lääkevastainen yleensä, mutta eilen sanoin lääkärille että kirjoita kaikkea mahdollista ja syön ne kyllä kiltisti. En ole varmasti ikinä ollut näin kipeä. Se todella pysäyttää kun et voi olla hetkeäkään jalkeilla ilman että siitä seuraa valtavat kivut. Influenssakaan ei ole ollut mitään tähän verrattuna.


Mutta olen saanut instan kautta ja muutenkin tosi paljon tsemppiviestejä ja toivotuksia paranemiseen. Kiitos ne ovat olleet ihania! Yleensä en ole sairastumisistani juuri valitellut, mutta senkin vuoksi tästä kirjoitan jos joku muu sairastaa tämän saman vastaavan taudin.  


Ja täällä rakas uskollinen ystäväni seuraa minua ihan minne ikinä menenkin. Tässä hän nytkin makailee sylissäni kun kirjoitan blogia. 


Olen järjestellyt tämän viikon ohjaukset uudelleen ja vaikka ohjauksia ei nyt ole, on valtavasti tunteihin liittyvää työtä. Ja voitte vaan uskoa miten odotan että pääsen töihin! Olo on vähän parantunut ja lääkkeet alkavat tepsiä ja koirakin oli pakko viedä tänään kävelylle sillä apujoukot ovat töissä tai lomailevat muualla. Mutta kyllä tuolla koiraa ulkoiluttaessa mietin miten ihanaa on kun olo kohenee ja etenkin miten ihanaa on sitten kun on täysin terve! Siihen nyt on matkaa, mutta suunta on ylöspäin. Ja liikkuminen pitää tietysti aloittaa tosi varovaisesti. 


No täällä me siis Tamin kanssa vietetään vielä tämä viikko sohvalla. Voisi ajatella, että on todella tuskaa tässä tilanteessa kun on koira.. Sitä pitää ulkoiluttaa. Eihän se kivaa ole, mutta olen saanut kyllä apua joten en ole lenkkejä tehnyt moneen päivään tietenkään. Koirasta on myös valtavasti iloa ja lohtua kun on kipeä. Hän on ihana ja suloinen ja häntä on ihana halia ja rapsuttaa. 


Vuoden alussa on myös hyvä tarkastella omaa elämäänsä ja sitä mikä estää sinua elämästä hyvää elämää. Pois vain kaikki ikävät asiat ja nyt on hyvä ikään kuin aloittaa puhtaalta pöydältä. Tämän sairastamisen aikana olen oikeasti pysähtynyt ja myös käynyt läpi viime vuotta ja sen tapahtumia. Jos olen käynyt sitä henkilökohtaisella puolella, olen käynyt läpi sitä myös töiden osalta. Viime vuosi oli todella hyvä vuosi!

Eilen päivitin Instan stooriin viime vuoden treenijuttuja asiakkaiden kanssa, ja täytyy kyllä todeta että vuosi oli aivan mahtava! Ihan huippu! Niin hienoa edistystä ja tunnit suosittuja ja mahtava meininki! Tähän vuoteen lähden samanlaisella innolla ja odotan tosi paljon taas sitä että pääsen ohjaamaan. 

Loman aikana olen saanut asiakkailtani niin ihania viestejä, että olen täällä kyynel silmäkulmassa niitä lukenut. Sekä paranemisviestejä että edistymisviestejä. Miten onnelliseksi se tekee, kun pystyy auttamaan ihmisiä. Esimerkiksi yhtenä päivänä eräs ohjattava laittoi viestin kuinka hänen mittansa olivat pienentyneet:

"5 kk tulokset mittanauhalla. Olet lomalla ja sairaana, mutta ajattelin että ilahdut kanssani ja tiedät että työlläsi on iso merkitys"

Ja tottakai ilahduin. Tiedän että työlläni on iso merkitys, mutta kun joku sen sanoo vielä ääneen tai kirjoittaa tuntuu tosi hyvälle. Elän mukana asiakkaiden matkassa heidän muutoksessaan aina, vaikka olisin lomalla. Tämä työ on siitä erilainen, että minua ei todella haittaa saada viestejä lomalla. Olin tosi iloinen ja tämä piristi minua älyttömästi.

Toinen asiakas taas, jonka treenit päättyivät kesäkuussa, laitteli myös viestiä miten hän on jatkanut treenejä ja edistystä on tullut myös minun jälkeeni. Hänen miehensäkin oli innostunut nyt vuoden alussa parantamaan omaa hyvinvointiaan. Tämä on niin parasta. Silloin olen juuri työssäni onnistunut kun olen tehnyt itsestäni tarpeettoman ison elämänmuutoksen jälkeen ja vielä kun saan hyvän olon tavoittelun vierimään eteenpäin muillekin läheisille. Asiakas on saanut niin hyvät eväät, että hän osaa jatkaa myös itsenäisesti puolen vuoden PT-ohjauksen jälkeen. Siihen pyrin aina. Kaikkien kanssa. 

Se mitä puolessa vuodessa voi saavuttaa on todella paljon. Mutta ennen kaikkea terveydelliset hyödyt voivat olla todella mittavia. Lääkityksistä päästään eroon, kolotukset (joita on nuorillakin ihmisillä istumatyön vuoksi) katoavat kun harjoittelu on toiminnallista ja keho vahvistuu ja samalla liikkuvuus lisääntyy. 

Se minkä olen tässä työssä huomannut on se miten ihmiset saavat lisää uskoa itseensä. Se on tosi tärkeää. Meillä on niin usein tapana vähätellä saavutuksiamme tai taitojamme. Myös omaa edistymistään ei asiakas näe samalla tavalla kuin minä sen näen. Oikeasti olen niin monet kerrat ollut aivan liekeissä kun treenattava on tehnyt vaikeita juttuja vaikka pallon kanssa, kun vertaan hänen nykytilaansa lähtötilanteeseen. Tai kun asiakas muutaman kuukauden kuluttua tekee yli 25 punnerrusta kun lähtötilanteessa kuntotestissä tulos oli nolla. Tai kun kanssatreenaajat salilla kehuvat minun ohjattavaani miten upeasti hän tekee! Miten mahtavaa!

Ja tuota instaa päivittäessäni huomasin myös oman kehitykseni. Se miten keikuin pallon päällä tammikuussa 2018, oli aivan erinäköistä mitä taas joulukuussa 2018. Ei ole selkäkään vihoitellut pitkiin aikoihin kun core on super kunnossa. 

Instan stoorissa on tosiaan fiilistelyä kuvien muodossa vuoden treeneistä ja tunneilta. 








Eli innolla tähän vuoteen ja aika saada taas taikoja aikaiseksi asiakkaiden kanssa! Ihanaa viikkoa ja hyvää töiden alkua teille ketkä tänään töihin palasitte loman jälkeen!

Xo
Hanna





3 kommenttia:

  1. Toivottavasti lääkkeet ovat alkaneet jo helpottamaan oloasi. Kaikkea hyvää sinulle vuoteen 2019 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jollain tapaa ne ovat helpottaneet.. tauti vain muuttaa muotoaan eikä voi oikeastaan sanoa että olisi vielä parempi olo. Mutta joskushan tämä lopulta helpottaa :D

      Kaikkea hyvää ja paljon iloa tähän vuoteen myös sinulle Outi <3

      Poista
  2. Asiallinen kirjoitus siitä, miten tervein ja sporttisinkin voi joskus sairastua oikein kunnolla. Minulle kävi koronan aikana niin, etten melkein päässyt sängystä ylös, vaikka tavallisesti olen terve kuin pukki. Samaan aikaan sattui ihmeellisesti kissakin sairastumaan. Onneksi lääkkeiden kotiinkuljetus onnistui meille molemmille. Terveyttä ja liikunnan iloa sinulle! https://www.tapiolanapteekki.fi/

    VastaaPoista