Sports Lady®

Sports Lady®

30.10.2013

Aamusalilla

Huomenta ihanat! Mä en ole pitkään aikaan päässyt tekemään omaa treeniä aamulla, syystä että silloin ohjaan usein mun asiakkaita :) En ees muistanut miten huippu olo tulee kun aamulla tekee kunnon treenin. Pari isoa lasillista vettä kotona ja sitten matkaan. Tänään oli selkäpäivä.



Hiljaista oli puoli seiskan maissa vielä salilla. Toinen vaihtoehto ois ollut mennä salille iltapäivän pressipäivän jälkeen, mutta siihen aikaan ja keskustassa.. Ei, kyllä mä tykkään treenata rauhassa. Nyt ei tarvinnut jonotella mihinkään, ei edes vuorotella. Treeniin meni tunti ja se on vain se 4% mun päivästä.




Ja vielä pieni paasaus loppuun :) Muistakaa juoda sitä vettä. Se nostaa vireystasoja ja pitää turhan päänsäryn loitolla. Sitä tarvitaan myös lämmönsäätelyyn ja kuona-aineiden poistoon. Vesi vaikuttaa myös ihon kirkkauteen ja kimmoisuuteen. Ei siis turhaan sanota että "vesi vanhin voitehista" :) Ruuasta saamme litran verran vettä ja sen lisäksi pitäisi juoda ainakin kaksi litraa. Ja tietysti enemmän jos treenaat tai saunot.

Väsyminen ei aina johdu huonosta kunnosta vaan se voi johtua myös nestevajeesta. Äärettömän tärkeää juoda hyvin treenin aikana että jaksat tehdä! Vesi on myös luonnon oma diureetti ja se poistaa turvotusta ja vähentää nesteen määrää kehossa. Vesi myös poistaa kehostamme myrkkyjä ja suojaa solujamme taudeilta ja viruksilta. Myös ruuansulatuksella on oleellinen rooli veden juonnissa. Hiilihappopitoiset vedet taas eivät ole vatsalle hyväksi, joten suosi tavallista vettä. Nyt oli monta hyvää syytä, vai mitä :) ?

Kivaa päivää kaikille!

Hugs
Hanna


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommenttia:

  1. Äh, oot niin oikeessa! Mun vedenjuonti on surkeeta, vaikka yritän ihan tosissani juoda sitä. Mulla usein alkaa särkee iltapäivästä viimeistään päätä ja sitten taas huomaan, että sitä vettä ei ole tullut litkittyä.

    Pakko tsempata taas, kiitos muistutuksesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä se usein johtuu. Hyvä että oli hyötyä muistutuksesta, mä juon itse niin paljon että pidän ihan itsestään selvyytenä :)

      Poista