You become what you believe - not what you wish or want, but what you truly believe

You become what you believe - not what you wish or want, but what you truly believe

Ale-koodi

25.7.2014

Home sweet home & Friday

On ihana olla kotona. Eilen sain kirjan luettua Porissa, Yyterissä, loppuun. Ajoin siellä kämpille ja totesin, että ihanat asiat on Porissa nyt tehty ja koettu, ja on aika mennä omaan kotiin. Tuli koti-ikävä! Ja voi miten mulla oli mun pikkuistakin jo ikävä! Kesällä joudun olemaan hänestä pari viikkoa erossamutta oli ihana saada mun ihana kulta nyt kotiin kesken iskän kanssa lomailun! 


Aamulla mentiin Katjan kanssa lenkille ja miten kauniilta kotimaisematkin taas näyttivät. Kodin läheltä löytyi puistosta kauniita ruusuja.. Tehtiin aika pitkä aamulenkki, puolitoista tuntia meni kevyesti.


Aamupuuro oli jääkaapissa odottamassa. Oon tehnyt tätä oikeastaan päivittäin. Laitetaan vielä kerran resepti jakoonjos joku on tän missannut.


Vaniljainen tuorepuuro

40g (gluteenittomia) kaurahiutaleita
10g chia siemeniä
200g mantelimaitoa (makeuttamatonta)

Laita nämä yön yli jääkaappiin ja aamulla lisää:

(1 mitta vanilja protskua - Solgar Nordic Whey to Go)
Himalajan ruususuolaa

Tuota protskua ei ole välttämättömyys laittaa. Voit ripotella joukkoon mausteeksi myös vaniljajauhetta, jos et halua proteiinilisää käyttää. Puuro pitää paremmin nälkää tosin kun ateria sisältää myös proteiinia.

Pakuriteetä join puuron kanssa :)


Käytiin päivällä rannalla ja eväät oli taas mukana kylmälaukussa! Vettä meni neljän tunnin aikana pari litraaBeachillä olon jälkeen tein vielä kotona kotitreenin 4/4. Aamupäivällä oli niin kuuma, etten vain jaksanut. Yleensä teen ensin aamulenkin aikaisin aamulla (myös lomalla)sitten aamupala ja sitten kotitreeniMutta tänään näinOon vaan enemmän aamuihminen ja iltaurheilusta en saa niin hyvin irtiVaikka tänään oli kyllä hyvä treeni iltapainotteisestikin! Siinä samalla sitten treenin taukojen aikana pakkasin laukun huomista reissua varten. Lähdetään Birgitan kanssa tuohon eteläiseen naapuriin. Luvassa vähän hoitoja ja rentoutumista ja hyvää ruokaa. Ruokasuunnitelmassa dieetin suhteen on tarkoitus pysyä kuten Porissakin (jossa onnistuin erinomaisesti)mutta viiniä aion maistella ruuan kanssa vielä tänä viikonloppuna (kuten Porissakin tein viikonloppuna)Sitten mennäänkin erittäin tiukasti ihan syksyyn kunnes haluttu lopputulos on saavutettu. Porin viikon jälkeen vaakalukemat oli +/- nolla. Taitaa tulla nollaviikko lopulta tästäkinmutta nyt aion nauttia

12 viikkoa on takana tähän mennessä. Mutta joomulla on koko syksy sitten aikaa dieetata taas lisää! Sitäpaitsi paino on muutenkin jumittanut juhannuksesta asti ja mittojakaan en nyt ole ottanut hetkeenPääkopalle tosi raskasta tuijottaa viikosta toiseen sitä samaa lukemaa (vaikkakin mitoista on vähän lähtenyt onneksi)Mutta sitä se joskus onja tämä on tosi tavallista. On vain mentävä ohjeen mukaan eteenpäin pää kylmänä! Pitää tehdä sitten korjauksia hommaanjos ei pian ala lukemat liikahtaaTänään tosin kuulinettä näytän hoikemmalta (rehelliseltä lähteeltä) kuin pari viikkoa sittenjoten kai tässä jotain tapahtuu kuitenkin tuolla ruokailulla ja treenimäärällä! Heh hee!




Tän viikon treenit on menneet seuraavasti:

Maanantaina
aamulenkki ja kotitreeni 1/4

Tiistaina
aamulenkki ja kotitreeni 2/4

Keskiviikkona
aamulenkki ja koko kropan treeni (postaan kuvalliset ohjeet tähän huomenna)

Torstaina 
aamulenkki ja kotitreeni 3/4

Perjantaina
aamulenkki ja kotitreeni 4/4

Lauantaina
lepo

Sunnuntaina
reissussa fiiliksen mukaan :)

Nonyt mä oon täällä kotona megatylsästi perjantai-iltana yksinJälleen varsinainen seuraelämän helmiPakkaan laukkualaitan kynsiä ja syön terveellisestiMutta jätskiautolta lupasin käydä hakemassa meille puffettejajoita en tietenkään itse voi syödäMutta herkkuja on kiva edes ostaa! Mä nautin sitten huomenna reissussa! Jaksaa jaksaa! Kivaa viikonloppua kaikille!

24.7.2014

Kotitreeni 4/4 - keskivartalo

Ja sitten viimeinen näistä neljästä treenistä! Suosittelen lämpimästi kokeilemaanItse tein näitä pari viikkoaJokaista treeniä yhteensä kaksi kertaa! Ja sain paikat todella kipeäksi näillä jokaisella treenilläPlus että aikaa siirtymisiin ei mene kun jumppaat kotona. Ja muista jälleen lämmitellä ennen treeniä!

3 min intervallit ja treenin suorittaminen

Tee jokaista neljää liikettä taas kolme sarjaa ja 6-12 toistoa (toisin sanoen niin monta kuin puhtaasti pystyt tekemään)Tee ensin jalkojen nostot niinettä toistoja tulee niin monta kuin pystyt tekemään ja sitten pidä taukoa noin pari minuuttia. Malta pitää tauko niin keräät voimia sen aikana ja jaksat paremmin! Aloitin ajanoton ensimmäisen sarjan alussa ja sitten pidin taukoa siihen astiettä kolme minuuttia on kulunut ensimmäisen sarjan aloituksestaToinen sarja nostoja lähti kolmen minuutin kohdalla ja kolmas sarja kuuden minuutinEli yhteen liikkeeseen taukoineen menee yhdeksän minuuttia. Ja näin koko treeniin menee 36 minuuttia! 

Liike 1 - Jalkojen nosto

Asetu selinmakuulle jalat vierekkäin ja laita kädet pakaroiden alleVoit pitää vielä pään ylhäällä niin vahvistat samalla niskaa! Nosta jalat ensin suorana 15 sentin korkeudelle lattiastaNosta sitten jalkoja kunnes ne ovat 45 asteen kulmassa lattiaan nähdenPidä polvet suorana! Pidä jalkoja pari sekuntia paikoillaan ja laske ne sitten lattiaan suorina pitäen jalat yhdessä.


Liike 2 - Teräsmies

Asetu päinmakuulle ja nosta kädet suorina eteenNosta jalkoja ja käsiä mahdollisimman korkealleVain vatsan ja lantion tulisi olla lattiaa vastenPysy yläasennossa kolme sekuntia.


Liike 3 - Pyöräily

Asetu selinmakuulle jalat vierekkäin ja laita kädet niskan taaakseNosta toinen jalka täysin suorana noin 15 sentin korkeudelle lattiastaVedä toisen jalan polvi kohti rintaa ja kosketa sitä vastakkaisella kyynärpäälläAla pyöräillä (hitaasti!!) nostamalla vuorotellen polvia ja koskettamalla vastakkaista polvea kyynärpäälläSuorista jalka joka kerta kunnolla ennen kuin tuot sen taas kohti rintaaTee liikkeet hitaasti ja hallitustiJos teet toistot todella hitaasti niin keskivartalosi voimistuu enemmän kuin 30 nopean toiston aikana!


Liike 4 - Istumaannousu

Nouse istumaan ja laskeudu todella hitaasti alas liikettä vastustaenKädet voivat olla joko niskan takana tai ojennettuna suoraan eteen!




23.7.2014

Life is what you make of it - ajatuksia onnellisuudesta


Maanantai ja tiistai on olleet ihan super rentouttavia päiviä. Pori hiljeni jazzien jälkeen ja nyt voi todella rentoutua. Tai siis mä olen pystynyt rentoutumaan. Sunnuntaina en vielä osannut oikein olla paikoillani. Mutta nyt se mahtava, rentoutunut olotila on saavutettu. Ja tuntuu että kaiken kiireen jälkeen on ollut aikaa myös ajatuksille. Voi oikeasti pohtia asioita ajan kanssaJa nyt sitä pohdintaa sitten tulee. Huomaanettä kaiken kiireen keskellä luovuus on jotenkin jäänyt taka-alalleNyt nautin tästä olotilasta.

Jäin tänne ajatuksella, että menen virran mukana. Annan laineiden kelluttaa sinne mihin tuulee. Ei minkäänlaista etukäteissuunnitelmaa! Oon vain treenannut ja ollut. Lukenut kirjaa. Lukenut kirjan kohta kokonaan. Kirjan, jota en etukäteen valinnut lomaa varten.. Katsonut telkkaria iltaisinMaanantaina makasin Yyterissä. Tiistaina olin veneilemässä. Aaltojen keinutettavana, kaukana väylältä. Ainoa pysyvä ja suunniteltu juttu on syömiset ja treeniOhjelmassa pysytään sen suhteen koko ajan. Loma on juuri parasta aikaa pitää itsestään huolta ja liikkua! Ja rentoutua sekä antaa aikaa ajatuksilleNiillä voimilla sitä sitten jaksaa pitkälle syksyyn.

Ei mun loma ole varmaan sen kummallisempi kuin kenenkään muunkaan. Ihan tavallisia asioita olen täällä tehnyt, mutta olen ottanut niistä kaiken ilon irti ja nautin joka hetkestä. Teen näistä asioista luxusta tai mulle nämä tavalliset asiat on luxusta! Voit olla miten hienoissa paikoissa tai tuhlata miten paljon rahaa vainmutta et silti välttämättä ole onnellinen

Onnellisuus tulee ihan jostain muustaSe ei tule muista ihmisistä eikä asioistaSe ei tule myöskään aina yleisestä hyvinvoinnista jonka mukaan onnellisuus pohjautuisi terveellisiin elämäntapoihin, riittävään liikuntaan ja oikeanlaiseen ruokavalioon, tietoisen läsnäolon harjoittamiseen, kiitollisuuteen ja merkityksellisiin ihmissuhteisiin. Kyllä varmasti osaksi näinSen lisäksi mun mielestä onnellisuus kuitenkin on jonkinlainen taustavaikuttaja tunteiden, ajatusten, tulkinta- ja toimintatapojen takana. Onnellinen ihminen voi kokea myös negatiivisia tunteita, mutta ei anna niiden vallata koko elämäänsä ainakaan pysyvästi, ajattelee optimistisesti, tietää mitä haluaa ja toimii sen mukaisesti. 

Ja vaikka onnellisuudesta puhuu ääneenvoi se tarkoittaa sitä että on oikeasti onnellinenNykyään valtatrendi on uskoaettä kaikki jotka somessa hehkuttavat onnellisuuttaan ovat kaikkea muuta kuin onnellisia. Että rivien välistä olisi jotenkin luettavissaettä nyt se ei ole onnellinen kun sitä onneaan hehkuttaaEn ole ollut koskaan sitä mieltäettä se jolla onni on se onnen kätkeköönHyvä fiilis tarttuu ja on hyväettä ihmiset voivat oikeasti sanoa ääneen senettä ovat onnellisia. Ilmanettä se häiritsee ketään tai että kenenkään tarvitsee alkaa lukea rivien väleistä. Ja silloin kun energiat ovat kohdallaanniin asiatkin lopulta sujuvat juuri niin hyvin kuin vain kuuluukinPositiivinen suhtautuminen vaikuttaa ihan kaikkeen


Life is good. 

22.7.2014

Kotitreeni intervalleina 3/4 - Selkä/haba setti

Viime viikolla aloittamani neljä uutta treeniäjotka tehdään intervalleissa on saaneet paikat kipeäksiAikaa menee yhden treenin tekemiseen reilut puoli tuntia (36 minuuttia)Tän kolmannen treenin kävin tekemässä Porihallilla torstainaSen voi tehdä myös kotona ja linkitän ohjeet edelliseen treeniin jotta näette miten liikkeet onnistuu kotona! Leuanvetotangon tosin tarvitset (omani ostin Stadiumin alesta parilla kympillä)Leukoja voi periaatteessa vetää ovessakin myötäotteellamutta itse en jotenkin sitä uskalla tehdä.

3 min intervallit ja treenin suorittaminen

Tee jokaista neljää liikettä kolme sarjaa ja 6-12 toistoa (toisin sanoen niin monta kuin puhtaasti pystyt tekemään)Tee ensin leuanvedot niinettä toistoja tulee niin monta kuin pystyt tekemään ja sitten pidä taukoa noin pari minuuttia. Malta pitää tauko niin keräät voimia sen aikana ja jaksat paremmin! Aloitin ajanoton ensimmäisen sarjan alussa ja sitten pidin taukoa siihen astiettä kolme minuuttia on kulunut ensimmäisen sarjan aloituksestaToinen sarja leuanvetoja lähti kolmen minuutin kohdalla ja kolmas sarja kuuden minuutinEli yhteen liikkeeseen taukoineen menee yhdeksän minuuttia. Ja näin koko treeniin menee 36 minuuttia! 

Liike 1 - Leuanveto

Leukoja voit vetää ovea vastenleuanvetotangollapuistossa leuanvetotelineessä tai leikkipuistossa! Itse teen leuat tangon kanssaLeuanvetoa voit helpottaa niinettä otat taaksesi tuolin ja lasket jalat sen päälle polvet koukistettuna ja saat jaloista tukeaSeuraavaksi vaativampi on hypätä tankoon yläasentoon ja laskeutua sieltä alas mahdollisimman hitaasti liikettä vastustaen.


Liike 2 - Päästäkää ylös


Asetu selinmakuulle jonkin tukevan esineen allejosta kiinni pitäen voit vetää itsesi ylösVoit myös roikkua pöydässä jos uskallat! Rinta tulee olla kepin/tangon kohdallaLaitoin kotona ekan kerran treeniä tehdessä mopinvarren kahden nojatuolin väliin ja hyvin näytti kestävän. Täältä näet kuvan kotona tehdystä versiosta! Vedä itsesi ylös niinettä keho pysyy ihan jäykkänä ja vain kantapäät jäävät maahanVoit tehdä liikkeen myötä- tai vastaotteellajolloin se kohdistuu hieman eri lihaksiin! Helpotettu versio liikkeestä on tehdä se jalat koukussa ja auttaa jaloilla.
Liike 3 - "Kahva-apina"

Ota kiinni oven kahvoista ja purista ovi jalkojen väliin. Salilla jouduin vähän käyttämään tän liikkeen kanssa kekseliäisyyttä ja onnistui se näinkin hyvin! Jos pidät tolpasta kiinni niin risti kädet sen ympäri! Kantapäiden pitäisi olla suoraan ovenkahvojen alapuolella tai tolpan sivuillaTee tämä joko paljain varpain tai kengät jalassajotta jalat ei luistaNojaa taaksepäin! Suorista käsivarret ja taivuta polviaTyönnä lantiota taaksePidä selkä ja reidet lukittuina 90 asteen kulmaan ja jalat napakasti lattiaa vasten (myös varpaat)Vedä sitten itsesi ylös niinettä rinta koskettaa oven reunaa! Katso täältä kotona tehty versio!

Liike 4 - Hauiskääntö

Salilla tein hauiskäännön tangon kanssa tasapainolaudan päälläKotona voit tehdä sen pyyhkeen kanssa näinSeiso selkä seinää vastenjotta pystyt pitämään tasapainonPidä isoa kylpypyyhettä kädessä molemmista päistä ja laita pyyhkeen keskiosa jalkaterän alleVedä pyyhettä ylöspäin ja samalla vastusta liikettä jalallasikunnes et saa nostettua enää käsiä korkeammallePidä kyynärpäät paikallaan ja kiinni kyljissä koko ajan! 
Huomenna laitan vielä sen neljännen treeninja voin sanoa että paikat on taas kipeenä! Tein sen sunnuntaina itse ja tänään on kyljissä/vatsoissa/lonkankoukistajissa sellainen tunneettä jotain on tehty! Mitättömältä tuntuva treeni ja paikat aivan romuna! Hyvällä tavalla!

21.7.2014

Ruokakuvia ja jazz meininkiä

Toivottavasti teillä on ollut ihana viikko. Mä jazzailin monta päivää ja kylmälaukku kulki mukana joka paikassa. Ruokien kanssa oon pysynyt ihan ruodussa, viini tai shamppis ei kyllä dieettiin kuulu ja sitä on kyllä tullut nautittua :) Eli sen puolesta oon relannut. Mutta ei mitään ylimääräisiä ruokia tai herkkuja vaikka lähellä on monta kertaa ollut. Tänään käynnistyy 12:s dieettiviikko.
perjantain evässalaatti Kirjurissa
lauantain herkkuja ystävällä kylässä
On ollut ihana nähdä ystäviä ja mennä ympäri Poria ja kuunnella hyvää musiikkia. Ihan mielettömän hyvä mieli kaikkien rakkaiden näkemisestä.

mun jazz-päiväkirja on täyttynyt taas kivoilla teksteillä kun kaverit on sinne kirjoittaneet
Bob Dylan torstaina Kirjurissa
Pet Shop Boys perjantaina 
illallista ja jazzia Cafe Jazzissa lauantaina 
Katrin ihana Nuutti-koirajota mulle tulee taas ihan ikävä <3
Pariin päivään ei oo tullut treeniä lainkaan, tehnyt ihan hyvää. Perjantaina tein kevyen aamulenkin ja lauantaina oli täysi lepo treenistä. Eilen illalla lenkillä kävelyä ja muutama lyhyt juoksupyrähdys. Ja siihen päälle keskivartaloa vahvistava kotitreeni oman kehon painolla. 

sunnuntai-illan lenkillä kauniit maisemat
sunnuntai-illan keskivartalotreeniä partsilla

Tänään on tehty taas aamulenkki ja kotitreenimeiningillä mennään taas tänään. Viime viikolla tein neljä treeniäjoista kaksi ehdin postata tänne myös! Laitan ne pari muutakun ehdin niitä tänne värkätäKropassa tuntuu niin parhaalta oman kehon painon avulla tehtävien treenien ansiostaja voimaa on tullut ihan eri tavalla lisää! Luvassa on nyt lomaviikolla treenaamisen lisäksi ihan vaan täällä hengailua. Yyteriä, Maikkalaa, Katinkurun lenkkipolkua"Naamabaarissa" istumistaystävien tapaamistatorilla käyntiä ja vaan olemista.. Fiilistelyä :) Kaikkea sellaista ihanaa Pori-juttua mitä en ehtinyt jazzailun lomassa tekemään lainkaan! Jossain vaiheessa sitten suuntaan takaisin Helsinkiin kun siltä tuntuuViimeistään perjantainakun lauantaina lähdetään Birgitan kanssa taas reissuun!


Ihanaa viikkoa kaikille muillekin lomalaisille ja nyt ainakin säät suosiiEi olisi parempi tuuri voinut ilmojen puolesta tulla!

20.7.2014

Uusi juomapullo ja lasiset pillit


Oon ihastellut ja testaillut tätä mun uutta, lasistajuomapulloa, jonka sain blogin kautta testiin. Nature's Design tuotteet ovat Suomessa ihan uusinta uutta ja ne on kaikki tehty käsityönä. Kaikkien näiden tuotteiden muodot perustuvat Kultaisen Leikkauksen periaatteelle. Samat kasvu- ja mittasuhteet löytyvät kaikkialta luonnosta. Ja erityisen ihastunut mä oon näihin lasisiin pilleihin, jollaisista olen pitkään haaveillut.


Tuotteista on tulossa myös teille elokuussa alennusta ja kamppistaja bloggaan niistä silloin enemmän. Nyt oli ihan pakko laittaa pari kuvaa näistä vähän ennakkoon! Eikö oo hienot!