You become what you believe - not what you wish or want, but what you truly believe

You become what you believe - not what you wish or want, but what you truly believe

27.1.2015

Salitreeniä Maunulassa


Pitkästä aikaa salitreeniä. Puoli vuotta oon treenannut lähes kokonaan oman kehon painolla ja kahvakuulan kanssa. Sitä ennen kävin muutaman kerran viikossa salilla kuulan lisäksi. Nyt taas mieli halajaa vaihtelua ja aloitin taas salitreenit. On tärkeää, että treenaaminen pysyy mielekkäänä. Muutoin ei motivaatiota ole. Mutta siis kotitreenien sijaan olen tällä viikolla suunnistanut salille. Viikonloppuna tajusin, että nyt pitää saada vaihtelua kun puoliväkisin koitin tässä kotona jumpata. Sain mä hyvän selkätreenin tehtyä, mutta se "jee jee tää on mahtavaa" -fiilis oli tiessään. Se fiilis mikä oli viime kesänä body weight treenit aloittaessa!


Joku teistä vinkkasi taannoin Maunulan liikuntamyllystä ja kävin siellä eilen. Hyvä sali. Kiitos vinkistä!! Täällä pääsee myös pelaamaan pingistä kuten KisikselläkinOllaan ostettu omat mailatkin kun käydään lapsen kanssa aina välillä pelaamassa.


Kolme euroa maksoi sisälle ja siellä oli tekemisen meininki. Kaiken ikäistä porukkaa, jotka oli tulleet treenaamaan, eivät näyttäytymään. Vanhempia treenaajia oli paljon nuorten lisäksi ja tunnelma oli tosi mukava. Välineitä oli juuri niin hyvin kuin tarvitsi ollakin. Parempi ja selkeämpi väline- ja laitevalikoima kuin KisikselläHyvä valikoima myös kahvakuulia sekä TRX-narut löytyi myös ja cross fit juttujaHyvä treeni ja hyvä feng shui tässä paikassa, niin kuin oli vanhalla Pori Hallillakin mistä ylin kuvakin on viime kesältä (kävin joululomalla siellä uudella ja en tykännyt..). No joka tapauksessa oman kehityksen huomasi nyt salitreeneissä omien kotitreenien jäljiltä ja oli mahtava fiilis tehdä! Ja oli se hyvä fiilis nimenomaan mukana!

Perjantain jälkeen ei ole tullut päivitettyä blogia. On ollut paljon töitä ja lisäksi kirjoittamisen sijaan olen priorisoinut nukkumista. Ja kun päivisin ei ole aikaa kirjoittaa ja iltaisin menen nukkumaan aikaisin lapsen kanssa samaan aikaan, niin ei ole sitten töiden ja lapsen koulunkaan jälkeen tullut kirjoitettua. Asiakkaiden kuntoilun lisäksi tulee tsempattua myös ystäviä kuntoilu- ja painonpudotusjutuissa. Ja aika paljon olen keskittynyt kaiken ohella omaan hyvinvointiin. Nukkumisen lisäksi treenaamiseen ja kokkaamiseen ja eväiden valmisteluun. Mä tykkään syödä hyvin ja hyvää ruokaaTammikuu on ollut myös täysin tipaton. Lauantaina aion kyllä vähän herkutella ja käydä ulkona pyörähtämässä ja joraamassa, tuulettumassa vähän. Sen jälkeen mennään taas herkuitta kuukauden verran. Lauantain aamupala on jo suunniteltu ja mennään ystävän kanssa myös brunssille. Ja raakasuklaata on myös lauantain menussa :) Ja sushia! Mmmm.. Montas päivää sinne lauantaihin vielä on ;) Insta varmaan viikonloppuna pursuaa mun ruokakuvia! Welcome cheat day!

Helmikuun lopun raw food kurssi, jossa teemana on aamiaiset, on muuten täyttynyt hyvin. Kaksi mahtuu enää mukaan joten kannattaa olla nopea jos mielit mukaan. Katso täältä lisää. Reipasta viikkoa kaikille. Muistakaa nukkua hyvin ja treenailla mieleisiä lajeja! Siitä on tammikuun hyvä fiilis tehty! Nyt nukkumaan ja aamulla lenkille!

23.1.2015

Perjantain tehotreeni




Tiukka työviikko on takana. Tänään ei ollut yhtään sellaista ohjausta missä olisin itse tehnyt mukana, kroppa sai levätä. Sen sijaan koko päivä oli täynnä valmennettavia, joita sain vierestä tsempata. Aamu alkoi keskustasta yhdestä kodista, missä vedin valmennettavalleni oman kehon painolla tehtävän treenin. Sieltä salille toisen valmennettavan luo. Sieltä taas sitten seuraavan asiakkaan kotiin treeniä vetämään ja päivän lopuksi tapasin uudet valmennettavat, yrittäjäpariskunnan. Omien syömisten kanssa on saanut tänään ennakoida ja suunnitella, jotta vireystasot pysyy koko päivän kohdillaan kovassa menossa. Perjantain työt loppui jo hyvissä ajoin ja ruokakaupan kautta viikonlopun viettoon :)

Perjantain tehotreeni

Tee näitä kolmea liikettä putkeen 20 minuutin ajan ilman palautuksia. Pidä reipas tempo. Välillä pidä tarvittaessa lyhyet juomatauot tai anna hengityksen vähän tasaantua jos syke nousee kovin ylös.

1) Kyykky 12x
Pidä kyljet pitkänä, vedä vatsanpeitteitä kohti selkärankaa ja kädet olkapäiden tasolla suoraan eteenpäin.


2) Etunojapunnerrus x6
Tee jalat suorana ja vatsa tiukkana, lantio ja rintakehä samalla tasolla.


3) Ojentajadippi x8
Kapea ote ja kyynärpäät taaksepäin. Tämän liikkeen voit kotona tehdä tuolia tai sohvan nojaa vasten.



22.1.2015

Torstain kuulumisia


Hei! Mitä teidän viikkoon on kuulunut? Mä istahdin juuri sohvalle ja vihdoin taas blogin kimppuun. Tammikuu arvantenkin on aika reipastahtinen ja viikko on taas mennyt tosi nopeesti. Tänään ja huomenna annan kropan huilia lihaskuntotreeneistäja kyllä alkaa viikon tunnit ja treenit aamulenkkeineen tuntua. Huomenna on omista treeneistä täysi lepomutta asiakkaille mennään koko päivä. Tunnit on lähteneet hyvin käyntiin ja keskiviikon ja torstain päivätunneilla (Method Putkisto ja MP Pilates) on kaksi satunnaista paikkaa jonne voi tulla ilmoittautumattakinkun sopii aikatauluun. Kuulan kanssa on ollut mukavia uusia virityksiä ja on ollut ihanaa pitää tunteja. Etenkin kun polvi alkaa tuntua hyvältä ja uskallan sillä jo kyykkäilläkin. Uusia treenattavia on nyt tullut ja kalenteri alkaa vähitellen olla täynnä! 

Omat treenit olen päättänyt pitää ohjelmassa töistä ja tunneista huolimatta. Käyn aamuisin kävelyllä (yhtä aamua lukuunottamatta jolloin pidän täyden levon) ja 3-5 kertaa viikossa (jaksamistasosta ja tunneista riippuen) teen oman lihaskuntotreenin. Oon tosi iloinenettä polvi alkaa tuntua hyvältä ja oon vain yksinkertaisesti päättänytettä se tulee kuntoon ja vielä juoksenkin. Se on muuten niin totta mitä sanotaan. Muutosta ei tapahdu niin kauan kuin et itse usko siihen. On se sitten kyse painonpudotuksesta tai mistä vain on olennaisen tärkeääettä pää on mukana hommassa! 

Tänään päivitettiin muuten myös tukkaa (kiitos Birgitta) ja kyllä mä sitä vaaleaa väriä kuitenkin kaipaan. Joten kesää kohti suunta on taas vaaleammaksi! Instassa löytyy uudesta tukasta kuvaa. 

Viime sunnuntain kurssi sai todella hyvää palautetta ja jatkoa toivottiin mahdollisimman pian ja nyt sitä siis tulee. Helmikuun lopussa jatketaan perehtymistä luonnolliseen ravintoon ja valmistetaan mm. aamupaloja. Ilmoittautua voit jo nyt (paikkoja rajallinen määrä)! 


20.1.2015

Miksi sitruunavettä aamulla?


Puristan aika usein sitruunaa aamuisin veden joukkoon (puolen sitruunan verran)Aina kun vaan muistanNiitä on jääkaapissa aina. Sitruunan mehua lisään lähes aina myös vihersmoothieeni (saman verran)!

Miksi lisätä sitruunan mehua veteen aamuisin?

  • sitruunaa tekee elimistöstä emäksisemmän 
  • sitruunan sisältämä C-vitamiini tukee vastustuskykyä askorbiinihapolla on tulehdusta hilllitsevä vaikutus ja se on myös tärkeä tekijä raudan imeytymisen kannalta, ja se myös edistää sidekudosten ruston ja luiden terveyttä
  • sitruuna kirkastaa ihoa (C-vitamiini ja antioksidantit taistelevat vapaita radikaaleja vastaan)
  • sitruunamehu edistää ruuansulatusta ja puhdistaa maksaa
  • energisoi ja piristää

Vettä menetetään päivän aikana noin 2-3 litraa, aktiivisuustasosta riippuen. Se korvataan ruuan ja nesteen muodossa takaisin. Prosessoitu ruoka on kuitenkin melko nesteköyhää ja kun tämänhetkinen vallalla oleva ruokavaliomalli on muutenkin elimistöä happamoittava, voisi sanoa että moni kärsii kroonisesta nestehukasta. Veden juontiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Ja kun lisäät joukkoon sitruunaa, saat tuunattua vedestä alkalisoivaa ja puhdistavaa. Nestetasapainoon voi vaikuttaa veden juonnin lisäksi myös suosimalla tuoreita kasviksia ja raakaravintoa. 

Mikä sitten elimistöä happamoittaaa?

Viljatuotteet, liha, maitotuotteet, alkoholi, kahvi, viljatvalkoinen sokeri, hiilihapotetut juomat, stressi, negatiivisuus. Hapannaamoilla todennäköisesti on myös happamampi keho ;)

Entä mitkä ovat emäksistä?

Kasvikset, marjat, luonnonmukaisesti viljellyt hedelmät (mm sitrushedelmät, omenat, ananas, oliivit, viikunat..), positiivinen asenne, kiireettömyys.. Vihersmoothiet ovat oiva keino lisätä kehon emäksisyyttä, emäksisiä ruokia tarvitaan 7 kertaa enemmän kuin happamoittavia. Molempia kuitenkin tarvitaan.


Hyvä askel kohti puhtaampaa ja nesterikkaampaa ruokavaliota on kiinnittää huomiota veden juontiin ja tehdä päivittäin vihersmoothie. Ja nauttia sitruunavettä aamuisin! Näillä pienillä muutoksilla pystyt jo oleellisesti parantamaan hyvinvointiasi!

19.1.2015

CocoVi Pop Up Store


Sain kutsun entisen työnantajani CocoVin bloggaajatapahtumaan Unioninkadun Pop Up Storeen. Töiden takia missasin oikeastaan koko tilaisuuden, ehdin paikalle vasta 15 min ennen päättymistä. Aamupäivän töitä tehneenä maistui kyllä paremmin kuin hyvin Toman tekemät crackerit ja quacamole sekä smoothie ja suklaa. Ja oli huippu nähdä Mikkoa ja Tomaa pitkästä aikaa :) Mahtava meininki!


CocoVin Pop Up Store on auki ensi viikon loppuun asti. Hyviä tarjouksia ja loistava palvelu. Ostin näitä uusia protskupatukoita ja pakuriteetä. Goodie bagissa oli myös uusia patukoita ja uudet viher- ja protskujauheet. Testataan näitä siis.

18.1.2015

Luonnollista ravintoa, aineenvaihdunnan tehostamista

Pidin tänään Kumpulassa kurssin, jossa tavoitteena oli perehtyä luonnonmukaisen ravinnon etuihin, käydä läpi aineenvaihduntaketjun tehostamista ja sitä kuinka kehoa voi lähteä puhdistamaan vähitellen omilla valinnoilla. Oikea ravitseva ruoka on mahdollisimman aitoa ja alkuperäistä ja siinä on makua ja väriä ilman kemikaalejaTuoreessa ja aidossa ruuassa on aina myös tarvitsemamme ravintoarvo. Se puhdistaavirkistääparantaa ruuansulatustavähentää mielihaluja huonompiin ruokiin ja tekee kauniimmaksi!



Luennon lomassa valmistettiin erilaisia puhdistavia smootheja ja näkökulma oli siinä kuinka vihersmoothien voi vähitellen alkaa asteittain tekemään niin, että se on helposti lähestyttävä. Tai oikeastaan ei voi puhua niinkään luennostasillä enemmänkin oli juuri sitä vuorovaikutteisuutta ja keskustelua mikä oli ajatuksenakinIltapäivän aikana käytiin läpi asioitajoilla päästä kohti kehon tasapainoa ja puhdistautumista pienin muutoksin. Se ei käy hetkessäsillä kehon puhdistumiseen vaikuttaa soluissa ja elimistössä olevan kuonan ja myrkkyjen lisäksi myös mahdollinen henkinen lasti. Olemme kokonaisuus johon ravinnon lisäksi vaikuttaa myös suureksi osaksi mieli. Keholle on annettava aikaa ja on hyvä edetä pienin muutoksin

Keväällä lisää kursseja, joissa käydään läpi lisää terveellistä ravitsemusta ja opetellaan valmistamaan jälleen terveellistä ruokaa. Erityylistä kuin tänään! Stay tuned!


Kiitos, ihana porukka oli ja iltapäivä meni kuin siivillä. Loppuhuipennuksena vielä makuhermoja kutkuttava suklainen raw mud cake!