Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

31.3.2013

Sunnuntai kuvina - siivousta & safkaa & salia


Heippa! Toivottavasti teillä on ollut huippu pääsiäinen! Mä sain vihdoin siivottua kodin tänään ja nyt on NIIN hyvä mieliIltapäivällä mentiin Länsiväylän ElixiaanTässä päivän menoa kuvina.






Ennen treeniä join smoothien jonne laitoin 100g mustaherukoita ja noin 30g Sun Warriorin suklaariisiprodea.



Tänään treenasin käsiäOlkapäille tein 4 eri liikettä (vipunostot sivullepystypunnerrus käsipainoillavipunostot eteenvipunostot taakse)Hauista tein 3 eri liikkeen avulla (vasarakääntöhauiskääntö tangolla sekä hauiskääntö taljassa yhdellä kädellä)Ojentajat sai kyytiä ensin dipeillä ja siihen päälle taljaa narulla ja vielä lopuksi taljaa suoralla kahvallaLoppuun 20 minuutin ylämäkikävely ja venyttelytNoin puolentoista tunnin treeni.





Kotona kalkkunajauhelihasta tehtyä kastikettatäysjyväohraa ja salaattia! Ja sitten vähän Kinder -munia"Kukko" (=allekirjoittanut aamun pimeinä tunteina) oli piilottanut meillä pääsiäismunia ympäri kotiaja illalla saatiin vielä tuliaisksi lisää herkkuja! Joten sitten munkin piti sortua!

30.3.2013

Saleilua





Vauhdikas aamu meillä ja vihdoin päästiin salillekin asti. Oon nyt molempina aamuina saanut tehtyä muutaman tunnin töitä. Tänään sain valmiiksi loput nettisivujen teksteistä. Koti meillä onkin ihan hujan hajan, ei tietoakaan idylisestä pääsiäiskodista jossa kaikki kiiltää ja tulppaanit on kauniisti maljakossa ;) Matkalaukut on onneksi purettu ja pyykit pesty.

Salilla mä tein selkää ja rintaa. Tunnin treeni ja siihen päälle juoksumatolla ylämäkikävelyä. Puoli tuntia käppäilin matolla kun lapsella oli leikki kesken. Muuten oisin ehkä aerobisen jättänyt väliin. Tultiin tänään tänne Itäkeskuksen Elixiaan kun se oli ainoa keskus missä lapsiparkki oli auki. Tää on kyllä salinakin ihan jees. Ja miten mukava yllätys kun yksi teistä lukijoista oli täällä samaan aikaan ja tuli moikkaamaan.

Aurinkoista päivää teille ja me vietetään loput päivästä ulkona! Upea keli!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Sports Ladyn kahvakuulatunnit viikottain - kuulumisia

Kevät tulee ja alkaa lumet sulamaan! Mahtava päästä ulos kuulailemaan ja nyt vakkaripuistotunteja onkin pari kertaa viikossaKeskiviikkoisin kuulaillaan Kumpulan Intianpuistossa ja torstaisin KaivarissaJa tiistaina aamuisin on nuo Aleksanterin Teatterin tunnit.

Mä en enää Moolassa vedä tunteja tästä eteenpäin joten siellä ei enää mun tunneille pääseMutta heidän tuntinsa toki jatkuvat edelleenKiitos vielä kivalle Moolan jengille ja oli huippua siellä pitää tuntejaHugs!

Kesäaika mennään näillä tunneilla ja 21huhtikuuta kurssille on muuten vielä 3 paikkaa jäljellä! Muistakaa ilmoittautua! Touko- ja kesäkuulle tulee lisää kursseja yleisön pyynnöstä.

Sitten syksyllä mulle tulee tunteja myös iltapäiviin sisätiloihin kun puistokuulat loppuu sekä sitten ne on tottakai suositut Toimelan Opiston kurssit.

Halutessasi voit ilmoittautua etukäteen laittamalla mulle meiliä mutta ihan ex-tempore voi tulla koska vain mukaan! Ja vaikka et koskaan ole kuulaillut niin on täysin turvallista tulla mukaan sillä kerron aina tekniikat ja opastan uusia.



29.3.2013

Kuntoa Kansalle askelmittarikisan tilanne

Mulla oli yli viikon askeleet päivittämättä Kuntoa Kansalle askelmittari -kisassa. Olin johdossa ennen meidän lähtöä ja nyt oli mielenkiintoista nähdä kuinka reissun jälkeen tilanne heilahtaisi! Kävin äsken täyttelemässä puuttuvat askeleetOn the Go -blogin Heidi oli johdossa ja toisena tuli The Climb blogi.

Mulla oli askelmittari kaulassa ekana matkapäivänä mutta muuten en uikkareissa viitsinyt mittari kaulassa kuljeskella (koko päivän muuten paitsi uidessa tietty)Viime viikon torstaina (meidän matkapäivä Suomi-Egypti) askelia tuli 11 054Muille päiville arvioin askelmääräksi päivittäin 9000 askelta vaikka todellisuudessa niitä tuli paljon enemmän varmastiTänään mittariin on tullut sen verran jo askelia lapsen kanssa puuhastelusta ja kotihommista vaikka en ole mitään lenkkiä tehnytkään. No käppäiltiin me potkulaudan kanssa kaverin luo leikkimään mutta mitään kunnon kävelyä ei ole tullutSitten lomaviikon aikana tein 4 kpl 90 min salitreeniä ja uintia laitoin askelmuuntotaulukkooon 60 min per päivä vaikka sitäkin todellisuudessa tuli enemmän.

Kampanja loppuu 5toukokuuta ja tällä hetkellä 650 000 askeleesta olen saavuttanut jo 865 789 askelta eli olen jo tavoitteessa ja reilusti ylikinTavoitteen ovat ylittäneet myös nuo kaksi edellä mainittua blogiaMuilla on vielä matkaa siihen mutta ylittävät hekin sen varmasti pian! Hyvä meidän joukkue!

Happiness is a form of courage - onnellisuusfiilistelyä


Pakko vielä tehdä tällainen hyvänmielen postaus! Laitoin eilen illalla kuvia omaan Facebookiin meidän reissulta ja tuli kyllä niin hyvä mieli koko matkasta ja ihanasta pikkukaverista joka mulla oli matkaseurana. Tää aamupäivä on tehty kotona kaikkea mitä huvittaa ja ollaan edelleen yöpuvuissaJa ollaan muisteltu reissua! Aika ihanaa! Eikä kiire mihinkään.

Siitä mun snorklauksesta olen NIIN fiiliksissä edelleen ja olen vielä pitkään! Tehkää ihmiset asioita jotka pelottavatSe fiilis kun uskaltaa ja sitten näkee jotain aivan uutta! Avautuu täysin uusi maailmaOn se sitten sukletamista tai alanvaihtoa tai mitä vainMutta ehdottomasti sen arvoista! 

"Kun sukellat alat tuntea itsesi enkeliksi"Jacques Cousteau

Paluu arkeen ja vinkkejä syömisen keventämiseen


Mulla oli viikon Fat Camp tuolla reissussa (tässä nyt tosin yksi terveellinen kuva sieltä) ja nyt palataan takaisin ruotuunLomalla syöminen on ihan ok kun sitten taas palaa takaisin normaaliin ruokailuun eikä jatka "possuttelua"Kunhan muistaa nauttia jokaisesta syömästään suupalasta

Painoa pudotettaessa taas ei ole varaa tällaiseen viikon mässäilyynMutta silloinkin voi pitää herkkupäivän silloin tällöin! Sen jälkeen on taas palattava takaisin omaan ruokavalioon

Teillä taas tämä ruotuun palaaminen tapahtuu ehkä pääsiäisen jälkeen?




Tässä muutama vinkki kuinka keventää syömistä 

1) unohda leivät ja herkut
2) syö säännöllisesti
3) muista hyvät rasvat 
4) syö paljon vihanneksia
5) syö proteiinipitoista ruokaa
5) muista juoda vettä (2-3 litraa päivässä)
6) unohda drinksuttelu (rasva ei pala jos veressä on alkoholia)

Aamiainen
Tee smoothie tai munakas

Lounas ja päivällinen kannattaa rakentaa seuraavasti
Vihanneksia ja kanaa/kalaa/lihaa ja lisäksi päivällisellä syö pieni määrä riisiä/kvinoaa/täysjyväkauraa/perunaaWokkaa laita uuniin tai tee vihanneksista salaatti tai keitto!

Välipalana toimii hedelmä tai rahka ja iltapalaksi voit tehdä munakkaan/smoothien/rahkan!

Muutenkin kehotan valitsemaan aina ne puhtaat vaihtoehdot ja välttämään eineksiä tai muita teollisia tuotteita (jugurtit/rahkat/mehut/light limut)! Ne ovat täynnä lisäaineita ja kaikkea turhaa ja ylimääräistäOsta mieluummin maustamatonta rahkaa ja lisää joukkoon marjoja ja makeuta halutessasi vaikka steviallaTai syö välipalaksi vaikka tuoretta ananasta tai greippiä! Ja terveellinen smoothie valmistuu hetkessä marjoista ja luomuprotskujauheesta! Ja käytä mieluummin noita luomuversioita kuin ruokakaupoissa myytäviä "lisäainepommeja".


Tai sitten helpointa on ottaa itselleen 1 kk ravintovalmennusSiinä sinulle tehdään henkilökohtainen ruokavalio ja saat vinkkejä terveelliseen syömiseen joka tukee juuri sinun tavoitteitasi! Lisää infoa www.sportslady.fi tai hanna@sportslady.fi.

Ja nyt muuten niin innolla odotan että Sports Ladyn uudet sivut ovat valmiit! Niistä tulee hienot! Niihin pitää kirjoittaa pääsiäisen aikana vielä sisältöä jonkin verran ja sitten Tadaaa!!! Can't wait! Pääsiäinen mulla siis menee terveellisesti syödessä ja sitten vähän töitäkin tehdessä! Taidan jättää mämminkin nyt väliin vaikka se mun suurta herkkua onkin! Nauttikaa tekin mun puolesta!

Mikä on muuten susta paras pääsiäisherkku?

IHANAA PÄÄSIÄISTÄ TEILLE!

XoXo
Hanna