Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

30.11.2013

Saturday Dinner


Kurssipäivän jälkeen tultiin Scandicista hakemaan huoneita ja jumiuduttiin puimaan päivää hotellin baariinSiinä istuttiin ja juteltiinja kirjoitin vielä bloginkinja seuraavaksi oli jo kaamea nälkäIhan järjettömästi porukkaa oli liikenteessä kuuden aikaan iltapäivästäToiset puvut päällä ja me treenivaatteissa

Päätettiin vain mennä syömään samoissa naamoissa ja samoissa vaatteissaTäytyy silti sanoaettä baarin puolella pukukoodi oli tumma pukuJa arvokas tunnelma säilyi myös ravintolan puolellaKuvasta vasta huomattiinettä kukas se siellä takana istuukaan? Arvovaltaista illallisseuraa meillä siiskun valtiovaltaa istui naapuripöydässäNyt on vatsa täynnä ja huoneessa nautittu jälkkäriksi raakasuklaataVirtaa siis riittää huomiseen päivään ja luvassa yksilöohjaajakoulutustaNyt nukkumaan! Good night! 

TRX koulutuksessa

Terkkuja Vierumäeltä :) Ajettiin aamulla Helsingistä Vierumäelle Heidin kanssa. Tänään oli TRX ryhmäohjaaja koulutus ja päivä vedettiin englanniksi. Kouluttajana meillä oli Latviasta Kaspar Ozolins. Kurssilaisia meitä oli yhteensä vain viisi, joten päivästä tuli tosi intensiivinen.



Tekstiilikaksoset ja asuja ei oltu sovittu etukäteen :) Haha! Helsingin tytöt.


Ryhmäkuva ja "the funny one". Meillä oli kiva porukka. Kaspar oli loistava kouluttaja ja hyvä tilannekomiikka kruunasi paketin.



Sitten pari videota. Parissa videossa TRX high row ja low row. Säädä hihna lyhyimpään asentoon. Saat vaikeusastetta liikkeeseen mitä enemmän menet lattian tasoisesti. Helpoin liike on lähes pystyasennossa.



TRX Crunch

Säädä hihnat alempaan keskiasentoon. Nouse lankkuasentoon ja tuo polvia rintaa kohti. Nosta takapuoli ylös.

Päivän koulutusanti oli oikein hyvä. Liikkeiden lisäksi käytiin läpi tuntien vetämistä ja niiden suunnittelua. Ja treenattiin ja treenattiin. Huomiseen lähdetään hyvillä mielin. Silloin luvassa yksilön ohjausta ja suomeksi. Ilta relataan ja käydään syömässä.

- Posted using BlogPress from my iPhone

29.11.2013

Friday & pepputreeni



Aamupäivällä mulla oli pitkä puhelinpaltsu tammikuussa alkavaan kouluun liittyen. Olen innoissani enemmän ja enemmän koko ajan. Tähän asennoidutaan ajatuksella "aikaa minulle" ja vaikka otan opinnot opintoina, niin samalla aion kuitenkin lähteä koulutuspäiviin sitä rentoutumista hakemaan ja opettelemaan asioita oman kehon kautta.


Hommia kotitoimistolla ja sitten iltapäivällä kävin laittamassa ripset ja menin salille. Matkalla kävin Intersportissa. Sieltä sai -25% tänään yhdestä tuotteesta. Tällainen Super Natural -paita tuli mukaan sieltä :) Body Actionilla kävin myös. Sinne oli tullut paljon uutta ja ihanaa! Enkä mä sieltä ihan tyhjin käsin lähtenyt.

Viikon vika treeni ja pakaroita tein. Tästä on tullut mun ehdoton lempi treeni, kiitos Katin loistavien neuvojen. Ja hiki lentää. Ja peppu kiittää :)



Pakarat

1. Yhden jalan kyykky Smithissä 4x15 / jalka

2. Potkut taljassa taakse penkiltä 4x15 / jalka

3. Yhden jalan sivuprässi 3-4x15 / jalka

4. Istuen vaakaprässi leveä asento 4x15

5. Pallon päällä jalan nostot 4x20 / jalka

Alussa ja lopussa tein pallon kanssa 3x20 vatsat.

Sitten ois vielä vika Toimelan perjantain tunti. Ja sen jälkeen kotiin pakkaamaan Vierumäen reissua varten. Aikainen herätys ja auto lähtee kohti koulutusviikonloppua klo 7.00. Siellä me sitten heilutaan pari päivää. Luvassa siis erittäin TRX aiheisia postauksia lähiaikoina. Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

- Posted using BlogPress from my iPhone

28.11.2013

Ruokapäiväkirja kuvina ja Katin selkätreeni

Aika ajoin toivotaan ruokapäiväkirjaaja tässä tulee torstain sapuskat kuvina! Syön päivittäin viisi ateriaaja ateriaväli on noin 3-4 tuntiaAamiaisella yleensä hiilaripitoisempaaja sitten hiilaria myös treenin jälkeisellä aterialla.

9.30 protskupuuro (kaurahiutaleitavaniljaprotskuamustaherkukoita ja kananmuna)
13.30 turskaatomaattiapaprikaaparsaaoliiviöljyä ja manteleita 
Turska oli Mustapekassa tarjouksessa ja se on loistava kalaPaistoin kookosöljyssä pannullaAinoa miinuspuoli on siitä tuleva kamala haju kämppäänja kun kaveriksi keittää parsakaalia niin johan saa tuulettaa! 
15.30 smoothie jonka raaka-aineet yllä + mustaherukkaa lisäksi
 Ennen kuulatunteja (1,5 h) join smoothien.

laukkuun evästä
Lähdin pitämään tuntejaja koska tänään mulla oli taas kaksi tuntia kahvakuulaa putkeen ja sen jälkeen vielä oma treeni Katin kanssaniin piti vähän varata evästäToisen kahvakuulatunnin aikana join "Octane BCAA L-glutamine Citrulline ja B6" -ravintolisääjoka sekoitetaan veteenYhdestä annoksesta saa 10,5g aminohappoja ja ravintolisä on tarkoitettu nautittavaksi ennen treeniä ja sen aikana. Se lisää suoritustehoa! Tää on mulla Fitness tukusta testissä blogin kauttaToimiva juoma ja molempien tuntien kanssa vedettiin viisi kierrosta neljän sijaanpikkujoulujen kunniaksi! Hyvä naiset! 

Treenin päälle otin palautusjuoman (Star Nutrition Gourmet Pro)Siinä on hera- ja maitoproteiiniaToimii myös hyvinKumpikin tuote on hyvän makuinenmutta miinuksena kaikessa tässä ihanuudessa keinotekoiset makeutusaineetNo kaikki on suhteellistaJuonhan mä viiniäkin joskusHyvä esimerkki maanantain Hesarissa oli viininjuonnistakun yhdestä hanapakkauksesta oli löytynyt torjunta-ainejäämiä 55-kertainen määrä normaaliin verrattunaJa tässä asiantuntija totesiettä sillä ei ole mitään merkitystä jos verrataan alkoholin haittoihinEli 55-kertainen torjunta-ainejäämä on pieni haitta siihen nähdenJuuri näinMiten sitten minkäkin asian ottaaViinin juonnista vieläettä siinäkin suosin aina luomuviinejä kuten myös lisäravinteissa suosin luomuamutta se ei estä minua kokeilemasta myös jotain muuta silloin tällöinNo se siitä viinin juonnista ja takaisin asiaanTuon Goodlifen minttupatukan söin Katin vetämän selkätreenin jälkeen.

21.30 turskaatäysjyväohraasalaattia ja paprikaa 
Kotona olin vasta yhdeksän jälkeenja kun suihkussa oli käyty ja ruoka laitettuoli kello jo yli puoli kymmenenSiitä huolimatta söin yllä olevan annoksen! Syökää aina kunnon ateria treenin jälkeenJugurtin tai mandariinin voimin ei voi mennä nukkumaan! 

Tänään oli tosi huippu päivä Oli vika kerta Toimelan torstain ryhmien kanssa ja seuraavaksi nähdään tammikuussa! Ja olin aivan otettu kun opea muistettiin vielä joululahjoin <3 Ihanat villasukat ja joulun henkeen punainen bounce! Mä oon niin villasukkaihminen ja niitähän kuluu! Kiitos! Kiitos! Kiitos! 


No sieltä Snellun koululta mä sitten ajoin Mayorsillejossa Kati oli treenauttamassaMe tehtiin mulle selkätreeni ja miten paljon siitä sai taas irtiKaikki rytmityksestä ja hermotuksesta asti tarkistettiinja jälleen kerran aivan loistavia oivalluksia siitämiten liikkeet saa tuntumaan kunnollaOmaa treeniä nyt periaatteessa ei olisi järkeä vetää kuulatuntien jälkeenmutta tunnit on vedettävä ja Kati oli täällä Oulusta vain tänään illallaMutta erinomainen treeni joka tapauksessa jälleenKiitos Kati jälleen viisaista neuvoista ja loistavasta seurasta.

Niin kuin kuvastakin huomaaniin mulla alkaa silmäpussit jo roikkua päivän treenien jälkeen! Huhja nyt nukkumaan! Kiitos ja kauniita unia!

Aamutreeni metsässä ja rannalla videona

Hei ihanat! Lähdin aamulla sauvakävelylle ja sitten ihan ex-tempore päätin kuvata muutaman pätkän. Ehkä ois edes hiukset kannattanut harjata, mutta tosiaan olen tässä juuri sellaisena kuin olen aamulenkillä aina: tukka sekaisin ja pipo syvällä päässä ;) Ajatus kuvaamisesta tuli vasta metsässä.

Saat hyvän treenin sauvojen kanssa seuraavasti:

Kävelyä tasaisella ensin. Näin :)
Sitten mäkeen ja sitä muutama kerta ylös ja alas. Näin :)
Ja kävelyn lomassa voit tehdä seuraavan treenin:

Askelkyykky 20 kertaa (10/jalka)
Punnerrus 15 kertaa (kevyempi vaihtoehto on polvet maassa ja tästä vielä kevyempi konttausasennossa)
Askelkyykky "penkiltä" 20 kertaa (näin pääset syvemmälle kyykkyyn ja pakarat tykkää)
Ojentajadippi 15 kertaa
Istumaannousu 20 kertaa

Tee kierroksia 2-4 ja voit kierrosten välissä pitää halutessasi pienen palautuksen.
Nyt siellä paistaa aurinko ja oispa ollut niin mahtava tehdä aamutreeni auringossa. Mutta hyvä näinkin! Mukavaa päivää sinne kaikille!

- Posted using BlogPress from my iPhone

27.11.2013

Kahvakuulavideo vol 2 ja toivevideo pakaraliikkeestä

Tässä tulee toinen kotitreenivideo :) Otan joka keskiviikkoiseksi tavaksi julkaista täällä uuden treeninklipin.

Lopussa on myös pallon kanssa tehtävä pakaraliike, jota tehtiin Katin kanssa viime treeneissä. Kiitos tämän pätkän kuvausavusta Steffille! Sain sen vihdoin purkitettua oman treenin lomassa tänään! Sitä toivottiin viime viikolla!

Mutta tää kuulatreeni eroaa viime viikon setistä siten, että nyt tehdään kuusi liikettä putkeen ja sitten pidetään minuutin palautus. Kierroksia tehdään neljä. Lämmittele ennen treeniä hyvin. Heiluttele ja pyörittele käsiä ja jalkoja. Tee muutama etuheilautus ja vartalon ympäri pyöritys. Venyttele vähän.


Liike 1 askelkyykky taakse

Astu pitkä askel taakse ja tuo kuula sisäkautta jalan alta. Pidä polvi ja jalkaterä samaan suuntaan, keskivartalo tiukkana ja ylävartalo pystyssä.


Liike 2 etuheilautus ylös

Työnnä jaloista ja lantiosta kädet suoraksi ylös etuviistoon. Tiukka vatsa ja hyvä kontrolli käsiin ja keskivartaloon.


Liike 3 puolikas kasi ja vartalon kierto

Vie kuula toisen jalan ympäri. Pidä selkä suorana ja tue vatsa. Hyvä lapatuki. Nouse ylös ja tee nopea kierto sivulle. Kyynärpäät pysyy olkapäiden tasolla.


Liike 4 kulmasoutu lankussa

Lankkuasennossa tee kulmasoutu vuorokäsin. Keskivartalo tiukkana ja käsi kulkee läheltä kylkeä. Ylhäällä pieni pito ja hallittu lasku maahan. Tee vuorokäsin.


Liike 5 istumaannousu

Käy selinmakuulle. Kuula suorilla käsillä kohti kattoa. Nouse ylös, rutista ja palaa pyöreällä selällä hallitusti alas.


Liike 6

Hypyt kuulan päälle. Käytä keskivartaloa ja käsiä!


Sitten vihdoin tää pallon kanssa tehtävä pakaraliike, jota yksi teistä pyysi saada videolla. Tätä liikettä tehtiin Katin kanssa pakaroita treenatessa. Toistoja voi tehdä parikymmentä per jalka ja kolmeen-neljään kertaan. Laita lisäpaino jalkaan ja saat paremmat tehot treeniin! Välillä voit tehdä isoa liikerataa ja välillä jättää liikkeen pienemmäksi!


Viikon vinkit ja video postauksen arvontaa



Ostin taas pitkästä aikaa Linum plus kuituvalmistetta. Lisäkuitua on hyvä käyttää (varsinkin jos vatsa ei kunnolla toimi) aamuin ja illoin. Ja muutenkin. Etenkin painoa pudotettaessa. Tällöin kuona-aineeet eivät jää pyörimään elimistöön ja näin hidasta painonhallintaa. Vaihtoehtoja on useita ja voit käyttää vaikka


  pellavansiemenrouhetta
  chia -siemeniä
  vehnäleseitä
  psylliumkuitua 
  ja lisäksi iHerb verkkokaupasta löytyy lukuisia hyviä luomulaatuisia valmisteita (Esim. Apple Fiber ja Tummy Fiber ainakin on hyviä)

Kuidun lähdettä on hyvä myös vaihdella vaikka vuoroviikoin, sillä elimistö adaptoituu jos käytät vain yhtä valmistetta. Jos tällä viikolla laitat aamupuuroon tai smoothieen pellavansiemenrouhetta, niin valitse ensi viikolla vaikka chia-siemenet.

No sitten toinen juttu ovat nuo Goodlife patukat. Ne eivät ole luomua, mutta ovat kyllä tosi hyviä ja edullisiakin vielä. Fitnesstukussa ne ovat tällä hetkellä myös tarjouksessa. Söin eilen ensimmäisen sellaisen välipalana ja täytyy myöntää että maku oli hyvä eikä maistunut "liisteriltä" niin kuin monet patukat.





Ja sitten! Suuri kiitos kommenteista viikon takaiseen kahvakuulatreeni videopostaukseen. Ja oli kiva kuulla että moni oli vielä tehnyt tän treenin videon mukaan. Tänään on tulossa uutta videota ja yritän ottaa joka keskiviikkoiseksi tavaksi laittaa teille tänne videon (ja toki useamminkin jos saan vain niitä tehtyä!). Sitä ei siis vielä ole kuvattu, mutta kun tulen aamun asiakkaalta niin kuvaan! Postaukseen kommentoineita haluan muistaa pienellä yllätyspalkinnolla ja Sports Lady kahvakuula DVD lähtee seuraaville kynäniekoille Mira Nordin, Kirsi Mokki sekä eilistä postausta anonyymisti kommentoinut Kata. 


Onnea voittajille ja kiitos vielä kaikille kommenteista! Laittakaahan teidän osoitteet niin postitan levyt!

26.11.2013

Kaloritonta ruokaa


Tuntuu että blogi on ollut vain täynnä pehmisten ja smoothien kuvia viime aikoinaNiistä mä oon ollutkin kauhean innoissanimutta kyllä mä syön kyllä kaikkea muutakinLounas/päivällinen näyttää usein tältä (kalaa/kanaa + kasviksia + ohraa/kauraa/riisiä) ja tässä mun eilinen dinneri

Kalan ja kasvisten kanssa kokeilin "Diet Noodleseja"joissa on 100 grammassa vain 8 kaloriaSain blogin kautta niitä testiinNe voi syödä joko kylmänä tai lämmittää pannullaTodella skeptisenä avasin pakkauksensillä nykyään kaikki kevyttuotteet hieman pelottaa mua. Vaikka nämä eivät miltään maistuneet niin kyllä ne salaatin ja kalan kanssa menivät

Ootteko te maistaneet lähes kalorittomia nuudeleita tai uskaltaisitteko maistaa?



Iltapalaksi oli banaanimustikka pehmistä. Banskun ja mustikoiden lisäksi Vitamixiin meni jääpaloja ja vanilja protskuaMä teen nykyään vanhentuville banskuille niinettä paloittelen ne pakasterasioihin ja käytän sitten smootheissa tai pehmiksessäEi mene hukkaanja vähän jo enemmän kypsynyt banaani on aina makeampi ja parempi näissä jutuissa!



Ja palan raakasuklaatakin maistoin illallaTein tämän päivän kurssilaisille vähän maistiaisiaVoidaan aloittaa kurssi syömällä ja sitten alkaa valmistaa itse sitä suklaataJa smootheja tehdään myös tänään

Haluatko tulla mukaan? Vielä ehdit! 



25.11.2013

Tuulettelua tulevista opinnoista

Toivottavasti teillä on lähtenyt viikko upeasti käyntiin. Mä olen täällä aivan mielettömän hyvällä päällä :) :) Tänään sain tiedon, että minut on hyväksytty Method Putkisto ja MP Pilates ohjaajakoulutukseen. Täällä mä nyt tuulettelen! Ihan mahtavaa! Onnea minä!

Ensikosketus lajiin tapahtui vuonna 2000, kun kävin Method Putkisto Pilateksen alkeiskurssin. Tällöin olin toipumassa välilevyn pullistumasta ja harjoittelumuoto oli minulle enemmän kuin täydellinen! Sittemmin mua on aina omassa ohjaustyössä kiinnostanut oikea tekniikka ja turvallinen treenaaminen
Sports Ladyn kahvakuulatunneilla jokaista korjataan yksilöllisestija varmasti sen takia mulla käy kaiken ikäisiä ihmisiä tunneillaTreenaaminen on turvallista! Kahvakuula on mahtava lajimutta välillä kuulee niitä kauhutarinoita. Isoissa kuntokeskuksissa tunneilla ihmisiä on paljon ja ohjaajalla ei ole aikaa perehtyä jokaiseen oppilaaseen yksilöinäEikä se ole edes ryhmäliikuntatuntien tapakaanMutta mun tapa se ehdottomasti on!

Mua kiehtoo aivan äärettömästi liike ja liikkeen rakentaminen! Juuri siksiettä treenaaminen olisi mahdollisimman mukavaa ja turvalllista”Olet yhtä vahva kuin selkärankasi heikoin nikama.” Tämä on konkretisoitunut myös itselle omien selkävaivojen kauttaEn ole ainoa suomalainen joka niistä kärsiiOlen pitkään etsinyt ja miettinyt jotain kehonhuollon menetelmääjoka palvelisi juuri minun tarpeitani mutta ennen kaikkea asiakkaideni tarpeita.


Voi mieletöntä miten innoissani mä tästä kaikesta olen! Tässä metodissa hienoa on se kuinka se antaa mahdollisuudet kehittymiseen tilanteissa, joissa tuntuu, että "maksimi" on saavutettu. Ja on hienoa päästä kehittämään itseään niin pedagogisestikin kuin kehonhuollollisesti! Lauantaina juttelin vielä puhelimessa Marja Putkiston kanssa ja tuntuu todella mahtavalta päästä hänen oppiinsa! Koulutus alkaa tammikuussa ja lähiopetuspäivät ovat viikonloppuisin joten pystyn tekemään hyvin tätä työn ohessa!

Method Putkisto on valittu yhdeksi Suomen kansainvälisistä menestystuotteista (Design 2012). Marja Putkisto on valittu vuonna 2011 Ison-Britannian viiden parhaan kehonhallinnan asiantuntijan joukkoon (Harper’s Bazaar –lehti, UK). Method Putkistoa käyttävät niin aktiiviset liikunnanharrastajat kuin aloittelevat liikkujatkin. Method Putkisto Huippuliikkuja menetelmää taasen käyttävät monet tahot, mm. jääkiekkojoukkue Jokerit ja myös F1 Redbull Racing Team.


Viikonloppuna taas on luvassa koulutusta TRX:n tiimoilta. Tämä taas on vain viikonloppukurssi, mutta kuitenkin mahdollistaa kansainvälisen tason pätevyyden niin yksilö- kuin ryhmäohjaukseenkin. Koulutukset yhdistelevät teoriaa ja harjoituksia. Ja luvassa on opiskelun täyteinen ja urheilullinen viikonloppu aamusta iltaan. TRX harjoittelua olen käyttänyt tähän mennessä vain yksityisasiakkaideni ja omassa treeneissä. Mielenkiintoista päästä perehtymään lajiin myös ryhmäliikuntamuotona.

Mitä TRX on?

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.

Tässä muutaman vuoden takaisia kuvia mitä löysin koneelta TRX treeneistä!






Mutta Vierumäeltä on luvassa sitten vähän uudempaa kuvaa ja postausta viikonlopun kurssilta! Ja myös noista Method Putkisto opinnoistani tulen täällä kirjoittelemaanKoulutus kestää vuoden. Jeeeee!