Sports Lady®

Sports Lady®

21.4.2017

Perjantain kotitreeni


Kiitos kaikille ihanista kommenteista edelliseen postaukseen liittyen. On tullut ihania viestejä ja kommentteja faceen. Saa tänne blogiinkin mieluusti kommentoida! Pelkästään facen kautta postausta on luettu 5 500 kertaa, ja sitten vielä suoraan blogiin päätyneet lukijat. Olisi kiva kuulla mitä ajatuksia teksti myös teissä herätti? Yksi kavereistani facessa kommentoi myös sitä, että painosta huolimatta naisen vartalo on aina kaunis. Se on totta. Ja erityisesti se miten vartalonsa kantaa, millaisella asenteella, oli se sitten minkä kokoinen tahansa. Olen aivan samaa mieltä. Olipa sitten miten timmissä kunnossa tai miten hyvän näköinen ihminen, mutta jos asenne elämään on tympeä ja negatiivinen, häviää ihmisen kauneus mun mielestä samantien. 

Tästä kuitenkin päästään takaisin mun dieettiin, jonka aloitin tiistaina. En oo tosiaan pudottanut kolmeen vuoteen painoa ja nyt on ajatus päästä niin sanotusti super kuntoon (lapsi totesi mun yksi päivä kotona treenatessa, että pääset kuntoon ja voit sitten taas plösähtää kun syöt jäätelöä.. Heh, no sitä se voi meillä aikuisilla joskus olla..). Viime kesän alussa tätä "Hanna superkuntoon" ajatusta vähän häiritsi (=torpedoi sen täysin) mun hajonnut olkapää. Filikset oli niin latteat alkukesästä, kun mua uhkailtiin leikkauksella ja alanvaihdolla ja ties mitä, että suunniteltu 40 and Fabulous projektini ei koskaan alkanut. Hyvässä kunnossahan mä viime kesänä kyllä olin ja itse synttäripäivänä myös. Pyöräilin, vesijuoksin ja tein paljon porrastreenejä ja kuntoutin kättä. Mutta nyt on mahtavaa kun käsi on kunnossa ja sillä voi treenata taas niin kuin ennenkin. Olen sen myös antanut olla tähän asti suht rauhassa, että paranee varmasti. Tunneilla tietty olen punnertanut ja tehnyt liikkeet, mutta omia treenejä en ole kauheasti tehnyt. 

Tyytyväinen olen kyllä itseeni nytkin, mutta en tätä sen enempää lähde puollustelemaan ja selittelemään. Muutama kilo pois ja olen tosi tyytyväinen. Sekin on jännä juttu. Toisille joudut puollustelemaan sitä miksi pudotat painoa. "Kun eihän sun nyt tarvi". Superkuntoon ja piste ;) En ole nimittäin vielä neljääuyhtä..

Nyt painoa pudottaessa teen 5 aamulenkkiä viikossa (juon lasin vettä ennen kuin lähden ja aamumehut ja aamupalat sen jälkeen). Kävelen reippaasti noin tunnin. Ehkä vähän yli, kun mun lenkki on sen verran pitkä.. Sitten 4 kertaa viikossa teen kotona oman kehon painolla ja TRX:llä treenin, joka kestää 30 minuuttia. Ja venyttelen ja huollan kehoa niin kuin ennenkin. Tuntejakin vedän, mutta mun kroppa on sen verran adaptoitunut sellaiseen, että se on lähinnä hyötyliikuntaa mulle.


Tämän iltapäivän treenin tein 4 liikkeellä "tikapuu menetelmällä". Laitan ajastimen ajastamaan 7 minuuttia ja aloitan ensimmäisestä liikkeestä, punnerruksesta. Teen yhden punnerruksen ja lepään yhtä kauan kuin aikaa sen tekemiseen menee (eli muutama sekunti). Sitten teen 2 punnerrusta ja lepään yhtä kauan kun niiden tekemiseen meni aikaa. Näin jatkan 3,5 minuuttiin asti lisäten aina yhden punnerruksen. Sitten lähden tikapuita alaspäin. Jos pääsen ykköseen ennen kuin 7 minuuttia on kulunut, lähden uudestaan ylöspäin. Liikkeet ovat tässä:

1) Punnerrus suorin jaloin
2) Ylösveto TRX:ssä (ei kuvaa, mutta oikean alimmaisen kuvan asennon kun vaihdat kasvot toiseen suuntaan, olet oikeassa aloitusasennossa)
3) Sotilaspunnerrus (kädet hartoiden leveydellä punnerra alas niin, että päälaki melkein hipaisee lattiaa)
4) Kulmasoutu TRX:llä (vasen alempi kuva)

Näitä treenejä on ollut tällä viikolla kaksi, sen lisäksi olen tehnyt vastaavalla systeemillä jalkoja. Neljää liikettä käyttäen. 

Oman treenin pääsin aloittamaan vasta kuuden jälkeen iltapäivällä, ja siihen tarvittiin kyllä vähän tsemppausta itseltä. Olin töistä kotona vasta ennen kuutta. Oikeasti olisi mieli tehnyt lösähtää sohvalle tai puuhastella jotain kotijuttuja. Tai aloittaa pakkaaminen huomista varten. Tein kuitenkin treenin ja ai että miten hyvä mieli siitä tuli. Tänään oli kiva päivä, aamupäivä oli vapaata. Vein lapsen satamaan ja heidän joukkue lähti Viroon jalkapalloturnaukseen. Sen jälkeen hoidin asioita ja käytiin Hennan kanssa vähän kiertelemässä kauppoja. Tein kotona töitä ja kävin ohjaamassa yhden treenattavan. 

Huomenna olisi Bloggers Inspiration Day ja illalla gaala. Se oli viimeksi tosi kiva tapahtuma. Nyt kuitenkin voiton vie lapsen joukkueen fudisturnaus, jonne lähden mieluummin sateeseen seisomaan Tallinnaan ja kannustamaan heitä kun hömpsöttelemään blogigaalaan. Aamulla on super aikainen herätys ja sitten lautta kohti eteläistä naapuria. Sadevaatteet ja vedenpitävät kengät on eteisessä odottamassa. Siitä on glamour kaukana, mutta niin se kyllä muutenkin on glamour kaukana mun elämästä useimmiten. Tänään taisin pukeutua ekaa kertaa koko viikkoon "tavallisiin vaatteisiin". 



Kivaa viikonloppua kaikille! Ja hauskaa blogipäivää ja gaalaa kaikille bloggaajakollegoille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti