Sports Lady®

Sports Lady®

11.10.2020

Viikonlopun rentoutumiskeinot




Toivottavasti teillä on ollut mahtava viikonloppu. Mä olen ollut ratsastamassa ja ulkoillut koiran kanssa, nukkunut päiväunia, lukenut, levännyt ja vaan ollut. Aloitin pitkän mietinnän jälkeen ratsastuksen uudestaan. Koko lapsuuden ja nuoruuden vietin tallilla ja kun -99 muutin Helsinkiin, myin hevosen ja lopetin ratsastuksen. Sen jälkeen oon satunnaisesti ollut hevosen selässä. Taitohan ei varsinaisesti katoa minnekään, mutta kyllä kaikessa oli muistelemista aika paljonkin kun lauantaina pääsin tunnille. Tänä syksynä olen pyrkinyt käyttämään viikonloput niin, että olen mahdollisimman vähän koneella tai somessa, arkena kun se on mun työtä. Ja olen tehnyt sellaisia asioita mitä lapsena rakastin tehdä: leipoa, järjestää ja nyt ratsastaa. Siinä kolme super rentouttavaa ja ihanaa asiaa. 



Ratsastusta harvoin mielletään kunnon liikunnaksi, mutta sitä se todella on. Iltapäivällä tunnin  jälkeen venyttelin huolella. Muuten en tänään olisi varmaan päässyt kävelemään. Hevosen selässä oli kyllä ihana huomata se, että oma keho oli vahvempi kuin koskaan aiemmin. Nuorena en harrastanut mitään liikuntaa, vain ratsastusta. 


Tami-koiran kanssa tehtiin pitkä ulkoilu eilen. Käveltiin puistoon ja heitin tunnin sille palloa :) Sunnuntai menee siivotessa ja työasioista nollatessa, katsotaan tuleeko sitä valvottua ja katsottua uudet Sinkkuäidille sulhanen jaksot. Ne kun näkyy Dplayssa klo 00.00. Huominen ja tiistai on nimittäin täysin vapaapäiviä syysloman vuoksi!

Nyt viikonloppuna olen miettinyt paljon sitä, että saan todella elää mielekästä elämää. Tehdä työtä jolla on merkitystä, työtä jota rakastan. Ja viettää vapaa-aikaani omien arvojen mukaisesti. Elämä on tosi tavallista ja nautin siitä aivan todella paljon. Jokainen meistä voi olla se paras versio itsestään. Se vaatii rohkeuden lisäksi itsestään huolehtimista ja siihen liittyy myös mielen hyvinvointi. Mitkä asiat sinun arjessasi tekevät sinut onnelliseksi ja mitä asioita toivot siihen vähemmän? 

Ihanaa viikkoa ja ihanaa syyslomaa teille jotka lomailette!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti