Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

9.11.2017

Ehkäise kipuja jalkapohjajumpalla


Keho kaipaa pieniä juttuja pysyäkseen kunnossa. Venyttelyä, tukilihasten jumppaa pienillä painoilla ja myös jalkapohjien jumppaa. Jalkaterät kantavat koko kehon painoa ja jalkapohjat ovat suurella rasituksella liikkuessamme. Jalkaterän pientenkin lihasten jumppaaminen on hyvää kivun ehkäisyä. 

Kantapää voi ärtyä juostessa tai päkiässä voi tuntua kipua liikkuessa. Näitä vaivoja kuulen usein myös pieniltä fudispelaajilta. Pientenkin jalat ovat kovalla koetuksella, joten jalkapohjia kannattaa jumpata iästä riippumatta. Jalkaterän vaivat saattavat vaikuttaa akillesjänteen vammoihin ja sitä kautta hoitamattomina jopa polveen ja lantion/selän alueelle asti. 

Videolla on muutama vinkki jalkapohjan jumppaamiseen. Itse pyörittelen jalkapohjat läpi aina ennen varsinaista venyttelyharjoitusta. Kehonhuollossa haluan muistuttaa myös siitä, että aina ei tarvitse varata aikaa puolta tuntia tai tuntia. Jopa 10 minuutin päivittäinen kehonhuolto (rullaaminen/venyttely) tekee ihmeitä!

Tsekkaa videolta piikkipallojumppa jalkapohjalle!


Ihanaa torstaita kaikille ja muistakaa kehonhuolto!

Xo
Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti