Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

11.7.2018

5 vinkkiä joilla parannat hyvinvointiasi jo tänään



Juo riittävästi

Itse juon ison lasillisen vettä heti herättyäni, ennen kuin lähden salille tekemään aamutreenin. Treenin aikana juon ison pullon vettä ja treenin jälkeen kotona jälleen lasillisen vettä, jonne puristan puolikkaan sitruunan mehun. Vesipullo kulkee aina mukana käsilaukussa, ja voisi sanoa että olen jopa riippuvainen siitä. Olo on virkeämpi, iho pysyy hyvässä kunnossa ja päänsäryt ja heikotukset voi kuumalla kelillä välttää helpolla konstilla: juomalla tarpeeksi vettä. 



Liiku

Liikkumisen ei tarvitse olla treenaamista. Se voi olla hyötyliikuntaa kaupungilla, pyöräilyä kauppaan, venyttelyä, uimista, lasten kanssa leikkimistä. Voit venytellä, voit tehdä kotitreeniä tai mennä jumppaan. Suorituksen ei tarvitse kestää tuntia, 20 minuuttiakin riittää. Pääasia on liikkuminen, ja liikkuminen sellaiseen tyyliin mikä on juuri sinusta mukavaa!



Lisää vihanneksia jokaiselle aterialle

Oma ruokavalio on hyvin kasvisvoittoista nykyään. Syön vihanneksia jokaisella aterialla ja ne ovat aina aterian pääraaka-aine. Vihannesten joukoon lisään öljyä, ripauksen suolaa, täysyväriisiä tai nuudelia, joskus kalaa tai kananmunaa.. Välipalanakin vihannekset toimivat hyvin ja kulkevat helposti mukana. Vihanneksista saa myös ihania mehuja!



Tee jotain mistä nautit

Itsellä se voi olla HayU:sta hömppäsarjan katsomista, kahvittelua hyvän ystävän kanssa, lukemista, kynsien lakkaamista tai päiväunien ottamista. Eilen katsoin Sinkkuelämää 2 leffan ja nautin lasin luomu cavaa. Kaiken ei aina tarvitse olla hyödyllistä. Arjessakin pitää pysähtyä ja pienikin oma hetki lataa akkuja kummasti. Olen itse koittanut tietoisesti panostaa tähän, sillä lapsen ollessa pieni omaa aikaa ei juuri ollut, ja kaikki turha hömpöttely jäi todella vähiin. 




Nuku riittävästi

Moni nukkuu aivan liian vähän. Itse pidän huolta, että unta tulee vähintään kahdeksan tuntia yössä. Joskus mieluusti enemmänkin. Lomalla huomaan, että vähempi uni riittää kun fyysinen aktiivisuus tuntien vetämisen vuoksi on vähäisempää. Silti nukun vähintään sen kahdeksan tuntia. Päiväunia en myöskään lomalla tarvitse, mutta kyllä sitä torkkuja on tullut vähän lomallakin otettua. Arkisin nukun oikeastaan joka päivä puolen tunnin päikkärit. Lomalla voi torkkua vaikka altaalla tai rantsussa.

Kivaa päivää!

Love
Hanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti