Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

16.2.2018

Keskivartalo ja selkä kuntoon oikeanlaisella treenillä


Heippa ja ihanaa perjantaita! Jokainen viikko on kyllä tietynlaista tasapainoilua oikeanlaisten treenien, nukkumisen ja ohjausten kanssa. Että saa sellaisen mahdollisimman hyvän olon, virkeän olotilan ja iloisen mielen. Tämä viikko on ollut tosi hyvä. Olen miettinyt tosi paljon sitä kuinka yrittäjänä olen alkanut suhtautua hyvinvointiini ihan eri tavalla. (Sen jälkeen kun olin sairastuttanut itseni liialla työnteolla ja liialla menemisellä.) Nykyään tiedän mitä pitää tehdä jotta pysyn terveenä, ja tiedostan myös sen mistä varmasti tulen kipeäksi. Eli jos rasitusta tulee liikaa, vastustuskyky laskee ja taudit iskee päälle. On ollut mahtava oppia tämä taito viimeisen vuoden aikana, se hienosäätö millä pysyt terveenä. Eihän se aina helppoa ole, mutta lepoa pitää vain tulla. Muuten et terveenä pysy. Ja lepo ja rauhallinen elämä on ollut oma valinta. Kipeänä tai puolikuntoisena on aivan kaameaa tehdä näitä hommia eikä yrittäjä sairaslomaa tunne. 


Insta on päivittynyt ahkerasti mun treenijutuilla ja on tullutkin tosi paljon kyselyitä teenkö treeniohjelmia. Kyllä teen. Iso osa ohjelman tekemistä on suoritustekniikoiden ohjaus ja niiden tarkistus. Haluan opettaa asiakkailleni keskivartalon tuen löytämisen, sillä sen jälkeen treenaaminen on aivan erilaista ja pystyt vaikka mihin. Ja mikä tärkeintä, voit paremmin. Oma selkä pysyy kunnossa kun treenaan toiminnallisesti ja joudun koko ajan käyttämään aktiivisesti keskivartaloa treeneissä. Ohjelma ohjataan joko asiakkaan kotona tai salilla ja se suunnitellaan jokaiselle aina henkilökohtaisesti. Teen ohjauksia pääkaupunkiseudulla, mutta ohjelmia ja ohjauksia on menossa kevään aikana myös Poriin ja Kuopioonkin asti kun liikun siellä suunnalla. Lisää ohjelmista voit kysellä minulta sähköpostilla hanna@anttipoika.com. 

Nyt oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille. Mulla on tänään vapaapäivä. Aamutreeni on tehty, aamupala syöty ja vähän paperihommiakin olen ehtinyt tekemään. Seuraavaksi kutsuu avanto ja sen jälkeen relaan lopun päivää ja huomisenkin, jotta sunnuntaina on taas virtaa ohjata kahvakuulaa Kumpulassa!

5 kommenttia:

  1. Oikein ihanaa viikonloppua sinulle Hanna <3

    VastaaPoista
  2. Samoin Outi sulle! Nyt alkoi aurinkokin ihanasti paistaa :D

    VastaaPoista
  3. Olisiko sulla jonkinlaisia hoitavia liikkeitä tai linkkivinkkejä polvien huoltoon / särkyyn, lähinnä juoksijan tai hyppääjän polven vaivoihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoisin, että kannattaa pitää huolta venyttelyllä jaloista (pohkeet, polven ympärillä olevat lihakset, etureidet, takareidet.. käytännössä hyvin täsmävenyttää dynaamisilla venytyksillä keho säännöllisesti). Samoin vahvistava harjoittelu. Teen myös kotitreeniohjelmia ja saliohjelmia ja jos haluat voidaan perehtyä aiheeseen tarkemmin sen puitteissa. MInut tavoittaa hanna@anttipoika.com :)

      Poista
  4. Kiitos vastauksesta! Venyttely on rutiineina useita kertoja viikossa, myös lihaskuntoa sekä aerobista tulee tehtyä. Eli ihan pohjamudissa en oo =) polvi magneettikuvattiin ja reumakokeet on otettu, kummassakaan ei mitään. Turvotusta, hieman ärtyneenä joskus nesteisyyttä ja joskus tulee sellaisia tuikkauksia polveen, sen alapuolelle tai jommalle kummalle puolelle polvilumpiota. Seuraavaksi lähden varmaan fyssarille kuvauttaan jalkoja ja katsomaan olisiko pohjallisille tarvetta (vaivasenluu sekoittaa myös tätä pakkaa, jos ei peräti aiheuta itse ongelmaakon)

    VastaaPoista