Sports Lady®

Sports Lady®

5.1.2020

Sunday mood


Kuinka teidän vuosi on lähtenyt käyntiin? Itse olen käyttänyt vuoden ensimmäiset päivät tavoitteideni tarkentamiseen, uuden suunnitteluun ja innostumiseen ja inspiroitumiseen, lepäämisen lisäksi. Tiistaina alkavat taas PT-ohjaukset, tunnit sekä Body by Sports Lady verkkovalmennus. Ja on muuten ihana nähdä kaikkia PT-asiakkaita ja tuntilaisia. On jo ihan ikävä teitä!

Isommat linjat olen tälle vuodelle hahmotellut töiden osalta jo aiemmin, mutta viimeiset päivät olen vielä tehnyt yksityiskohtaisempia suunnitelmia. Siihen olen apuna käyttänyt kalenteriani, jonka olen selannut läpi jokaista tapaamista myöden. Näiden perustella olen tarkentanut itselleni tälle vuodelle asioita, niin töihin liittyen kuin omaan elämäänikin, joita pitää saada lisää. Sitten olen tarkistanut oliko sellaisia juttuja jotka eivät olleet niin hyviä, tuottavia tai ylipäätään oliko sellaisia asioita tai tapaamisia jotka veivät vain aikaani ja energiaani. Ilokseni sellaiset olin onnistunut karsimaan jo viime vuodelta aika hyvin. Ja lopuksi tsekkasin kalenterista mitä sellaista siellä oli, mistä minulle tuli hyvä mieli. Asioita, jotka tuovat minulle iloa. Asioita joita haluan tällekin vuodelle. Kävin myös läpi omaa henkilökohtaista kehitystäni viime vuodelta ja mietin lisää kehitettäviä juttuja tälle vuodelle. Itsensä kehittäminen on yksi onnellisuuden edellytyksistä minulle. Mitä haluan oppia, missä haluan olla vielä parempi?

Vuoden pilkkominen pieniin osiin ja näiden tarkastelu monelta kantilta, toivat valtavasti ajattelemisen aihetta ja innostusta tämän vuoden tavoitteita ajatellen.  Kun asiat palastelee tarpeeksi pieneksi, vertaa niitä yrityksen lukuihin ja omaan fiilikseen menneestä vuodesta, saa todella paljon tietoa. Niiden avulla on hyvä lähteä rakentamaan uutta. 

Tähän kalenterin läpikäymiseen on hyvä varata ainakin 4-5 tuntia aikaa. Suunnilleen sen verran aikaa kului itselläni. 

Meidän yrittäjien yleinen ongelma on se, että keskitymme vain pinnalla pysymiseen, siihen ettemme huku. Aikaa uimiselle ei jää. Tämän kun on ymmärtänyt, on toimintakin lähtenyt kehittymään aivan eri tavalla. Minäkin yritin monta vuotta vain pysyä pinnalla. Nyt uin, enkä anna virran kuljettaa vaan kauhon juuri sinne suuntaan kuin olen päättänyt. 

Ja kalenteriin pitää ehdottomasti jättää sellaista aikaa, että on tilaa elää. On tilaa joustolle eikä kalenteria saa täyttää valmiiksi etukäteen asioilla. Siitä puolesta itsessäni pidän nykyään, olen oppinut elämään tällaista suunnittelematonta elämää. Työt kun ovat niin aikataulutettuja koko ajan niin vapaa-ajalle en halua sopia etukäteen juuri mitään. Haluan antaa tilaa elämälle. Siitä olkoon tehty vuosi 2020! Niiden ihanien töiden lisäksi. 

Hei kirjan pitäisi olla kaupoissa aivan näinä päivinä, tammikuun puolivälissä. Sitä saa Akateemisesta kirjakaupasta, Suomalaisesta, Keskon kaupoista, Adlibriksen nettisivuilta voi jo ennakkotilata ja tietysti Readme.fi myy kirjaa. 

Kirjasta saat hyviä vinkkejä omien tavoitteiden tekemiseen, unelmien toteuttamiseen ja elämäntapamuutoksen tekemiseen. 


2 kommenttia: