Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

24.2.2015

10 syytä miksi treenata aamulla


Aika moni aamu on helmikuussa aamulenkkien sijaan alkanut Pilateksella tai venyttelyllä. Niin kuin tämäkin aamu. Aivan ensimmäiseksi sitruunavettä ja sitten omaa treeniä. Tunnin tein Pilatesta olohuoneen matolla ja sitten suihkuun ja aamiaista. Aamulenkki vain vesisateessa houkuttanut, vaikka lämpimällä ilmalla kyllä tykkään lenkkeillä myös sateessa. Tammikuussa taas lenkkeilin joka aamu, kylmyydestä ja pimeydestä huolimatta. Nyt on jotenkin tällainen kausi meneillään :) Toki pidän huolta, että kävelyä tulee sitten muuten päivän aikana. Mutta sen kyllä huomaan että kävelylenkille ei sitten ehdi koko päivänä varsinaisesti jos se aamulla jää väliin.

10 syytä miksi treenata aamulla

1) Kun olet urheilut jo aamulla, ei jokin muu asia vie tätä tärkeää aikaa kalenterista. Tiedän itse, että aikataulut muuttuu aina. Tulee yllättäviä työmenoja tai lapsi on haettava hoidosta kesken kaiken. Yksinkertaisesti päivässä on rajallinen määrä tunteja ja niitä on helpompi lisätä aamusta kuin illasta!

2) Aineenvaihdunta lähtee paremmin käyntiin.

3) Saat paremman vireystason koko päiväksi.

4) Kroppasi tottuu heräämään samaan aikaan aamusta ja aamuheräyltyksistä tulee helpompia.

5) Kun pyrit heräämään joka aamu samaan aikaan, elimistö on paremmin tasapainossa ja aineenvaihdunta toimii.

6) Saat aikaa itsellesi ja annat itsellesi mahdollisuuden pitää huolta kropastasi!

7) Ehdit nähdä enemmän ystäviä jos puhut kaverin mukaan lenkille!

8) Kiireiselle ajan löytäminen treenaamiseen voi olla haastavaa. Mutta kun nousee 30-60 min aikaisemmin, löytyy aikaa. Vastaavasti voit mennä tuntia aikaisemmin nukkumaan. Ja säännöllisen harjoittelun aloitettuasi saatat huomata, että unta ei tarvitsekaan niin paljon kun vireystasot nousevat.

9) Kun harjoittelet säännöllisesti sinulla on parempi mieli ja voit paremmin!

10) Olet virkeämpi ja olostasi tulee mahtavan hyvä!

Ja muuten 15maaliskuuta luonnollisen ravinnon kurssille mahtuu! Helmikuun vastaava kurssi tuli täyteen mutta tänne on vielä tilaaKatso täältä lisätiedot!


4 kommenttia:

  1. Ihan hyviä syitä :) Omalta osaltani voisin lisätä yhden: iltatreeni saa minut usein virkeäksi, eikä uni sitten tulisi millään. Siksi olen yrittänyt siirtää ainakin muutaman treenikerran joka viikko aamuksi. Se oli aluksi todella vaikeaa tällaiselle illanvirkulle, aamuntorkulle. Onneksi asun ihan uimahallin lähellä. Voin raahustaa sinne melkein pyjamassa, ja herään oikeastaan vasta kunnolla kun hyppään altaaseen. Kylmää!

    VastaaPoista
  2. Se on totta. Hyvä pointti. Itse en ole yhtään iltaihminen, mutta aiemmin kun harrastin tanssia ja treenit loppuivat myöhään, ei kyllä uni meinannut tulla. Kroppa ja mieli käy niin kierroksilla. Eli hyvä siirtää muutama treeni viikossa aamuun kun pystyy. Hyviä aamuinteja ja treenejä Viktoria!

    VastaaPoista
  3. Mulla myös toi että ei meinaa saada unta iltatreenien jälkeen. Btw, mitäs oot mieltä täst "artikkelista", etkös säkin oo puhunut että aamulenkki ilman ruokaa olis hyvä?

    http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/2015030118847350_tj.shtml

    VastaaPoista
  4. Moi! Kyllä mä sitä mieltä olen että aamulenkille kannattaa lähteä ihan veden voimin. Totta on, että HIIT harjoittelun on todettu polttavan paremmin rasvaa ja sitä suosin myös itse, jos tarvitsee painoa pudottaa. Kerran tai kaksi viikossa muuten sitten niitä aamulenkkejä kävellen tyhjään vatsaan!

    VastaaPoista