Sports Lady®

15.10.2017

Viikonlopun miniloma

Viikonloppu meni rennoissa tunnelmissa Tallinnassa. Jaksan aina hehkuttaa sitä kaupunkia. Kun haluaa pientä hemmottelua, Tallinna on siihen juuri oikea paikka. Hintataso on niin edullinen Helsinkiin verrattuna. Täällä ei tee edes mieli käydä ulkona syömässä kun hinnat ovat aivan eri luokkaa. Tallinnassa syö kivoissa ravintoloissa ja murto-osan hinnalla.

Päätettiin Birgitan kanssa tehdä syksyinen reissu ja ensi viikon lähestyvä synttäripäiväkin oli osasyy vähän hemotella itseään, vaikka synttäreitä juhlin sitten myöhemmin, oikean synttäripäivän jälkeen. Tällä kertaa otettiin huone Swissotel'sta. Meidän huone oli 26 kerroksessa ja näkymät olivat hienosti kaupungin ylle. Tultiin perjantaina aamupäivällä ja lähdettiin lauantaina illalla pois. Melkein kaksi kokonaista päivää aikaa nauttia kaupungista. Perjantaina käveltiin Telliskiveen. Oli ihana ulkoilla, täällä kotona kun oli satanut koko viikon vettä ja ulkoilu oli jäänyt minimiin.

Telliskivessa syötiin myöhäinen lounas F-Hoonessa ja jälkkärikakuille mentiin sen jälkeen Kivi Paber Käärid -raflaan. Takaisin hotellille otettiin Uber. Niillä me siellä ajeltiin ja taksikyydinkin saa murto-osan hinnalla siitä mitä se on vaikka täällä ja paljon paljon edullisemmin vielä kun Tallinnan paikallisen taksin. Kyytien hinnat vaihtelivat 2,50 ja 3,69 eur välillä.

Perjantai-ilta jatkui ensin hotellin yläbaarissa 30 kerroksessa kaupungin valoja ihastellen. Ja sieltä suunnattiin Rataskaevun Väike -ravintolaan. Ihana oli viettä tyttöjen viikonloppua hyvässä seurassa, hyvän ystävän kanssa.

Kauhean myöhäiseen ei ilta jatkunut. Ruuan jälkeen mentiin hyvissä ajoin nukkumaan ja oltiin suunniteltu kuitenkin suht aikainen herätys aamulle, jotta ehditään uimaan vielä ennen aamiaista. Eikä lomaa ole kiva tuhlata siihen, että voi huonosti biletyksen takia.

Spa aukesi tasan yhdeksältä, joten sitä odotellessa nautittiin kahvit huoneessa. Spa ja saunat oli aivan ihanat ja aina se virkistää kun pääsee liikkumaan heti aamusta.

Aamiaisen jälkeen otettiin bussi Ulemisten kauppakeskukseen. Siellä kierreltiin, syötiin sushit ja ostin vielä kukkia kotiin. Bussi tuli takaisin suoraan hotellin eteen, josta haettiin laukut ja lähdettiin kohti Helsinkiä.

Tallinna on tosi kiva ja edullinen paikka. Ja tällainen tuntuu niin luksukselle, kun ei täällä kotona harrasta ulkonasyömistä tai tällaista hömpöttelyä. Ja niin ihana kulkea pari päivää jossain ihan muissa vaatteissa kuin jumppakamoissa. Nyt taas paluu arkeen hetkeksi virkistynein mielin.

Aamupäivällä tein parin tunnin kävelyn ja sitten sain ihanan ystävän kylään. Syötiin vohvelit ja illalla vielä kävin pitämässä kuulatunnin.

Hyvät ystävät ovat kyllä parasta ja heidän ihanasta seurasta olen saanut viikonloppuna nauttia. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja ihanaa syyslomaa syyslomailijoille!

1. Mukavalta minilomalta näytti:)Tallinna on kyllä kiva paikka. Ihana takki sinulla.

1. Kiitos, Tallinna on kyllä aina ihana! Takki löytyi sieltä ihan heräteostoksena. Mukavaa tiistaipäivää sinne ja kiva kun laitoi kommenttia 😊