Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

27.8.2015

..it's about learning to live

Heippa täältä työn touhun keskeltä. Alkusyksy on lähtenyt sopivan verkkaisella tahdilla käyntiin töiden puolesta. Valmennan yksityisasiakkaitani ja pidän ulkotunteja, syksyn tunnit käynnistyvät ensi viikolla. Tällä hetkellä kaikki yksilötapaamiset tapahtuvat valmennettavieni kotona. Asiakkaistani löytyy niin kiireistä yrittäjää kuin pienten lasten äitejäkin. On myös pariskuntia. Mun mielestä on ihanaa tehdä kotikäyntejä. Tässä työssä ei todella pääse leipääntymään. Tunteja on syksylle enemmän kuin koskaan ja on mahtavaa, kun voin tarjota monipuolista valikoimaa. Kahvakuulaa, Toiminnallista lihaskuntotreeniä by Sports Lady, Method Putkistoa ja MP Pilatesta. 

Nyt suurin osa tunneista on yritysten sekä erään taloyhtiön. Kumpulassa ja Toimelassa on kaikille avoimet tunnit kahvakuulan osalta. Kahvakuulassa on jatkoryhmä ja alkeisryhmä. Alkeet sisältävät myös pidemmät venyttelyt, joissa pääsen hyödyntämään viime vuosien opiskeluani. Tuo toiminnallisen treenin tunti taas on jotain sellaista, mitä olen itse viimeisen vuoden aikana kehitellyt. Sillä ei vielä ole omaa nimeä, mutta tulevaisuudessa pian varmasti on :) Jotain ihan uutta. Oman kehon painolla tehtävää treeniä, jossa pääsen hyödyntämään osaamistani "ydintuen rakentamisen ammattilaisena" ja vuosien varrella hankittua osaamista lihaskunto- ja toiminnallisesta treenistä. Mun kahvakuulatunnit eroavat myös "tavallisista" kuulatunneista sillä, miten siellä opetetaan syvien lihasten käyttöä eikä heiluta kuulan kanssa miten sattuu. En väitä, että jossain heilutaan, mutta ero on kuin yöllä ja päivällä kun aktivoidaan eri kerrokset kehossa ja yhdistetään se vielä hengitykseen. Treenaaminen on turvallisempaa, kun homma on kontrollissa. Eihän kukaan suksillakaan laske rinnettä alas miten sattuu...
Sitten muuten on ollut aika leppoisaa kotimeinikiä ja treeniä, jos ei nyt puhuta siitä arjen alkamisesta ja harrastuksiin kuskaamisesta ja koulunkäynnin alkamisesta ;). Luonnossa hengittelen raitista ilmaa ja otan loppukesän viimeisiä auringonsäteitä varastoon. Sopivasti lihaskuntotreeniä ja aika paljon kehonhuoltoa. Mitä enemmän tunteja alkaa tulla, sitä enemmän pitää itseä huoltaa. Seijalla olen käynyt hieronnassa nyt säännöllisesti ja venyttely on ihan päivittäisessä ohjelmassa. Seija on aivan huippu! Suosittelen lämmöllä! Huomenna taas aika hänelle <3 Ja kiireen keskellä koitan myös pysähtyä ja vain olla. 
"Nutrition isn't just about eating, it's about learning to live"

Ruuat.. Ne menee tyylillä "elä niin kuin opetat". Itsetehtyä kotiruokaa, tarpeeksi ja säännöllisesti. Gluteenitonta, maidotonta (poikkeuksena mun lemppari Solgarin Whey to Go protsku tuorepuurossa silloin tällöin), lisäaineetonta.. Viikonloppuisin myös herkkuja vähän. Olo on tosi hyvä. Vakkarievääksi on tullut käsilaukkuun luomuomena ja Punnitse ja säästä -kaupan merisuolalla maustetut ja paahdetut luomu cashew -pähkinät sekoitettuna saman kaupan kuivattuihin papaija -paloihin. Nälkä pysyy pitkään loitolla ja makuelämyskin on taattu!

Hyvällä mielellä viikonloppuun. Viikko on mennyt melkoisen yksin puurtaessa, mutta viikonloppuna on ihana nähdä kavereita ja heittäytyä vapaalle! Ja toki myös treenata kaikessa rauhassa. Tällä hetkellä tuntuu, että oman hyvinvoinnin osa-alueet ovat hyvin balanssissa. Ja niin myös elämä töiden osalta. Palaset alkavat vähitellen loksahtaa paikoilleen :) Tästä se lähtee..

xo
Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti