Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

16.8.2016

Työt ja tasapaino treeniin


Täällä on työviikko pärähtänyt todella vauhdilla käyntiin. Äsken lopetin juuri työt ja nyt vielä blogia. Sain lähetettyä uuden valmennettavan yhden ohjelman, jota fiksasin tämän päivän treenien perusteella. Hänelle lähti myös aloitustestien tulokset. Ylä- ja alavartalon sekä keskivartalon lihasvoimaan on hyvä verrata mikä oli tilanne alussa ja vaikkapa puolen vuoden kuluttua. Ja kun kyseessä on painonpudotustavoite, on hyvä ottaa valokuvat ja mitat. Ne asiakas ottaa aina itse, ne jäävät hänelle. Mittanauha on paras mittari aina painonpudotuksessa. Jos siellä teistäkin joku kesän jälkeen sulattelee kesäkiloja, ottakaa mitat itsestänne ja seuratkaa niitä (lantio, vyötärö kapein, vyötärö navan kohdalta, molemmat reidet, pohkeet, käsivarret, rinnanympärys...). 

Tämäkin päivä on mennyt ohjattavien kanssa ja illalla oli vielä MP Pilates tunti. Ryhmä on täynnä ja näitä kehonhuolto lajeja on niin mahtavaa vetää. Tulee sitä tasapainoa myös omaan työhön. Eilen ja sunnuntaina oli aika paljon kahvakuula- ja lihaskuntotreeniohjauksia.


Eilen illalla vaikka viimeinen tunti on Method Putkisto venyttelyä, venyttelin vielä illalla kotona. Tänään aamulla heräsin jäykkyyden tunteeseen, ja aamulenkki vaihtui venyttelyksi. Omaa kehoaan oppii kuuntelemaan. Aina ei voi painaa sata lasissa. Alkuaikoina yrittäjänä vedin tosi paljon rankkoja kuulatunteja, keho ei kestä sellaista höykytystä pitkään ja aineenvaihdunta ei jossain vaiheessa enää toimi jos keho ei palaudu ja sitä ei huolla. 


Mulla on kyllä ihanat asiakkaat ja oli oikeasti mahtava palata töihin ohjaamaan heitä ja vetämään tunteja. Oli jo ihan ikävä! Tällainen nopea bloggaus tänään. Kuunnelkaa itseänne, muistakaa myös palautua, ja venytelkää venytelkää, huoltakaa kehoa. Sillä teet palveluksen omalle terveydellesi, vältyt loukkaantumisilta ja vielä saat aineenvaihdunnan käyntiin. Kroppa muuttuu ja solakoituu varmasti kun aineenvaihdunta toimii. Siihen on avainsanana palautuminen. Snapissa on helppo laittaa liikkuvaa kuvaa ja kehonhuoltovinkkejä. Niitä löydät sieltä tunnuksella @sportsladyh.

Tällä hetkellä tilaa on vielä treenattavalle. Jos kaipaat kuntoon, haluat pudottaa painoa tai saada paremman vireystilan, laita viestiä hanna@sportslady.fi. Sateiden tullen on yhteydenotot vilkastuneet. 

Kivaa viikkoa ja hyviä treenejä teille kaikille <3

2 kommenttia:

  1. Miten sinulla nuo mitat ja paino vaihtelee kausittain? Onko suurta vaihtelua vai seuraatko ylipäätään omia tuloksiasi/mittoja miten tarkkaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne vaihtelevat yleensä niin, että kesällä paino putoaa kun on aikaa enemmän liikkua itse. Kesällä myös elämä ei ole niin hektistä, eikä tule puputettua turhia välipaloja. Kun ohjaa työkseen ja vetää tunteja, ei se itselle ole oikeastaan treeniä. Keho on adaptoitunut siihen. Sitten ei ole kuitenkaan aina aikaa eikä palautumisenkaan vuoksi pysty tekemään omia treenejä. Tämä on ollut ehkä tämän ammatin varjopuolia, yllättävääkin ja viimeiset kaksi vuotta olen opetellut palautumaan ja lepäämään ja saamaan hommaa balanssiin. sen myötä painokin on alkanut tasaantua. Viime lokakuussa se oli 4kg enemmän..

      Poista