Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

8.8.2016

Päivän treenivideot ja kuvat - portaita ja keskivartalohöykytystä



Hellou! Täällä on viikko alkanut reippaasti. Aamulla kävin lenkillä ja lapsen fudistreenien aikaan tein oman treenin. Käpylän liikuntapuiston "miniportaissa" niitä hyödyntäen sekä välissä keskivartaloa ja oman kehon painolla treeniä. Tänään yhdistin erilaisia ylösnousuja ja laskeutumisia, jalkaosastoa, kahvakuulilla tehtäviin liikkeisiin. Ensin lämmittelin portaissa menemällä niitä ylös ja alas. Kävellen ja juosten, välillä askelmia harppoen. Tulin välillä myös kyykyillä alas. Tässä muutama vinkki taas kotitreeniin ulkona ja portaissa.

Kyykyt alas


Tein erilaisia askelkyykkyjä ja polvennostoja portaita hyödyntäen. Syke kävi välillä 175:ssä.. Jossain vaiheessa siirryin tekemään treeniä liikepareittain. Hain kahvakuulat autosta. 

Liikeparit 1) portaat ylös+potkut taakse & 2)vuorikiipeilijä (eri variaatiot)

Etene portaissa harppoen aina joka kolmannelle askelmalle, ja taaempi jalka nousee aina ylös (kunnon rutistus pakaralla!). Kerran portaat ylös näin ja siirtyminen juosten alas kuulien luo..

Potkut taakse harppoen joka 3:lle portaalle


Tämän perään tee suoraan vuorikiipeiljät (video alla). 40 toistoa ja takaisin portaisiin toistamaan liikeparin ekaa liikettä!

Vuorikiipeilijä, tavallinen


Toinen setti harppoen ylös joka kolmannelle askelmalle jalkaa taakse potkaisten ja sen perään vuorikiipeilijää 20-30 tavallista ja 20-30 sivuille (video alla). Ja taas takaisin portaisiin tekemään tuota samaa, liikeparin ekaa liikettä.

Vuorikiipeilijä, tavallinen ja sivuille


Kolmas setti jälleen ylös portaita kuten edellä ja sitten vuorikiipeilijää varioidaan eteen ja sivulle kiipeilyn lisäksi vielä ojentajapunnerruksin. 20-30 eteen, 20-30 sivuille ja 6-10 ojentajapunnerrusta.

Vuorikiipeilijä, tavallinen ja sivulle ja ojentajapunnerrus


Lopuksi tein juoksua ylös portaita ja juoksua alas. Sen perään kahvakuulakävelyä 20 askelta. Jälleen juoksu ja kuulakävely.. 4 kierrosta. 

Kahvakuulakävely


Treeni se on pienikin treeni. Tälläkin viikolla mun treenit menee lapsen ehdoilla. Teen sitten jotain kun pääsen tekemään. Tunnin treenin keskisyke oli 133 ja maksimisyke 175. Keski- ja kovatehoinen harjoitus. Eilen vedin muuten pitkästä aikaa kahvakuulatunnin kuulan kanssa. Olkapää kesti oikein hyvin. Samoin tänään nämä jutut. Vähitellen vähitellen. Hyvältä näyttää :)

Huippua viikkoa kaikille! Ja hyviä treenejä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti