Sports Lady®

21.8.2016

Tallinnassa treenireissussa

Perjantaina lähdin Katrin kanssa Tallinnaan. Bongasin meille super halvat 24 euron matkat (2 henkeä edestakaisin Silja Europalla). Syy miksi tänne lähdettiin, oli tarkoitus hakea vähän juomia mun synttäreille. Reppuihin pakattiin vain uikkarit ja treenikamat. Se muutama tunti, mitä maissa piti aikaa kuluttaa, päätettiin mennä treenaamaan ja saunomaan.

Bongasin etukäteen City Span. Se on ihan muutaman minuutin kävelymatkan päässä Virukeskuksesta, aivan Tallinnan keskustassa. Tyylikäs sali ja spa. Sisäänpääsy 23 euroa sisälsi kylpytakin, tossut sekä pyyhkeen. Kuntosalin ja span käytön. Hyvä sali ja ystävällinen palvelu.

spa osasto
mutasaunaa varten välineet

Tehtiin tunnin treeni salilla ja siirryttiin alasosastolle. Mä tein tosi tosi kevyen, enemmän huoltavan treenin. 20 minuuttia crosstrainerissa katselin ikkunasta maisemia ulkona. Sitten putkirullausta ja pelleilyä pallojen kanssa. Syviä lihaksia, tasapainoa.

tâta voit alkaa harjoittelemaan niin, että asetat ison pallon seinää vasten
Ja kun se sujuu, pallo irti seinästä:

jalan nostoja pallon päällä
Takaisintullessa mentiin ala carteen syömään. Otettiin alkupalapöytä ja jälkiruokapöytä. En oo todella todella pitkään aikaan syönyt mitään tällaista. Ja kyllähän maistui.

Ja saatiin sitten roudattua juomalastikin kunnialla ulos laivasta. Sitä määrää ei pienessäkään humalatilassa olisi saanut raahattua ulos, joten itse matka meni todella tervehenkisesti. Maistellaan sitä skumppaa sitten lokakuussa :D Ja vaikka työkseni ohjaan ihmisiä ja elämä on liikunnallista, on mun mielestä aivan tervettä, että elämään kuuluu joskus myös herkuttelu ja viinin juonti. Kohtuus kaikessa vaan. Meille sattui aivan upea sää Tallinnaan ja oli tosi aurinkoinen ja lämmin päivä. Satamasta käveltiin keskustaan ja treenin jälkeen takaisin.

Viikonloppu onkin sitten mennyt taas urheillessa. Lauantaina aamulla pitkä lenkki, 12 kilsaa. Samoin tänään. Tänään myös vesijuoksua ja kuulatunti illalla.

Tuollainen Tallinnaan treenimatkailu on kyllä aivan superkivaa. Uusia saleja ja paikkoja. Matkoja löytää super edullisesti kun vähän näkee vaivaa (Napsusta kannattaa katsoa Matkapoikien tarjouksia ja tää löytyi suoraan TallinkSiljan nettisivuilta kun klikkailin varauksia). Meidän reissun normihinta olisi ollut 144 euroa, mutta nyt vain 24 euroa kahdelta. En tiedä miksi. Varasin sen reilu viikkoa ennen tuohon hintaan, ja pari päivää ennen lähtöä hinta oli 120 euroa enemmän. Eihän sillä pääse edes Suomessakaan kovin pitkälle, 12 eurolla... Aamiaiset syötiin laivassa 10,50 eur ja sitten evästä maissa. Keitetyt kananmunat on helppoa evästä, samoin hedelmät ja pähkinät. Takaisin tullessa sitten se alkupalapöytä ja jälkkärit, jotka olivat nekin edullisia, 24 eur per hlö. Eikä tarvinnut buffetissa ryysiä. Ruokakin siellä puolella paljon parempaa. Mä tykkään kyllä Tallinnasta kovasti. Oon aina tykännyt. Kun ei kulje siellä, missä humalaiset turistit tallustelevat. On paljon hienoja ulkoilumaastoja, kuntosaleja, puistoja, museoita, musikaaleja ja oopperaa. Nyt tällä kertaa vain tällainen sporttipainotteinen reissu. Pitää kyllä ottaa uusiksi. Toi City Spa on tosi kiva paikka. Voin lämpimästi suositella.

Sporttailun lisäksi oli lauantaina vähän juhlaakin, kun ystävä piti nelikymppiset. Siellä juhlittiin eilen.

Mutta nyt ovat kurpitsavaunut haihtuneet ilmaan ja tää Tuhkimo palaa lieden ääreen ja töiden pariin. Ensi viikolla luvassa paljon fudista, duuneja ja sitä perusarkea. Joka on muuten todellakin ihanaa. Arki on parasta, etenkin kun on työ jota rakastaa.