Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

2.2.2017

Fish Bowl @home & super core treeniä


Hei ihanat! Viikko alkaa olla lopuillaan ja viikonloppu lähestyy taas. Oon kirjoitellut maritusjuttua kodista ja se on tulossa lähiaikoina :) Viikko on mennyt aika normiarjessa, tosin on sen normiarjen lisäksi ollut kaikkea mukavaa ja ihanaakin. Aamulla menee edelleen joka päivä vihermehu ja sen päälle vielä aamiainen. Aamiaista olen viime aikoina nauttinut tuorepuuron muodossa, jonne tulee gluteenittomien kaurahiutaleiden ja chian sekä mantelimaidon lisäksi ceylonin kanelia, luomubanskua ja ripaus suolaa. Todella freesi startti päivään.


aamumehuissa on edelleen paljon inkivääriä



Eilen tosin tuli vähän vaihtelua maisemiin lenkillä, kun Helsingin maastojen sijaan olin kävelyllä Espoossa. Ja kauniit maisemathan siellä rannassa kyllä on! Töitä, vähän omaa treeniä ja kävelylenkkejä. Perusmeininkiä. Ja vähän vaihtelua myös lenkkimaisemiin. Sellainen viikko :)





Oon treenannut viime aikoina myös pallon päällä seisomista ja kyykkäämistä (yleensähän teen useimmat saliliikkeet aina polviseisonnassa pallon päällä). Eilen sitten salilla testasin miten se seisominen taas sujuu. Coreen olen keskittynyt tosi paljon tällä viikolla ja tuntui, että ydintuki alkaa olla aika hyvällä mallilla. Uskalsin jopa irroittaa kädet suoraksi vartalon eteen ja olihan sitä sitten pakko koittaa kyykätäkin. 

Jännä miten tammikuun alussa, parin viikon treenitauon jälkeen sai todella hakea ja hakea sitä poikittaista vatsalihasta ja syviä lihaksia, keskivartalon tukea ja kannatusta. Ja kyllähän se sieltä aina löytyy, mutta vaatii keskittymistä ja "pientä ruuvaamista" jos alla on pieni treenitauko. Asiakkaiden kanssa keskityn aina myös keskivartalon tukeen, ydintuen löytämiseen ja tasapainojuttuihin. Kun alatte treenaamaan pallon päällä joko polviseisontaa tai seisomista, suosittelen tekemään sen puolapuiden vieressä joista saat tukea. Siitä on myös helpompi nousta pallon päälle. 





Ruuanlaitossa olen näköjään skarpannut jo toistamiseen tällä viikolla, ja kokeillut taas jotain uutta. Tänään sain päähäni tehdä "fish bowl" annoksen kotikeittiössä. Olin keittämässä vain riisiä ja ajattelin syödä sen kalan ja vihannesten kanssa, mutta yhtäkkiä muistin että meillä on myös sushiriisiä. Holidayssa on tosi hyvät bowlit, ja koitin saada aikaiseksi vähän samanlaisen annoksen...





Fish Bowl 1:lle 

40g sushiriisiä 
riisiviinietikkaa
suolaa ja sokeria

salaattia
tomaattia
paprikaa
inkivääriä
korianteria
lohta
soijakastiketta

Keitä sushiriisi 1 desissä vettä, noin 10 min hiljalleen kannen alla ja anna vetäytyä 25-30 min. HUOM: älä avaa välillä kantta! Sekoita 1/2 ruokalusikalliseen riisiviinietikkaa noin 1 tl sokeria sekä ripaus suolaa. Ja sekoita tämä riisin kanssa. Laita kulhoon pilkotut kasvikset, riisi ja kala. Lorauta soijakastiketta päälle. Nauti vihreän teen kanssa. Mun kala oli Lidlistä, valmiiksi pakattua savulohta. Hyvää ja halpaa. Voit käyttää myös raakaa lohta. Se tietysti sopisi paremmin tähän :) Ja sitä aion itsekin seuraavalla kerralla laittaa. Tää tuli niin extempore idiksenä, etten ollut varautunut yhtään. 


Huomenna mulla on vapaapäivä. Ja silloin tapahtuukin jotain tosi kivaa ja jännää, mitä olen odottanut tosi pitkään. Siitä sitten enemmän!

2 kommenttia:

  1. Kiitti hyvästä ruokavinkistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kestä. Se vaan jotenkin sattui ilmaantumaan mun päähän kun aloin laittaa ruokaa. Pitää tehdä tätä vielä tuoreesta, raa'asta lohesta!

      Poista