Sports Lady®

Sports Lady®

29.9.2017

Intohimolla


Ihanaa, perjantai! Aloin selaamaan kuvia puhelimesta. Sieltä löytyi tältä viikolta kuvia golfkentältä ja lapsen harrastuksista. Siinä siis tämän viikon elämää. Varmasti vinkkejä olisi antaa vaikka kuinka erilaisiin treeneihin, niitä olen jakanut kuitenkin valmennettavilleni ja tuntilaisille. Ja koska se on myös työtäni, se puoli on jäänyt dokumentoimatta kuvien muotoon. Mutta se mikä tällä hetkellä innostaa on golf ja lapsen fudis. Niistä mä olen todella fiiliksissä. Äitinä on ihana seurata jälkikasvua kentällä. Miten innolla siellä mennään. Vielä seitsemän vuoden jälkeen vaikka välillä sekin on ollut raskasta hänelle ja tehnyt mieli lopettaa. Ja sitten mun rakas golf. Se on on unelmaharrastus.


Juteltiin ystävän kanssa viime viikonloppuna, ja hän sanoi ettei hänellä ole koskaan ollut sellaista harrastusta mitä hän tekisi niin intohimolla kuin minä harrastan golfia. Mulla on ihan mieletön palo siihen. Näen siitä suunnilleen unta ja odotan vain seuraavaa kertaa milloin pääseen pelaamaan. Pelaisin joka päivä jos se olisi mahdollista. Seuraan säätä ja toivon että hyvä keli sattuisi juuri sille päivälle kun on mahdollista pelata. 

Ehkä kaikki eivät ole niin "täysillä ihmisiä". Innostun ja annan kaikkeni asialle, josta olen kiinnostunut. Vuosi sitten se oli KonMaritus ja nyt se on ollut golf. Samalla innostuksella olen harrastanut myös hevosia koko ikäni. Hevosharrastus oli suuri rakkaus. Sen jälkeen ajattelin etten koskaan löydä enää vastaavaa intohimoa johonkin tekemiseen. Mutta kyllä sitä on aina löytynyt. Mistä ikinä innostun, annan sille kaikkeni. Pitkään se innostuminen ja kaikkensa antaminen on mennyt yritykselle ja työn tekemiselle. Ja nyt kun se on jotain muuta kuin työtä, on se ihan mahtava fiilis. Töitä ja arkea on painettu intohimolla seitsemän vuotta. Mutta uskokaa vain, oli se mahtava fiilis kyllä löytää sellainen työkin mitä rakastaa. 



Golfkentällä on ollut mahtava tavata paljon uusia ihmisiä. Aloitin heinäkuun ensimmäisenä päivänä ja kierroksia on takana nyt kolmisenkymmentä. Niistä ehkä viisi olen pelannut tutussa seurassa, perheen kanssa. Loput yksin vieraassa seurassa. Joukkoon on mahtunut jos jonkinlaista tyyppiä, mutta enimmäkseen olen tavannut upeita ja ihania ihmisiä. Ihailen aina niitä ihmisiä, jotka osaavat antaa neuvoja pätemättä. Tietynlainen nöyryys tässä lajissa on upeaa. Tyypit jotka pelaavat tosi hyvin, heillä ei ole noussut homma hattuun. Ja se kaikki kannustus ja tsemppi mitä itse olen saanut kentällä. Olen siitä tosi iloinen ja kiitollinen. Yleensä minä olen se, joka tsemppaa muita. Tuntuu niin hyvältä kun joku tsemppaa myös minua. Missään muussa harrastuksessa en ole tavannut vastaavaa. Golfissa ihastuin ensin siihen, että saa liikkua luonnossa ja ihmiset tervehtivät toisiaan. Ja tervehtimisen lisäksi lajin parissa keskustellaan ja tsempataan ja välillä ollaan vaan ihan hiljaa. Ja tänään olen ikionnellinen siitä, että peli kulki tosi hyvin. Olin prolla pari viikkoa sitten ja asentoa korjattiin. Itkua vääntäen ja hammasta purren olen pelannut pari viikkoa ja koittanut korjata hommaa. Ja tänään se lyönti sitten vihdoin löytyi. Ja oli se hieno tunne. Kun palaset loksahti paikoilleen. Homma tuntui helpolle. Ihana ilma ja ihana peli tänään. Ja oli mukavaa peliseuraa.


Vielä siihen perjantaihin... Lapsen fudiskaverin äiti kysyi multa tänään illan treeneissä, tuleeko mulle ollenkaan sellainen "perjantaifiilis", kun mulla on unelmatyö. Kyllä se perjantaifiilis tulee mullekin ihan joka viikko. Perjantaifiilis on vain torstaina. Silloin on viikon vika työpäivä. Perjantait pyrin pitämään vapaina. Vaikka on unelmatyö, niin onhan tämä työ tosi raskasta. Mutta siis on ihanaa että on perjantai! Ja viikonloppuna voidaan relata lapsen kanssa. Nukkua huomenna pitkään ja voin olla miettimättä työjuttuja. Mutta sitä maanantaifiilistä mulla ei tule. Sunnuntai ei mene piloille siinä, että surisin maanantain töihin menoa. On kiva mennä töihin maanantaina. Ja itse asiassa työviikko alkaakin sunnuntaina, joten siinä ei iltaa ehtisi edes viettää surren maanantain töihinmenemistä. 

Ihanaa viikonloppua ja tehdään juttuja täydellä sydämellä. Ja nautitaan vapaista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti