Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

6.10.2015

Ruokapäiväkirjaa kuvina



Tiedättekö sen tunteen kun kaapissa ei ole mitään. Usein sieltä vain saa loihdittua vaikka mitä, vaikka se niin sanotusti ammottaa tyhjyyttään. Tekemällä itse ruokaa säästää pitkän pennin, ja saa parempaa ruokaa. Kokkailtiin meillä lauantaina illalla Birgitan ja mun lapsen kanssa. Ruoka valmistui nopeasti, kun oli monta kokkia. Mutta oli vain yksi hyvä veitsi. Ostin taannoin Fiskarsin kokkiveitsen ja se on ollut tosi hyvä. Vanhat veitset oli vuosien takaa. Ruuanlaitosta tulee mukavampaa kun on kunnon välineet. Ihan kuin urheileminenkin. Huomattavasti mukavampi juosta, kun on tekniset vaatteet eikä tuulipukua tai olohousuja. No, lauantaina pilkoin itse huonolla veitsellä ja totesin, että investoin nyt muutamaan hyvään veitseen. Fiskarsin veitset on hyviä, eikä kovin kalliita. Ja kokkailusta yhdessä tulee mukavampaa. Laitetaan paljon 8-vuotiaan kanssa yhdessä ruokaa ja itse otan sen huonomman veitsen tottakai. Nyt on mahtava kun koko arsenaali on kunnossa, vaikka se vähän kirpaisi. Tomaattiakin on mukavampi leikata kun on kunnon veitsi! Arjen luksusta...


Tänään olen tyhjentänyt kaappeja, tehnyt ruokaa kaikesta mitä sieltä löytyy. Aamiaisena oli vihersmoothie, jonne laitoin pinaattia, kurkkua, limeä, jääpaloja, Himalajan ruususuolaa ja vettä. Sen kanssa söin tuorepuuron. Yön yli jääkaapissa tekeytyvät chia ja gluteenittomat kaurahiutaleet mantelimaidossa. Siihen lisäsin aamulla pienen omenan, kanelia ja suolaa.


Välipalaksi tein banaaniletun. Yksi muna, yksi valkuainen ja 1 bansku. Ja joukkoon pari tippaa hasselpähinää. Sitä voit käyttää myös kahvin tai suklaan maustamiseen. Tuote on saatu blogin kautta testiin. Paistoin letun aamulla, käärin folioon ja otin mukaan. Enemmän ruokaa kuin protskupatukoissa ja terveellisempi sisältö. Proteiinit, hiilarit ja rasvat kohdillaan. Letun paistoin kookosöljyssä.


Vihannekset pilkoin iltaa varten valmiiksi. Laitan ne sitten pannulle, ja joukkoon lippaan pienen purkin tonnikalaa öljyssä. Nopeaa ja helppoa, kun vihannekset on ensin pilkottu :) Näiden lisäksi laitoin vielä sipulia ja valkosipulia. Töiden jälkeen aion mennä vielä uimaan ja sieltä tullessa on nälkä. Järvivesi oli eilen muuten 10 asteista. Avantoa kohti ;)


Ja lounassalaatti valmistui myös jääkaappiin odottamaan nälkäistä treenaria.


Monesti sortuu syömään leipää, tai jotain epäterveellistä kun on kiire ja väsy, eikä jaksa laittaa oikeaa ruokaa. Silloin, kun tietää päivästä tulevan kiireisen, kannattaa varautua etukäteen. 

Ennakointia, kekseliäisyyttä ja hyvät välineet.. Siinä mun mielestä tukipilarit terveellisesti syömiseen. Tällaiset ruuat mulla tänään :) Keep it simple!

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti