Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

24.6.2016

9 vinkkiä porrastreeniin ja videoklippejä


Herttoniemen uusittuihin portaisiin en vielä ollut eksynyt. Yleensä porrastreenin oon tehnyt Malminkartanon jätemäessä. Hertsikan portaissa on 182 askelmaa ja ne on huomattavasti inhimillisemmät kuin jättärin portaat. 



Torstaina kävin tekemässä treenin täällä ja aikaa siihen meni yhteensä tunti. Syke ja kulutus oli tunnin aikana melkoinen. Tässä muutama vinkki treeniin:

  1. kävele ensin portaat ylös astuen joka askelmalle
  2. juokse portaat ylös astuen joka askelmalle
  3. hyppää tasajalkaa seuraavalle portaalle ja kyykkää alas (teen niin monta kuin jaksat ja vielä 5 päälle)
  4. kävele portaat ylös astuen joka toiselle askelmalle
  5. juokse portaat ylös astuen joka toiselle askelmalle
  6. etene portaat ylös askelkyykyllä ja nosta aina takana oleva jalka ylös (sama liike kuin tasaisella maalla keskiviikon postauksessa)
  7. juokse portaita ylös sivuttain oikea/vasen kylki edellä 
  8. hypi portaita ylös
  9. laskeudu portaat alas niin, että istahdat aina ylemmälle askelmalle
Tässä kohdan 3 hypyt ja kyykyt!

Kävele tai hölköttele portaat alas ja välillä ota pieniä palautumisia väliin. 

Ja mä niin rakastan ulkona liikkumista, mutta hyttysistä en tykkää sitten ollenkaan.. Ehhheee! Mä en mökilläkään siedä hyttysiä sitten lainkaan. En tiedä sietääkö ketään, mutta juuri siksi mökkeily ei välttämättä ole mun juttu. Tässä oli toivottavasti mun hyttysannos tälle juhannukselle :)


No sitten vielä treenin lopusta viimeinen alastulo. En sentään kyykännyt 182:a kertaa, mutta puolet siitä kyllä. Jalat tärisi ihan hulluna. Kohta 9.

Sellaisia juhannustreenejä täällä. Tänään mulla onkin sitten lepopäivä ja keksitään lapsen kanssa jotain kivaa juhannusactionia täällä kaupungissa. Se onkin meillä ensimmäinen kerta kun ei lähdetä minnekään! 

Kivaa juhannusta teille :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti