Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

22.6.2016

Juhannuksen Kick Ass treeni




Juhannuksena moni varmaan lähtee mökille. Tai relailee muuten vaan. Mä oon aina tykännyt viettää juhannusta rauhallisesti ja sellainen siitä tulee tänäkin vuonna. No mökillähän voi tehdä muutakin kuin istua siideri kädessä aurinkotuolissa. Vaikka takapuolitreeniä (ja istahtaa sinne aurinkotuoliin sitten sen jälkeen). Suunittelin teille nopean ja tehokkaan treenin, jossa pääosassa ovat pakarat. Muistakaa lämmitellä ennen treeniä!

Juhannuksen kick ass treeni



Ensimmäinen liikepari on kyykky kuulan kanssa ja pystypunnerrus. Toista tätä 20 kertaa nopealla tempolla. Sen perään tee 15 kyykkyä ja heilautusta oikealla kädellä ja 15 lisää vasemmalla. Nyt kyseessä ei siis ole yhden käden etuheilautus, vaan tarkoitus on kyykätä alas sen sijaan että lantio kallistuisi taakse ja eteen (niin kuin tavallisessa etuheilautuksessa). Eli nyt suunta ylös/alas, joka ei normaalissa etuheilautuksessa ole oikea tekniikka. Tässä liikkeessä on ehdottoman tärkeää pitää vatsa tiukkana (nosta vatsaa koko ajan kohti selkää) ja pitää selkä suorana. Muutoin alaselässä alkaa tuntua. Syvät lihakset on laitettava nyt töihin. Erittäin tehokas liike! Tee kolme kierrosta putkeen ilman palautuksia. Sen jälkeen parin minuutin lepo ennen kuin siirryt seuraavaan liikepariin. 


Toinen liikepari on lantion nosto niin, että jalat ovat yhdessä ja polvet sivulle auki. Näitä tee 15 ja sen perään 1 jalan maastavetoa 10 toistoa kummallakin jalalla. Jälleen 3 kierrosta putkeen ja vasta sitten palautus. 



Lopuksi etene iloisesti hihkuen 24 kyykyn verran metsätietä eteenpäin. Kun nouset askelkyykystä, ponnista räjähtävästi ylös ja potkaise/ojenna taaimmainen jalka ylös ja taakse. Toista 3-4 kertaa. Toistoja voit tehdä myös niin paljon kuin niitä menee!





 Loistavaa juhannusta kaikille ja iloisia treenejä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti