Sports Lady®

2.7.2017

Viikonlopun miniloma ja sunnuntain kotitreeni

Terkkuja Turusta! Kaupunki antoi viikonloppuna parastaan. Meillä oli lapsen joukkueen fudisturnaus siellä ja kaupunki oli täynnä kaikkea muutakin tapahtumaa. Oli Paavo Nurmi juoksua, keskiaikaista markkinaa ja vaikka mitä. Vähän kuin pienellä etelän lomalla olisi ollut. Turku on kaunis kaupunki ja rantaa on hyödynnetty mun mielestä aivan ihanasti. Kauniita kahviloita, terasseja ja ihmisiä liiketeessä. Ja tietty oli hieno sää. Jalkapallokentän laidalla Kupittaan urheilupuistossa oli kyllä tosi kylmä tuuli, mutta kun käveltiin muiden fudismutsien kanssa pelien tauolla keskustaa kohti, muuttui lämpötilakin heti. Mä olen siis lähinnä harrastanut penkkiurheilua ja herkutellut :)

Lounasta nautittiin Tårgetin terassilla. Maukas salaatti ja lasi hyvää valkoviiniä sopi hyvin kesäiseen lomatunnelmaan. Muutaman tunnin tauon jälkeen käveltiin takaisin kentälle. Sitten oli taas peli ja käveltiin jälleen keskustaan. Tällä kertaa kahville. Kävelyä tuli siis hyvin eilen. Pelit loppuivat ennen seitsemää illalla. Pojilla oli pitkä päivä. Ja tietysti meilläkin. Jäätiin yöksi joten pelien jälkeen oli ihana käydä hotellilla ja mennä syömään illallista. Tällä kertaa pizzaa. Mulla oli oman lapsen lisäksi yksi hänen joukkuekaverinsa meidän mukana. Ja ajoissa vein sitten pojat nukkumaan. Joukkue oli pelannut niin upeasti, että finaalissa oltiin sitten sunnuntaina. Aamulla olin itsekin virkeä kun menin samaan aikaan unille, joten aamulenkille heräsin ennen kuin herätin pojat.

Finaalipeli oli aivan liian jännä ja ratkesi sitten lopussa pilkuilla Latvialaisen vastustajan hyväksi. Joukkueet oli kovia ja pojat pelasivat hienosti neljä päivää, joten oli tottakai kurjaa että uurastus loppui sitten näin. Mutta hopea ei ole häpeä, ja tyytyväisenä lähdettiin ajamaan kotiin. Lasten kanssa todettiin, että oli tosi kiva viikonloppu, ihan kuin etelässä olisi ollut. Ilma oli jotenkin ihanan lämmin ja Turun kadut niin tunnelmalliset.

Kotona tein nopean kotitreenin illemmalla. Yritin maanitella lasta ensin ulkoilemaan, pyöräilemään (jätskille), pelaamaan koripalloa, Kumpulaan uimaan, puistoon hengailemaan.. Mutta ymmärrettävästi neljän päivän jälkeen ei tee mieli enää ulkoilla ja liikkua, joten en sitten itsekään lähtenyt vaikka oli kyllä ihana ilma. Eiköhän me saada Roomassa ensi viikolla sitten nauttia auringostakin.. Sen sijaan annoin hänen levätä, lukea.. Ja treenasin sitten itse.

Tämä treeni on yksi nopeimmista treeneistä. Neljä liikettä ja neljä kierrosta. Tänään tein ne ilman palautuksia joten treeni oli todella nopeasti tehty, reilussa 10 minuutissa jos alkulämmittelyä ei lasketa. Tässä treenissä nousee syke aivan loistavasti. Treeni alkaa TRX hypyillä (kuvissa yllä), mutta hypyt voit tehdä myös ilman sitä. Treeni toimii ilman TRX:ää siis loistavasti. Tykkään vaan tästä liikkeestä hypyillä, sillä siinä saa käsiä mukaan hyvin! Seinäistunnan voit tehdä ilman pilatespalloa tai sen kanssa. Kyykyt tein 12kg ja 16 kg kahvakuulilla. Etuheilautuksen 12 kg kuulalla.

Katso kotitreenin ohje täältä vanhemmasta postauksestani. Treenin loppuun tein vielä lyhyen vatsatreenin:

20 vatsarutistusta pallon kanssa
1 min lankku
3 kierrosta putkeen ilman palautuksia

Huomenna alkaakin ensimmäinen kokonainen lomaviikko. Treeniä on luvassa paljon paljon vähemmän, sillä keskiviikkona lähdetään reissuun. Siellä en aio sen kummemmin kuntoilla.