Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

4.5.2016

Pakarapumppia ja keskiviikon ajatuksia


Miten mahtava viikko. Nyt se kesä sitten on tullut. Viikko on mennyt täällä normipuuhissa. Maanantain aloitin aamulenkillä, ja pakko oli pysähtyä kuvaamaan kukkia. Aamulenkkeilemässä olin myös tänään ennen töitä. Omia salitreenejä en oo ehtinyt tehdä kuin kerran tällä viikolla. Venytellyt oon paljon ja kävelyllä käynyt, joten kyllähän sekin treeniksi lasketaan ;) Huomenna ja viikonloppuna on sitten tarkoitus treenailla taas itse. 



Just tänään aamulla juteltiin mun asiakaan kanssa siitä, miten saa eri ulottuvuuksia treeniin. Joskus tavoitteena on mahdollisimman hyvä kestävyys tai lihaskunto, mutta se muu helposti unohtuu. Ollaan niiden lisäksi keskitytty vahvistamaan syviä lihaksia ja huoltamaan kehoa. Olisi kätevää, kun olisi liikkuvuuden ja lihasten venyvyyden jonkinlainen mittaussysteemi. Tuntuu, että moni heräisi vasta sitten omaan, huonoon liikkuvuuteensa tai kehon kiputiloihin ja jäykkyyksiin. Kaikki pitää nykyihmiselle testein todistaa. Jos olisi skanneri, joka skannaisi kehon läpi ja toteasi tuloksena miten jumissa mistäkin kohtaa on. Tuollainen "biologinen skanneri" tosin kehittyy itselle sitä mukaa kun on alkanut tekemään lihashuoltoa. Kireydet ja epätasapainotilat tunnistaa paremmin ja kun niitä venyttää ja huoltaa, huomaa oitis eron olotilassa. Askel on kevyempi ja on helpompi hengittää. Ja mikä etu siitä on terveydelle ja aineenvaihdunnalle. No onhan niitä liikkuvuustestejä, mutta kuinka hyvin ne motivoivat oikeasti? Kylmän veden ja saunan jäljiltä tosin ihossa näkee hyvin ne alueet, jotka ovat jumissa. Nyt vaan alkaa vedet jo lämmetä liikaa. Järvessä on jo 12 astetta. 



Tässä vielä inspiraatioksi yksi mun suosikki pakaraliike. Asetu konttausasentoon pallon päälle. Ojenna oikea jalka suoraan sivulle ja pumppaa nopeita pumppauksia jalkaa sivulle ylös 10 kertaa. Pysäytä 15 sekunniksi. Toista vielä pumppaukset ja pidot pariin kertaan. Vaihda puolta. Tee tämä kummallekin puolelle 3 kertaan. Liikkeen voit tehdä myös bosu-pallon päällä tai lattialla. Mutta pallon avulla liikkeestä tulee aina toiminnallisempi ja vaativampi ja tottakai hauskempi!

Aurinkoista keskiviikkoa ja hyvää helatorstaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti