Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

31.8.2011

Päivän treeniliikkeet

Pitkästä aikaa taas rakkaan ja osaavan kollegani, kuulasiskon, kanssa GB:llä. Kylläpä oli hyvät treenit. Vedin tänään Saliohjelmani 1 osan ja tässä tulee yksi treeniliikeohje.

Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla

kohdelihakset: rintalihaksen yläosa, käsivarren ojentajat ja etuolkapää


Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla eroaa tangosta tehtävästä liikkeestä toiminnallisessa mielessä siten, että se antaa mahdollisuuden suurempaan liikerataan kuin tangolla tehtäessä.


Laske käsipainot hitaasti ja tasaisesti, kunnes kyynärvarret ovat melkein pystyasennossa ja painot ovat hartioiden tasolla.
Punnerra painot ylöspäin pienessä kaaressa takaisin alkuasentoon. Suorista kädet täysin ja anna painojen koskettaa toisiaan kevyesti.

2 kommenttia:

  1. Hei!

    Luin uusimmasta KuntoPlus-lehdestä, että zumbaa harrastavan kannattaisi harjoittaa vain yläkehon lihaksia salilla. Mitä mieltä sie ammattailaisena olet asiasta? Millaista saliohjelmaa zumbaa harrastavan kannattaisi noudattaa?

    VastaaPoista
  2. En ole juttua itse lukenut, pitääpä hakea lehti :) Oma mielipiteeni on, että lihaskuntoa on tehtävä monipuolisesti. Niin jaloille kuin käsillekin. Ahkeralle zumbaajalle sopii yhteen jaettu saliohjelma, jossa on jokaiselle lihasryhmälle perusliikkeet.

    VastaaPoista