Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

14.7.2015

Tuesday and training - ohje kotitreeniin


Lomalla on se hyvä puoli, että aamulenkille voi lähteä sitten kun on herännyt ilman kellon soittoa. Tällaisena aamuna kun jälkikasvu ei ole kotona. Tein tunnin reippaan kävelyn ennen aamupalaa. Sitten rauhassa Hesari ja aamiainen. Vaikka lomalla niin sanotusti olen, ei yrittäjä koskaan ole lomalla. Päivä meni yrityksen asioita järjestellen. Kirjanpitoa, syksyn lukujärjestyksen tekemistä, laskujen maksamista, ja kaikkea sellaista pientä paperihommaa mitä en ole ehtinyt tehdä aiemmin. Nyt myös maksuvälineenä käy Sporttipassin, smartum ja Virikeseteleiden lisäksi Ticket Mind&Body. Ticket Mind&Body® on Suomen laajimmin hyväksytty liikunta- ja kulttuurietukortti. Sillä voi maksaa yli 5 200 Edenredin verkostoon kuuluvassa liikunta- ja kulttuurikohteessa, nyt myös täällä meillä :)

Pakkailin myös kamoja Porin reissua varten. Niin parasta päästä taas sinne! Treenitreffejä on jo sovittu ja Pori Jazz odottaa. Sokerina pohjalla meillä on lukion luokkakokous, jee!

Mulle tulee jatkuvasti erilaisia puteleita testiin ja tää Fitness Gurun treenilaturi tuli jokin aika sitten postissa. Pyrin välttämään tällaisia litkuja. Lisäaineita ja makeutusaineita (sukraloosi ja asesulfaami) löytyy.. Tänään kuitenkin nappasin sitä ennen treeniä. En tiedä miksi? Tai edeaauttoiko tää mitään, hiki tuli joka tapauksessa ja treeni kulki mutta olo oli hieman kuvottava. Ehkä hikoilin vähän enemmän tän takia? Sen verran ällö makeaa tää oli, että ei toista kertaa tule testattua. Mun suu kun ei ole tottunut keinotekoisiin makeutusaineisiin. Ja niasiini taas aiheuttaa kutinaa ja suuremmassa määrin jopa kasvojen punoitusta.  Tässä sitä ei ollut paljonmutta vaikutuksen alettua tajusinettä sitä kuitenkin täytyy valmisteessa olla. Mulla kroppa on tosi herkkä ja reagoi pieniinkin määriinJoskus vuosia sitten otin niasiinia ennen infrapunapussiin menemistä hikoilun tehostamiseksi (jonkun "viisaamman" neuvosta)ja sen jälkeen purkki lensi roskiin. Naama oli laikukas ja joka paikkaa kutitti. Energiaahan tässä laturissa ei olemutta 15'ttä eri ainesosaa. Kokeilkoon ken uskaltaa! Kyllä paras treenilaturi vaan on Bullet Proof kahvi tai kunnon ruuat hyvissä ajoin ennen treeniä! Ja yksi suosikki ovat Instant -sienijuomat!


No sitten se treeni :) Treenissä on kuusi kierrosta! Pidä kierrosten välissä pieni huili. Lämmittele ennen treeniä ja venyttele lyhyesti sen jälkeen! Pahoittelut kuvien puutteesta treeniohjeissamutta niitä en treenatessa ehtinyt ottaaToivottavasti saatte tästä selvää ja jotain apua omiin treeneihin.

Tiistain jalkatreeni kiertoharjoitteluna

1. ja 2. kierros

1. Kyykkää ja kosketa oikealla kädellä vasemman jalan varpaita. Vasen käsi kurottaa samalla kohti kattoa. Hyppää ylös ja ojenna kädet suoraksi kohti kattoa! Toista 30 kertaa vuoropuolin.

2. Askella korkealle penkille. 15 askellusta per jalka. Käytä lisävastuksena 3-8 kg käsipainoja.

3. Askelkyykky hypyllä 40 kertaa.

4. Hyppää korkealle ylös ja läpsäytä kädet etureisiin. Toista 15 kertaa.

3. ja 4. kierros

1. Sumokyykky hypyllä 15 kertaa. Ylhäällä kurota kädet kohti kattoa, alhaalla kosketa sormenpäillä lattiaa.

2. Kyykkyhyppy steppilaudalta 15 kertaa. Asetu laudan keskelle ja hyppää alas jalat laudan molemmin puolin ja anna takapuolen koskea lautaa. Hyppää takaisin ylös.

3. Askelkyykkykävely 5 kg lisäpainolla 24 toistoa.

4. Burpee 15 toistoa.

5. ja 6. kierros

1. Sivutaivutus 10-20 kg levypainolla 10 kertaa per puoli bosupallon päällä.

2. Sivutaivutus ja jalan nosto. Nosta 5-10 kg levypaino suorille käsille. Taivuta käsiä oikealle ja nosta samalla oikeaa jalkaa suoraan sivulle. Toista 10 kertaa per puoli. 

3. Askelkyykky ja jalan nosto. Tee askelkyykky eteen oikealla jalalla. Nosta vasen jalka ala-asennosta ylös ja tee kolme joustoa ylös. Toista 10 kerta per puoli.

4. Yhden jalan maastaveto kuulan kanssa. Vasen jalka tukijalkana kumarru vaaka-asentoon kuula vasemmassa kädessä. Kuula hipaisee maata ja oikea käsi koskettaa vasemman jalan varpaita. Pidä lantio suorassa ja tukijalka suorana. Toista 10 kertaa per puoli.


Tehokas on! Kokeilkaa ja saa laittaa kommenttia jos tämän teette. Jalat saa melkoisen veteliksi kun kunnolla tekee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti