Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

21.7.2015

Treenejä ja tiistain treenivinkki

menossa Kirjuriin Raatihuoneen puiston kautta

Eilen oli mahtavan upea iltalenkki Katinkuruun. Hieno ilma ja hyvää seuraa. Reilun tunnin reipas kävely. Tai Maarit hölkkäsi ja mä pikakävelin :)

Tänään lenkkeilin taas Kirjurissa. Ai miten fiiliksissä voi taas täällä Porissa olla. Aamu alkaa vain niin parhaiten kun käy ulkoilemassa. Jazzien jälkeen on taas treenit maistuneet. Urheilu on mulle niin elämäntapa, että jo muutaman päivän tauon jälkeen on aivan mahtavaa mennä. Se on yhtä luonnollinen osa arkea kuin vaikka hampaiden pesu.

Jotta urheilusta tulee elämäntapa, tarvitaan siihen muutama kuukausi ja vähän motivaatiota. Usein säännöllinen treeni oman PT:n kanssa auttaa ylläpitämään innostuksen ja näin siitä tulee tapa. Musta on ollut mahtavaa nähdä, miten mun treenattavat ovat täysin muuttaneet liikuntatottumuksiaan ja suorastaan hurahtaneet liikkumiseen :) Alussa lähteminen saattaa olla vähän vaikeaa mutta se helpottuu koko ajan!
mielimaisema
aamupalaksi tuorepuuroa ja mansikoita kävelyn jälkeen - näiden voimin salille

Päivällä kävin tekemässä salitreenin Antinkadulla 24/7 Fitness -salilla. Ihan jees ja avara, mutta kun naisten ja miesten puoli on tässä ketjussa erikseen. Vapaat painot ja kuulat on miesten puolella ja kumpparit ja pallot ja bosut naisten puolella. Niitä jouduin vähän siirtelemään edestakaisin. Hyvä treeni oli, vaikka olin mä aika kipeä meidän eilisestä parin tunnin setistä Porihallillla.


Tiistain treenivinkki

Kuvassa on yksi aivan supertehokas keskivartalon liike, joka samalla venyttää nelipäistä lannelihasta ja avaa rintaa. Pilateksesta tuttu. Vastakkainen lapa pitää pysyä maassa, kun annat jalkojen laskeutua toiselle puolelle. Pidä myös huolta, että polvet eivät tule vatsan päälle, vaan että polvet pysyvät lonkkien kanssa samassa linjassa. Ehkä vielä jopa hieman niistä yli. Kun kallistat jalkoja vasemmalle, työnnä oikeaa eli päällimmäistä polvea samalla eteen. Polvien välissä voit pitää pilatespalloa tai rullaa. Kevyempi vaihtoehto on pitää jalat maassa, polvet koukussa.


No sitten salin päälle Naamabaarissa istuskelua, salaattia ja tuttuja. Ice cream Houselle (Naamabaarille) plussaa salaateista, oon käynyt siellä useampana päivänä. Paremmat kuin Café Steinerin salaatit. Ja palvelu tosi ystävällistä. Esitin kehut jo heillekin, mutta kehutaan vielä näin julkisestikin ;) 

Ja iltapäivällä lähdettiin ystävän kanssa veneilemään.  



Hieno Poripäivä jälleen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti