Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

7.12.2012

Viisi askelta muutokseen - Osat 1 & 2


Muutos ei tapahdu hetkessä ja se vaatii paljon kovaa työtä ja päättäväisyyttäTammikuussa minulla aloittaa taas uusia treenattavia (pari paikkaa edelleen vapaana) ja heidän kanssaan aloitetaan aivan alusta asti tietä kohti uutta keveämpää elämääTässä "juttusarjassa" annan myös teille vinkkejä kuinka päästä kohti terveellisempää elämää aloittamalla sen jo vaikka tänäänMoni varmasti on monta kertaa tehnyt senPudottanut painoa ja sitten paino on kirinyt jälleen takaisin lähtölukemiin ja ehkä vähän ylikin? Myös joulusta voi selvitä ahtamatta itseään täyteen herkkuja. 

1 ASKEL - PÄÄTÖS


Tähän ensimmäiseen askeleeseen sinun ei tarvitse vielä hikoilla pisaraakaanMieti ensin kuinka tunteesi ja käyttäytymisesi vaikuttaa elämäntapaasiMoni meistä on tunnesyöppö ja karkkipussiin tulee tartuttua kun ahdistus tai väsymys iskeeNäistä asioista olen aiemminkin kirjoittanutApua tähän saa yrittämällä ymmärtää omaa käytöstään ja tekemällä töitä sen eteen että tiedostaa omat "heikot kohtansa" ja keksii korvaavaa tekemistä herkuttelun sijaanToinen juttu on se kuinka itsellemme puhummeSen sijaan että olet itsellesi ankara ja paheksut itseäsi niin yritä olla armollisempiOlet ihana ja sinua rakastetaan juuri sinun itsesi vuoksiEi sen vuoksi mitä vaaka näyttää. 

2 ASKEL - ASETA TAVOITTEET


Millainen on unelmasinä? Miltä haluat näyttää tai mikä on tavoitteesi? Haluatko juosta puolimaratonin tai ehkä päästä spagaatin? Haluatko voida paremmin arjessa ja jaksaa kantaa kauppakassit paremmin? Yleensä jaksaa arjessa paremmin? 

Suosittelen tekemään niin lyhyen tähtäimen suunnitelman kuin pitkänkin tähtäimen suunnitelmanAseta realistisia tavoitteita esimerkiksi "Haluan ottaa liikuntarutiinit osaksi viikottaista elämääni" tai "Haluan opetella kokkaamaan terveellisemmin koko perheelle"

Palkitse myös itseäsi saavutettuasi tavoitteitaJos olet onnistunut pysymään viikon sporttisuunnitelmissa niin palkitse itsesi vaikka hieronnalla3 kilon painonpudotuksen jälkeen palkitse itsesi vaikka kasvohoidolla jneMinua helpottaa myös visualisointiVoit tehdä tavoitteistasi myös "aarrekartan"Leikkaa siihen kuvia jotka kuvastavat unelmaitseäsi ja unelmaelämääsiItselläni kuvalliset tavoitteenasetannat toimivat parhaiten.

Näillä pääset jo alkuun ja lisää vinkkejä seuraa lähipäivinä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti