Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

13.4.2012

Sängyn pohjalla

Pakko muistuttaa myös itseään näistä kipeänä urheilemisen vaaroista taas. Eilen aamulla herätessä oli 39 kuumetta ja eihän siinä muu auttanut kuin perua kaikki työt. Päivällä olo oli hetken jo parempi parien päikkärien ja droppien ansiosta ja ajattelin vielä tosissani että ehkä pystyisin vetämään perjantain kahvakuulatunnin ja menemään baarille normisti. Järjen ääni ja ystävien tuki voitti kuitenkin. Ja hädässä myös ystävät tunnetaan. Ihanien tyyppien ansiosta minulla oli hyvä omatunto jäädä sairastamaan. Hommat hoituvat ja kaikki hyvin. Ja miten moni tarjosi apuaan kaikkeen! Kiitos!
Pakuritee on loistava flunssalääke
Sairaana treenaavien toppuuttelu ei ole turhanpäiväistä pelottelua vaan nöyryyttä äärimmäisen terveysriskin edessä. Malttamaton kuntoilija saattaa itsensä hengenvaaraan aloittaessaan harjoittelun toipilasaikana (puhumattakaan jos treenaat kipeänä). Pahimmassa tapauksessa nuori ja täysin terve ihminen voi menehtyä mitättömältä tuntuvaan flunssaan ja siitä seuranneeseen komplikaatioon, sydänlihastulehdukseen. Sairaana kuntoileminen on myös turhaa. Kipeänä ei kunto kasva. Pahimmassa tapauksessa tulee kuukausien liikuntakielto.
Nyt pitää vain nähdä asian valoisat puolet tässä sairastamisessa! Minulla on hyvä syy nukkua päikkäreitä ja on aikaa lukea kirjaa joka on lojunut hyllyssä vuoden. Sitten voin perehtyä uuteen puhelimeeni (vuosia vanha Nokiani koki viimeisen niittinsä ja oli pakko hankkia uusi luuri). Tässä yhteydessä on pakko kiittää Nokian Mobile Span superystävällistä kundia joka sai taiottua kaikki numeroni totaalirikkoutuneen kännykän muistista kortille. Superhyvää palvelua! Ja samoin Elisan liikkeessä palvelu oli tosi hyvää. Uusi iPhone on ihana! Sillä on myös superhyvä postailla blogiinkin ja tviittailu on helppoa. Ja kunhan tauti on voitettu niin alkaa kuulakin taas heilua ja pääsen salille! Ja se juokseminen tekisi mieli aloittaa!
Illan smoothie 


Mansikoita
Maustamatonta heraproteiinia
Tummy fiber -kuitua
Glutamiinia
Ashwagandhaa
Kookosöljyä
Vettä


Kaikki nämä yllämainitut ovat loistavia aineksia vastustuskyvyn ylläpitämiseen! Näiden lisäksi olen myös ottanut paljon vitamiineja (c- ja d-vitamiinia extra määrän). Käytössä on päivittäin melkoinen korillinen eri puteleita. Päivittäisessä käytössä on mm c- ja d-vitamiinit & magnesium & sinkki & probiootit & udos oil valmiste & kalaöljyvalmiste sekä monivitamiini. Suurin osa Solgarin tuotteita.


Tänään herätessä olo oli jo paljon parempi ja kuumekin laskenut vähän! Nyt rauhallinen viikonloppu ja maanantaina on taas virtaa täynnä!

2 kommenttia:

  1. Mä oon ainakin jostain kuullut, että kuumeen jälkeen pitäisi levätä niin monta päivää, kun kuumepäiviäkin on ollut, ennen kuin aloittaa kuntoilun. Eli jos on 3 päivää ollut kuumetta, niin sitten pitää olla 3 kuumeetonta päivää ennen normiarkeen palaamista.

    VastaaPoista
  2. Niin se varmasti menee. Samaa olen myös kuullut. Eli tosi varovasti pitää aloittaa urheilu kipeilyn jälkeen!

    VastaaPoista