Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

21.3.2016

Weekend pics ja asiaa kehonhuollosta



Täällä on ollut rauhallinen viikonloppu taas. Treenejä tuli hyvin tälle viikolle. Kävin joka päivä salilla, lauantaita lukuunottamatta. Perjantaina ilta meni ihan vain kevyen, palauttavan, lenkkeilyn ja venyttelyn puolelelle ystävän kanssa ja otin HBO Nordicin ja aloitin yhtä sarjaa. En oo vielä yhtäkään sarjaa aloittanut Netflixistä tai muualta. Television katselu taisi silloin 9 vuotta sitten loppua melkein kokonaan kun tuli pieni lapsi maailmaan.  Mutta oli kyllä lenkin jälkeen luxus istahtaa sohvalle, syödä illan ruoka ja katsoa muutama jakso sarjaa. Uni kutsui hyvin kyllä pitkän viikon jälkeen. Silmätkin ihan sikkuralla tossa alemmassa kuvassa. Vähän pitkä viikko vissiin :D



Lauantaina oli sitten lepopäivä. Rauhassa aikaa kokata aamupalaa ja lukea Hesaria. Siitä mä tykkään, kun ei oo kiire minnekään. Venyttelin kyllä aamulla tunnin verran ja kävelyä tuli päivän aikana kaupungilla, mutta muuten ei sen ihmeempää liikkumista. 

Satuitteko katsomaan muuten tänään aamulla Huomenta Suomea? Siellä oli Marja Putkiston haastattelu "Kehonhuollon merkitys terveydelle". Jos missasit tämän täynnä asiaa olevan haastattelun, se näytetään LIV:llä tänään klo 15.40. Se mistä olen täälläkin puhunut aina, on se tosiasia että on venyttelyä ja "venyttelyä". Niin kuin on "Pilatesta" ja Pilatesta. Jos sanotaan, että venyttely on yliarvostettua (niin kuin moni ajattelee valitettavasti vieläkin), saattaa se pitää paikkansa jos ei tiedä mitä tekee ja miksi. Method Putkistossa keholle annetaan vapaus liikkua. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että ero on suuri. Miten ne asiat tekee. Sama asia on kehon liikkuvuuden kanssa kuin sen kanssa mitä syö. Jos olet aina syönyt ruokaa, joka ei edistä terveyttäsi, et voi tietää miten upea olo siitä tulee kun putsaat ruokavaliosi. Kehonhuollon kanssa sama juttu. Sitä ei voi käsittääkään miten hieno tunne kehossa on, kun se on vapaa liikkumaan. Katselen usein salilla miten ihmiset tulevat sinne, hyppäävät suoraan jalkaprässiin ja treeniin jälkeen kävelevät ulos. Näistä treeneistä tulee varmasti ne jälkiverot maksettavaksi. Kehon palauttaminen optimaaliseen tasapainotilaan voi viedä vuosia, säännölliselläkin lihashuollolla. Lisäksi meillä on kaikilla erilaiset lähtökohdat ja toiset joutuvat tekemään asian eteen valitettavasti enemmän töitä kuin toiset. Kannattaa kuunnella ja kuulostella omaa oloa ja kehoa. Tänään mun keho kaipasi kevyttä, avaavaa treeniä. Olisi ollut älytöntä tehdä kova treeni, vaikka olin niin ensin suunnitellut. 




Sitten vähän aamupalakuvia. Vihermehun teen aamulla ensimmäiseksi, ennen treeniä. Treenin jälkeen syön vielä ruokaisamman aamupalan, joka viime aikoina on ollut taas tuorepuuroa (reseptin löydät esim. täältä) ja smoothie. Smoothieen tulee yksinkertaisesti vain vettä, mustaherukoita ja Foodinin vanilja heraprotskua. Sen mä hankin viikonloppuna Ruohonjuuresta. 




Aamulla kävin taas salilla tänään. Tein tosi kevyen ja palauttavan treenin. Ja mikä mahtava olo kehossa. Huomisessa postauksessa pari tehokasta core -liikettä videona. Mahtavaa alkavaa viikkoa kaikille ja pidetään itsestämme huolta. Keho kiittää kun sitä huoltaa ja hoitaa ja ravitsee hyvin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti