Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

19.3.2016

Testissä uusi sali ja 3 haastavaa uutta liikettä


Nyt voisi sanoa, että oli mahtavan hyvä OMA treeniviikko. Salitreenejä tälle viikolle on tullut jokapäivälle, erilaisia treenejä tosin. Maanantaina jäin Kisahallille tunnin jälkeen vetämään aerobista intervallia crosstrainerilla. 30 minsan vaihtelevat tempot ja vastukset laittoi hien valumaan ja aineenvaihdunnan käyntiin. Tiistaina ja keskiviikkona tein aamutreenit "omalla" Oulunkylän 24/7 salilla. Torstain treeni siellä oli enemmän palauttava, eilen taas tuli kikkailtua kaikenlaista uutta ja tänään sitten huilia treeneistä. Eilen kävin testaamassa Malmin Fixin ja se oli hyvä sali. Treenin jälkeen palauttava vesijuoksu. Uimahallikin oli tosi kiva. Se on mulle jotenkin nostalginen, sillä siellä käytiin uimassa aina 80-luvulla kun se avattiin. Halli oli kyllä niistä ajoista nyt rempattu. Oli kylmäallas ja paremmin varusteltu terapia-allas kuin Mäkelänrinteessä, vesijuoksijoiden tila vain oli melko pieni. Suihku- ja allasosastot oli ihanan valoisat. Täällä varmaan on kiva käydä kun Mäkelänrinne ensi viikolla menee kiinni. Mutta hyppytorneja siellä ei ole, miinus lapsen kannalta. Mutta oikein hyvä toiminnallinen treeni oli ja aikamoista kikkailua. Yksi täti tuli kysymään meiltä mihin me treenataan, vuorikiipeilyäkö varten :) Muut ihmiset oli perinteisten laitteiden kimpussa sillä välin.


No sitten asiaan. Päivän ensimmäinen uusi kokeilu... Kapea punnerrus kahvakuulien kanssa. Laskeudu alas, sieltä nosto takaisin ylös, koukista polvet ja nosta jalat ilmaan ja itsesi käsien varaan ja tuo jalat kuulien välistä eteen, suorista ja avaa jalat ilmassa auki. Not bad. Ekan kerran kokeilin. Tässä mulle haastetta.



Sitten kokeilin pallon päällä polviseisontaa (oikean puoleinen kuva) niin, että toinen jalkapohja on pallolla. Tässä pitää ensin nousta pallon päälle polviseisontaan tukien käsillä pallon edestä, sieltä asettaa toinen jalka niin, että jalkapohja on palloa vasten ja lopuksi nousta ylös ja vapauttaa kädet pallolta. Nostin ne vielä ylös, onneksi en tästä asennosta pudonnut pallolta. Sitäkin on joskus tapahtunut kyllä, kun aloitin nää pallokikkailut. 

Toinen liike, tai asento oikeastaan, pallon päällä seisominen. Laitoin pallon puolapuiden viereen. Kiipesin sen päälle tukea ottaen, tiivistin keskivartalon ja irrotin kädet :) 

Tavallista salitreeniä en enää harrasta. Alkulämpät menee dynaamisin venytyksin joko kumpparin kanssa tai ilman ja rullan kanssa. Saatan keskittyä johonkin lihasryhmään kuten selkään ja hauiksiin yhdessä treenissä, mutta käytän jokaisessa liikkeessä palloa seisten polvillani sen päällä, bosua tai tasapainolautaa. Silloin tekee samalla koko keho treeniä. Keho voi paljon paremmin kun sitä huoltaa ja tekee toiminnallista treeniä. Venyttelen paljon. Method Putkisto on kyllä ollut aivan huippu juttu. Mahtavaa viikonloppua ja kokeilkaahan noita liikkeitä. Tulee vaihtelua treeniin! Mä alan nyt venyttelemään, lepopäivä.

aamupalaksi kurkku, selleri, lime, sitruuna, inkivääri -mehu




Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti