Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

8.9.2011

Suorin jaloin maastaveto



Suorin jaloin maastaveto on yksi treeniohjelmani liikkeistä. Liina lupautui mallikseni eräänä päivänä tässä GB:llä treenatessamme. 


Tämä aliarvostettu harjoitusliike vahvistaa alaselkää ja kehittää jalkoja ja pakaroita. Liike kohdistuu reiden koukistajiin (takareidet), pakaroihin, selän ojentajiin sekä reiden ojentajiin (etureidet). 


1. Seiso suorana jalat lantion leveydellä tangon levätessä yläreisien päällä. Otteessa rystyset osoittavat eteenpäin.
2. Taivu vyötäröltä katse eteenpäin ja polvet melkein lukossa laskeaksesi levytangon. Hengitä sisään.
3. Pidä keskivartalon jännitys kontrollissa ja käänny hitaasti lantiota nostaaksesi ylävartalon aloitusasentoon. Hengitä ulos nousun aikana. 


Liikkettä voi muunnella jos sinulla on liikkuva lantio. Voit tehdä sen korokkeella seisten. Nyt tanko pääsee menemään alle jalkojesi tason, jolloin lihakset työskentelevät kovemmin. Älä venytä lihaksiasi yli mukavuusrajan. Muista pitää liike sulavana.

2 kommenttia:

  1. Onko ok koukistaa jalkoja hiukan kun vie painon alas?

    VastaaPoista
  2. Kyllä, vähän voi koukistaa.

    VastaaPoista