Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

9.10.2011

Viikon treenit ja sunnuntain smoothie



Treenien puolesta oli mukava ja melko kevyt viikko. Pyrin tekemään niin, että kun töitä on paljon niin treenaan oman jaksamisen mukaan, en ota urheilusta stressiä. Nykyään en lähde urheilemaan sen vuoksi, että pitää mennä. Menen silloin kun pääsen ja kun minua huvittaa.


Maanantaina tein tunnin aerobista salilla kun satoi vettä niin kaatamalla. Crosstrainer, soutulaite ja juoksumatolla kävelyä. En muista koska olisin näin tehnyt, mutta aamulla ei huvittanut lähteä ulos kävelylle ja kaipasin liikuntaa. Yleensä olen tällaista "tylsää treenaamista" vastaan, mutta ihan hauskaahan sekin oli vaihteeksi. Idea tuntui jotenkin hyvältä, mutta en usko tekeväni näin enää tosi pitkään aikaan. Syke oli koko ajan peruskestävyysalueella, joka minulla on 120-140 (60-70% maksimisykkeestä joka itselläni on 201). 


Tiistaina kävin aamulenkillä. Kävelen aamulenkit aina reippaassa tahdissa. Syke pysyi peruskestävyysalueella, sen ihan alarajoilla. Tiistaina olin myös asiakkaani kanssa pelaamassa sulkapalloa illalla. Ja niin kuin sanotaan, "moka on lahja". Minut kyllä pestiin tässä treenissä aivan täysin, mutta hauskaa meillä kyllä oli. Ja mennään varmasti toistekin. Mittaria ei ollut päällä, mutta VK-alueella (vauhtikestävyys 70-85% maksimisykkeestä) mentiin varmasti.


Keskiviikkona aamulla vedin aikaisin Pasilan kallioilla Haltonille kahvakuulatunnin. Meillä on kyllä aivan uskomaton tuuri joka viikko, ilmat suosii ja sisällä ei ole tarvinnut olla vielä kertaakaan. Ja Haltonin porukka on tietty niin parasta jengiä, kivaa mennä aina heille pitämään aamutunteja kun kaikki on niin intona mukana aina! Mittaria ei ollut, mutta aika kovat treenit vedettiin. 


Torstaina sitten kävin Töölö Gymillä tekemässä selkä/haba treenin ja perjantaina aamulla oli taas hinku salille. Perjantaina vuorossa rinta/olkapää/ojentaja. Aerobista ei näille päiville tullut ollenkaan. 


Lauantaina oli sitten tanssitreenimme, jotka olivat tosi kevyet. Alkuun oli taas kaikenlaista käytännönasioiden höpöttelyä. Paljon kisoja ja juttuja tulossa ja niihin liittyvää asiaa. Sitten salin poikki mentiin ja harjoiteltiin liikkeitä, joita tulee koreografiaan. Huh miten hankalaa ja kädet eivät kunnon salitreenien jälkeen taipuneet kyllä mihinkään! Ja 60 naista kun porukassa on, niin kyllähän siinä melko monta liikkuvaa osaa onkin. Eli paikkojen katsomiseen menee aina oma aikansa. Mutta hieno esitys meille taas tulee, Marcolla riittää loistavia ideoita :) 


Ja sunnuntai... Täysi lepopäivä. 


Tässä vielä syksyinen Sports Ladyn sunnuntai-smoothie ohje:






n 1dl pakastettua tyrniä & n 1 dl pakastettuja mustaherukoita, kiitos Aila & Eero 
1 dl = 30g FAST'n hera80 suklaanmakuista proteiinijauhetta
1 rkl maca -jauhetta
1 rkl lucuma -jauhetta
ripaus suolaa
vettä


Kaikki blenderiin ja sekaisin. Tyrni on tosi vetinen ja sen kanssa kannattaa olla tarkkana ettei laita liikaa vettä. Jos haluaa tuhdimpaa pirtelöstä, niin tänne voi laittaa joukkoon vaikka banaanin tai chia -siemeniä (liotettuja). Banaani antaa myös makeutta ja myös hunajaa voi lisätä vähän makeutta antamaan. Itse tein tällaisen "ankeamman" version ilman banskua ja siemeniä. 

6 kommenttia:

  1. Minkä verran sä aamulenkillä kävelet? :)

    VastaaPoista
  2. Tyrneistä pitää sen verran kommentoida, että meillä kasvaa niitä omalla pihalla. Ei olla ikinä kerätty, mut eilen tyhjeni pensas. Saatiin n. 5 litraa. Olihan ne menny aika pehmeiksi, mut ihanan appelsiinin makuisia :) Aionkin käyttää niitä smoothieen!

    Aateltiin istuttaa ens keväänä goji-pensas tai pensaita. Nekin kuulemma menestyy näillä leveysasteilla.

    Liikunnallista ja hyvää työviikkoa!

    VastaaPoista
  3. Suunnilleen 6km tulee käveltyä. Riippuu reitistä ja vauhdista. Yleensä tunnin lenkin :)

    VastaaPoista
  4. Moi Minni! Ihan loistavaa, hyvä kun keräsitte talteen :) Tyrnit on ihan mieletön vitamiinipommi.

    VastaaPoista
  5. Taisinpas nähdä sut tänään työntouhussa Ruohonjuuressa :) Hei suosittelepas nuista superfoodeista jotain mikä ois mahan toiminnalle hyväksi? Epäilen vähän ärtyvän suolen oireyhtymän tyyppistä. Toki perusruokavalio on tärkein mutta jokin lisä tms kiinnostaisi :) Hyvä sauma myydä hahah

    VastaaPoista
  6. Moi! Cocovi.fi on kerrottu enemmän tuotteistamme, sieltä löydät varmati kaipaamasi tiedon :)

    VastaaPoista