Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

1.12.2011

Raskaan treeniviikon fiiliksiä ja muutama uusi löytö



Olen tehnyt muutamia uusia hankintoja kaappiin. Sunnuntaiostoksilla Lifesta mukaan tarttui maitohappobakteereita ja Ruohonjuuresta ostin eilen psylium -kuitua ja paria uutta luomumaustetta. Aikaisemmin olen käyttänyt vehnäleseitä, mutta psylium kuidussa on hiilareita nolla. 100g valmistetta sisältää 85g kuitua ja energiaa siinä ei ole juuri nimeksikään. Mausteita kuluu runsaasti, ostan aina maustamatonta broileria. Reippaasti mausteita ja suolaa ja hyvää tulee :)


Tällä viikolla liikuntaa tulee aika paljon ja ensi viikolla on sitten luvassa kevyempää menoa. Tällä viikolla pääsen joogaan, jee! Ja tanssitreeneihin jee jee jee! Lähdetään meidän tanssiporukan kanssa Puolaan, Mikolajkiin reilun viikon päästä World Champion kisoihin. Sieltä napsahti viime vuonna se kirkkain mitali kotiintuomisiksi Production sarjassa. Saa nähdä kuinka käy tänä vuonna. Same same but different -tanssilla mennään, sama jolla olimme SM:ssä tänä vuonna. Puolan matkaa varten pitääkin sitten suunnitella ne eväät jo tarkemmin. 
Meat & nuts breakfast
Joku kommenteissa kyseli energiamäärää, jonka syön nyt dieetillä. Kalorit ovat 1400-1500. Tämä perustuu siihen, että perusaineenvaihduntani on 1197 kcal. Se kerrotaan n. 1,3 ja saadaan energiamäärä, joka menee päivän peruspuuhailuihin. Tähän lisätään liikunnasta saadut kalorit n. 300 / päivä (tällä viikolla kyllä enemmänkin) ja lukemaksi tulee 1856 kcal. Tästä miinustetaan 500 ja jäljelle jää 1356 kcal. 500 kcal vajeella päivässä lähtee noin puoli kiloa viikossa. Pointti kuitenkin tällä dieetillä (kaloreiden laskemisen tai rasvan välttämisen sijaan) on se, että makroravinneaineet jakautuvat seuraavasti: n. 40% protskua, n. 20% hiilaria ja n. 40% rasvaa. Hiilaria tulee aika vähän (se on ollut noin 60-75g/pv) mutta yhden päivän viikosta tankkaan sitä vähän enemmän. En siis possuttele, vaan vähennän rasvoista ja protskuista ja tilalle hiilaripitoisempaa ruokaa. Hyvältä tuntuu tähän mennessä. Ja tuo aamiaisen kuva oli pakko laittaa tänne. Maanantaina sitä ensimmäistä kertaa syödessäni ajattelin että tätäkö mun pitää nyt aamupalaksi syödä. Sitten vain reippaasti söin. Ja olo oli loistava. Pysyy muuten nälkä pois.


Tänään oli taas niin super päivä töissä ja muutenkin. 


Ja töiden jälkeen kävin ohjaamassa asiakkaalle kahvakuulaa GB:llä. Että miten tulin iloiseksi tästäkin treenikerrasta taas hänen kanssaan. Aivan tsemppimimmi, kehitystä tapahtunut ihan mielettömästi 8 viikossa jo. Nyt vielä iltakävely Helenen kanssa ja sitten maittaa taas uni. Hieno päivä!

2 kommenttia:

  1. Heippa!

    Mistä tuota suklaan makuista hera proteiinijauhetta olet ostanut? :-)

    VastaaPoista
  2. Olen tilannut Fastilta suklaan makuista hera80 proteiinia ja Lifelta minulla on testissä sportlife nutrition uusi suklaanmakuinen hera :) Molemmista tykkään!

    VastaaPoista