Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

26.12.2013

Tapaninpäivän aktiviteetteja

Miten siellä on joulun pyhät sujuneet? Meillä on ollut vähän epätavallinen joulu :) Niin ruokien, kuin ohjelmankin puolesta, kun tultiin jouluaaton ja -päivän välisenä yönä. Eilen pääsin ekan kerran vasta syömään jouluruokia, kiitos Eevalle ja koko perheelle mukavasta illasta. Joulusaunaankin päästiin. Kotona ollaan ruokien puolesta oltu "mitä kaapista nyt sattuu löytymään" meiningillä. Mutta hyvin me on ruuissa pysytty. Aamiaisena puuroa, marjoja pakkasesta ja eilen avatun maitorahkan loput. Ja vähän pähkinöitä kyytiin.


Mä oon edelleen ihan Dubain rytmissä. Vaikka aikaero ei ollut kuin pari tuntia, niin tuntuu se silti. Illalla tulee uni aikaisin, vaikka muutenkin menen aikaisin nukkumaan. Aamulla taas heräsin 6.30. Vettä satoi, mutta kävin tekemässä pienen kävelylenkin. Ja sen jälkeen oli ihana istua rauhassa ja nauttia aamusta. Vaikka enhän mä kauaa sitten malttanut vaan olla.

Joulusiivous jäi tekemättä ennen lähtöä ja tein sen tänään. Kotona on mukavampi viettää aikaa kun on siistiä. Nyt on ihanan puhdas koti ja piti vaihtaa vähän järjestystä ja matotkin. Ja laitoin muutaman jouluisen tyynynkin.


Siivouksen jälkeen lounasta päivän teeman (=jääkaapissa vain valo) mukaisesti ja sitten HopLoppiin leikkimään. Tänään alkaa olla jo ruokakaupatkin vähän auki ja päästään hakemaan täydennystä. Vaikka nyt joulukortit lähti reissusta ja joulusiivous tuli tehtyä vasta joulun jälkeen, tai kaappi ei ole täynnä ruokaa, niin eihän se haittaa :)



Tässä vielä muutama vinkki kuinka pääset pahimmasta joulupöhötyksestä eroon. Ne toimivat niin joulun aikaan, kuin sen jälkeenkin. Ehkä uudeksi vuodeksi on hyvä päästä vähän sutjakkaampaan kuntoon. Pitkäksi ajaksi tai pysyväksi ratkaisuksi en suosittele hiilarien pois jättämistä, mutta jos haluat taas mahtua pikkujoulumekkoon uutena vuotena niin tässä pari vinkkiä.

1) juo paljon vettä
2) käytä hyvälaatuista suolaa (se ei turvota tai kerää nestettä)
3) minimoi hiilarit (leipä, pasta, peruna, riisi, hedelmät) ja nauti paljon vihanneksia, kanaa, lihaa, kalaa ja marjoja
4) unohda herkut tässä vaiheessa kokonaan
5) käy joka päivä kävelyllä
6) tee muutama sali- tai kahvakuulatreeni viikossa
7) itseään ei kannata "tappaa" käymällä miljoonissa jumpissa, riittää kun laitat syömiset kuntoon ja teet vähän puntti/kuulatreeniä ja käyt kävelyllä



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommenttia:

  1. Tervetuloa Suomeen!
    Meilläkin loppu jouluruoat onneksi jo tänään ja teinkin porkkanasosekeittoa huomiseksi.

    Olen kans jumpannut tai liikkunut joka päivä, paitsi aattona. Kun on loma niin on aikaa :)

    Eilen kesken kävelylenkin jouduin käymään huoltsikalla juomassa vessassa vettä kun janotti nuo suolaiset jouluruoat niin paljon :) meinasin kuolla janoon... tavallisesti kun en pahemmin suolaa käytä.

    VastaaPoista
  2. Thanks! Ihana olla kotona! Mä en tehnyt lomalla yhtään mitään (viikkoon!) ja nyt on kyllä ihana taas päästä sporttaamaan!

    Tosi hyvä kun liikkuukin myös joulun aikaan mutta toisaalta on hyvä relatakin! Kyllä jouluruuat pitäisi tehdä itse alusta loppuun jos haluais säästyä siltä järkky suolamäärältä!

    VastaaPoista