Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

6.1.2014

Lepopäivä - sohvalla makailua vai jotain muuta?


Aamulenkki jäi tänään välistä ja käyn kävelyllä päivemmällä tarkoitus on tänään palautella kroppaaAamulla joogasin vartin verran olohuoneen matolla ja sytytin kynttilät. Jooga on ihanaa ja niin on Pilateskin! Mulla on kahden viikon kuluttua ensimmäinen lähiopetusviikonloppu Kisakalliossa Method Putkisto Pilates koulutuksesta! Aivan super! Sitten saatte lukea myös täältä enemmän näistä loistavista kehonhuoltomuodoista.

Miten te yleensä miellätte lepopäivät? Onko se sohvalla makaamista vai kevyttä kehonhuoltoa? Lepopäivästä kannattaa ottaa täysi hyöty irtimutta kannattaa varoa ettei se veny pidemmäksi ajaksiTottakai on joskus hyvä pitää pitkiäkin palautumisjaksojaetenkin alan ammattilaisillajotka päivästä toiseen ja viikosta toiseen käyttävät kroppaansa työkalunaVaikka on kyseessä lepopäiväei se tarkoita sitä että heittäydytään sohvalle makaamaan koko päiväksiYhtä hyvin voit olla aktiivinen ja pitää päivän kulutusta vähän suurempanaVenyttely ja kevyt kävely ovat hyviä vaihtoehtoja! Sitä paitsi tv'tä katsoessakin voi venytellä!

Tv'n katselu ja venytykset

  • nosta kädet kohti kattoa ja risti sormet niinettä kämmenet tulevat kohti kattoaanna venyä pitkälle ylös. Voit myös venyttää kylkiä taivuttamalla ylävartaloa vuorotellen kummallekin puolelle! 
  • perinteinen niskan venytysaseta kädet pään päälle ja käännä katse varovasti alas
  • tartu selän takana vasemmalla kädellä kiinni oikeasta ranteesta ja venytä alas ja taaksevaihda kädet myös toisin päin 
  • pohkeita voi venyttää joko seinää vasten tai "seisova koira" asennossa
  • etureiden venytys on helppo tehdä seisaallaan ja takareisiä voit venyttää vaikka selinmakuulla nostamalla toisen jalan kohti kattoa 
  • venytyksiä on lukuisia erilaisiaja ne ovat varmasti suurelle osalle tuttuja vaikka ryhmäliikuntatunneilta

Mun "jooga" lempparijutut mitä usein teen aamuisin ovat

  • jalat yhdessä tuo kädet sivukautta ylös ja laske sydämen eteen kämmenet yhdessä etukautta.
  • selän rullaukset seisoma-asennosta. Lähde pyöristämään ensin niskaa ja laskeudu alas nikama nikamalta käden rentoina sivuilla/edessä. Anna käsien ja pään roikkua aivan rentona hetki alhaalla ja nouse hitaasti ylös pyöreällä selällä. 
  • jalat yhdessä tuo kädet sivukautta ylös kohti kattoa. Risti sormet ja nosta etusormet pystyyn. Venytä pitkälle ylös. Voit myös taivuttaa ylävartaloa puolelta toiselle ja antaa takapuolen mennä samalla vastakkaiselle puolelle.
  • aurinkotervehdys! Täältä voit katsoa videon kuinka liikesarja tehdään.
  • kaikkia liikesarjoja voit tehdä 5-10 kertaan
Ja sitten tietysti jos omistat "Foam Rollerin" kannattaa sillä avata lihaskalvojaTämä on myös mulla lepopäivän ohjelmassa.


Blogi on muuten ollut Bloglovin'n ja Blogilistan sivuilla alusta astimutta jotenkin en oo sitä sen enempää tullut mainostaneeksiNo toki noi "seuraa nappulat" on olleet tuolla sivupalkissamutta jos luet blogilistassa muitakin blogeja niin Sports Lady löytyy helposti sieltäSeuraa blogiani Bloglovinin avulla! Ja myös Blogilistalta (linkki sivupalkissa)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti