Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

25.2.2012

Urheilijatiimipäivässä



Tänään oli CocoVin urheilijatiimipäivä. Tanssitreenit tosin verottivat tiimipäivän alkuosasta, mutta tanssia en yksinkertaisesti voinut skipata. SM:t ovat kesäkuussa ja sitä ennen ei ole enää moniakaan treenejä yhdessä ryhmän kanssa... Hyvät oli treenit ja hyvä oli myös tiimipäivä. Paljon hyvää asiaa, tässä jaan teille pari niistä :)


Tullessani paikalle Optimal Performancen Anne puhui lisäravinteiden merkityksestä, ja itselle niissä uutta oli sinkki. Sitä minulla ei valmisteena ole ollut ja sen päätin hankkia. Solgar Nordicin sponssina saimme muutamat vitamiinit ja kivan pillerirasian. Siellä oli myös sinkkivalmiste, joten pääsin heti tekemään sen kanssa tuttavuutta. Näistä uutta minulle on myös nestemäinen D3-vitamiini. Entuudestaan minulla on Solgarin D3 vitamiini kiinteässä muodossa. 


Sinkki


Normaalisti sinkkiä tulee tarpeeksi jos syöt monipuolisesti. Sinkin tarvetta lisää mm. kova fyysinen harjoittelu, fyysinen työ, vegaaniruokavalio (normaalisti ruuan mukana sinkkiä saamme lihasta, äyriäisistä, maidosta ja maitotuotteista, täysjyväviljatuotteista, siemenistä/pähkinöistä, tummasta suklaasta ja 100% kaakaojauheesta, vihreistä vihanneksista..).


Elimistö ei toimi normaalisti ilman sinkkiä, sillä se

  • on välttämätön normaalille kasvulle ja kehitykselle
  • auttaa vastustamaan infektioita ja edistää yleistä vastustuskykyä
  • edistää haavojen parantumista
  • pitää hiukset ja kynnet terveinä
  • auttaa ihoa pysymään terveenä
  • pitää yllä oikeaa testosteronitasoa

Sitten suunnistimme tankkaamaan CocoVi Bar'lle raakakeikkiä ja suklaata. Mikko ja Tomppa olivat urakoineet meille ihanat herkut ja ne maistuivat kaikille! 
Meidän ihaanat baaripojat Tomppa ja Mikko loihtivat herkut




Sieltä herkkujen jälkeen Motivus Centeriin, jossa Optimal Performancen Janne Palmunen kertoi meille lihashuollon perusteista. Sieltä tuli loistavia vinkkejä käytännössä. Kävimme eri lihasryhmien venytyksiä läpi ja tuli aivan loistavia vinkkejä. 
CocoVi Team:n uusi vahvistus Eveliina, CocoVi:n Sami ja HelsinkiPaleon Jaakko
Anne, Katariina ja Joni
Janne ja Anne, Optimal Performance
Etureiden venytystä
Ja nyt venyy leveä selkälihas... loistovenytys!
Tässä pari Jannen pääpointtia tiivistettynä:


1. Aina ennen treeniä dynaamiset venytykset


2. Treenin jälkeen ei edes lyhyitä venytyksiä. Venyttele treenistä vasta n. 4 tunnin kuluttua, ja tässä järjestyksessä. 

  • dynaamiset venytykset
  • jännitys/rentoutus -venytykset
  • staattiset venytykset
Lopuksi, sokerina pohjalla. Uusi yhteistyökumppani toi meille MBT kengät. Niistä kirjoittelen sitten lisää erikseen tuonnempana. Mutta yllätys oli miten siroiksi nekin ovat nykyään menneet. Muistan joskus nähneeni hirveitä kengänjärkäleitä kaupassa, mutta nämä ovatkin ihan salonkikelpoisia. 

5 kommenttia:

  1. Sunnuntaita ! tosta venyttelystä, että oonkin pohtinut et pitäiskö noi lyhyetKin venyttelyt jättää tuonnemmaksi..? tästä ajatus syntyi kun olin eilen Alexiumissa loistavan Micaelan puolen tunnin teho-stretchingissä :) sinkistä, et just toi Solgarin sinkki on ollut itellä käytössä, yleensäkin luotan tohon merkkiin isosti!

    VastaaPoista
  2. Moi Juha! Ja loistavaa sunnuntaita myös :) Kyllä ne pitää jättää tuonnemmaksi, ja sitten venytellä puolisen tuntia kerralla illalla ennen nukkumaanmenoa. Tämän aion itsekin yrittää toteuttaa! Joo, mulla on myös suurin osa vitamiineista Solgarilta, tykkään.Niillä on paljon hyviä valmisteita.

    VastaaPoista
  3. Hei, minua kiinnostaa, että mikä on syynä sille ettei treenin jälkeen tehdä edes lyhyitä venytykiä? Tällainen tietohan levitessään mullistaisi koko "jumppasektorin" sillä nykyisinhän lähestulkoon kaikkien ryhmäliikuntatuntien kaava on kutakuinkin: lämmittely, aktiivinen treeniosuus, (jäähdyttely) ja venyttely.

    Asia kiinnostaa, sillä olen (ollut) siinä käsityksessä, että a) alkulämmnittelyssä kannattaa tehdä dynaamisia, lyhyitä venytyksiä b) treenin jälkeen voi ja kannattaa jäähdytellä ja venytellä lyhyitä venytyksiä, c) pidempikestoiset venytykset kannattaa tehdä noin parin tunnin päästä liikuntasuorituksesta.

    Ja jos kropassa tuntuu siltä, itse saatan kevyesti venyttää / vetreyttää lihaksia myös salilla liikkeiden välissä. Mielenkiintoinen aihe!

    VastaaPoista
  4. Vastaukset Little M:n kysymyksiin kiinnostavat minuakin. Minäkin olen käyttänyt kevyitä venyttelyjä myös liikkeiden välissä. Mielenkiintoista uutta näkökulmaa.
    Miten/missä noita dynaamisia venyttelyjä voisi oppia tällainen taviskuntoilijakin?
    T. Marjo

    VastaaPoista
  5. Muakin kiinnostaa tuo venyttelyasia! :)

    VastaaPoista