Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

18.4.2015

Dieettajan ruuat vs perheen ruuat


Täällä on menossa dieetin kuudes päivä. Hyvin menee ja motivaatio ja fiilis on loistavat (vaikka kyllä mun oikesti tekee mieli vähän herkkuja kun on viikonloppu hehee)! Mutta meillä ei mun dieetillä vaa'an kautta nostella raakoja kanoja pannulle ja sitten syödä niitä salaatin kanssa. Meillä tehdään aina itse ruokaasellaista ruokaa mikä maistuu koko meidän pienelle perheelle. Ruoka tehdään yleensä yhdessä lapsen kanssakun hän on nyt kovasti ruuanlaitosta innostunut! 8-vuotiaasta on mieletön apu ja homma hoituu puolet nopeamminvaikka sotkua siinä vähän enemmän tulee. Mutta ei sitä opi ellei saa yrittää! Ja kyllä tästä pojasta joku hyvän kokin vielä saa itselleen! On hienoa miten omat liikunta- ja ruokailutottumukset on tarttuneet lapseen. 

Omasta dieettaamisesta en halua pitää haloota,  ja lapselle sanon vain olevani karkkilakossa. Hän on kyllä senkin suhteen saanut ihan "terveen esimerkin" kun äippä syö karkkia ja joskus ihan kaikkea mitä muutkin. Mutta eilen ne perjantaikarkit jäi kyllä multa syömättä. Oli pakko Prisman karkkihyllyltä mennä selaamaan lehtiä sillä aikaakun jälkikasvu hartaudella valitsi karkkipäivän karkkinsa! Lasi viiniäkin olisi kyllä maistunut pitkän työviikon päätteksi. Mutta eivät kuulu dieetille karkit eikä viini. Kyllä se mussuttaminen on kivaa, mutta välillä sillekin on pakko laittaa stoppi! Ehkä olen tyytyväinen tästäkin itsekurista sitten parin kuukauden päästä! 

Mietittiin lapsen kanssa torstai-iltana mitä syödä perjantaina. Selattiin yhdessä vähän ruokablogeja Blogiringistä (lapsen idis). Punavuori Gourmet -blogin kaunis herkkusienien kuva tarttui ensimmäisenä hänen silmiinsä ja katsottiin reseptiä tarkemmin. Vaikutti hyvältä ja helpon näppärältä valmistaa väsyneenä perjantai-iltapäivänä pitkän viikon jälkeen. Ja sitä se oli. Tehtiin vähän omasovellettuversio ruuasta. Tykkään yrteistä tosi paljonja niitä laitettiin marinadiin todella reippaalla kädellä. Yhdessä tehty ruoka nätisti katettuna maistuu ainaja oli oman dieetin mukainen täysin. Lapsen annokseen ei MCT-öljyä laitettu ja hänellä paprikan tilalla oli vesimelonia. Mutta tämä on herkullista ruokaa,  jota koko perhe voi syödä ja äiti myös paljastamatta olevansa dieetillä.


Sieniäkanaa ja sitruunaa uunissa Sports Lady style 

Marinadi 
1/2 dl oliiviöljyä
1 sitruunan mehu
1/2 sitruunan kuori raastettuna
1 tl kookossokeria
1 tl paprikajauhetta
chilirouhetta maun mukaan 
Meiramia, rosmariinia, timjamia
Himalajan ruususuolaa
Mustapippuria

Maustamatonta broileria

Sieniä

Salaattia paprikaa kurkkua 

Keitettyä parsakaalia

Laita uuni 200 asteeseen. Sekoita marinadi. Pilko kanat ja sienet ja sekoita ne marinadiin maustumaan. Laita koko komeus uunivuokaan ja paista uunissa kunnes kanat ovat kypsiä. Tee sillä välin salaatti. Revi kulhoon pesty salaatti ja sekoita muut vihannekset joukkoon. Lisää päälle ruususuolaa ja 1 rkl MCT-öljyä ja sekoita. Keitä parsakaali kattilassa suolalla maustetussa vedessä. Asettele ruoka tarjolle! 

kanat ja sienet menossa uuniin 
meidän yrttitarha valtaa kohta koko keittiön pöydän - itse on kasvatettu ruohosipulia ja herneenversoja ja Ikeasta pitäisi hakea lisää ruukkuja 

Iloista viikonloppua kaikille! 

Lisää reseptejä löydät blogin "Reseptit" -tunnisteesta! Sieltä löytyy hyviä dieettajan versioita erilaisiin ruokiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti