Sports Lady®

Sports Lady®

3.11.2016

My time & my treat




Rahkasta tulee varmasti ensimmäisenä mieleen fitness-ihmisten rahkavälipalat. Miten rahkaa kannetaan kotiin kilokaupalla ja syödään päivässä useampi purkki turvaamaan päivittäinen proteiinin saanti. Ne ajat ovat itselläni ohi. Mä olen ollut pitkään syömättä maitotuotteita, mutta kesällä jotenkin innoistuin tästä iltapalasta. Siitä on jäänyt mulle oikeastaan rutiini. Kun lapsi nukahtaa, istun mun nojatuoliin, nostan jalat ylös. Avaan Netflixin ja katson jotain lempisarjaa. Kesällä ahmin House of Cardsin ja tällä hetkellä menossa on Narcos. Telkkaria tulee katsottua tosi vähän, mutta Netflixistä olen onnistunut löytämään pari hyvää sarjaa. Varmaan niitä on siellä enemmänkin :) Olen vasta päässyt alkuun. Joka tapauksessa tämä on mun päivän hemmotteluhetkeni. Tai hetki oikeastaan rauhoittua ja istua alas. Tätä on myös yökylään tulleet ystävät saaneet maistaa ja ovat olleet kummissaan miten rahkasta saa jotain näin hyvää. Ja terveellistä. Mielikuva varmasti enemmän rahkasta kuitenkin menee sinne dieettamisen puolelle. Mutta tämä on terveellinen herkku ja hyvä. Ja nimenomaan vielä herkku :) Postaus on toteutettu yhteistyössä Ehrmann'n kanssa. 







Mitä tähän herkkuun sitten tulee? Laitan puoli purkillista ensin rahkaa, johon sekoitan luonnonjugurttia saman verran.. Sitten lisään päälle vähän sulaneita mustikoita tai pensasmustikoita (jotka ovat sitten vähän herkumpi ja kalliimpi versio). Sitten ripottelen päälle rouhetta. Se voi olla pellavansiemenrouhetta tai sitten tätä sekoitusta (jonka oon ostanut Lidlistä), mihin olen viime aikoina ihastunut. Sekaan vielä paahdettuja ja suolattuja cashew pähkinöitä (tavalliset ja luomut ovat astetta terveellisempi versio) ja sitten vielä hunajaa. Juoksevaa hunajaa noin 10 grammaa. Käytän paljon ruuanlaitossa keittiövaakaa, sillä se on helpompi ja siistimpi kuin lusikoiden kanssa läträäminen. Kippo vaa'alle ja tasaisen samanmakuinen herkku on joka ilta luvassa, kun laittaa saman määrän aineksia joka ilta. Nopeuttaa valmistamista. Jos sinulla ei ole keittiövaakaa, niin laitat 1/2 prk rahkaa, saman verran jugurttia, reilun ruokalusikallisen rouhetta, 10 kpl pähkinöitä ja ruokalusikallisen verran hunajaa. 


Iltaherkku

100g Ehrmann rahkaa
100g luonnonjugurttia
50-100g mustikoita
10g rouhetta
10g cashew pähkinöitä
10g juoksevaa hunajaa

Ehrmannilla on käynnissä kilpailu, jossa voit voittaa matkan Alpeille. Katso osallistumisohjeet täältä. Aikaa osallistua on 11.11 asti. Mäkin kävin juuri osallistumassa. Nyt peukut pystyyn! 

3 kommenttia:

  1. Herkullisen näköistä:) mitä rouhetta tämä Lildistä on?

    VastaaPoista
  2. Crownfieldin pellavansiemensekoitus. Niitä on erilaisia, tää on punainen pussi.

    VastaaPoista