Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

23.1.2012

Viikonlopun ruuat ja mietteitä mussutuksesta

Olin tänään Jeren käsittelyssä ja jospa taas saisi apua kipeisiin olkapäihin. Treeni oli niiden suhteen kuulemma mennyt perille ja olivatkin kyllä tosi kipeät. Viime viikolla yritin kyykätä tangon kanssa ja tankoa ei kärsinyt pitää yläselän päällä kun olkapäät olivat niin jumissa.. Ja niin ikään olivat kyllä pakaratkin niin juntturassa, että kyllä taas kelpasi päästä hoidettavaksi. Katsotaan miten se salitreeni tällä viikolla kulkee. 3 salikertaa olisi tälle viikolle tarkoitus mahduttaa.


Tuli samalla puheeksi syöminen yleensä. Itse lukeudun niihin tyyppeihin, jotka syövät kaikkea, kokeilevat kaikkea, innostuvat asioista. Tykkään syödä terveellisesti (ankeasti, niin kuin joskus olen sanonut, vaikkei se ankeaa olekaan) ja tykkään myös laittaa hyvää ruokaa. Oma syöminen on mielestäni normaalia. Lapsen kanssa ei voi elää jatkuvasti niin, että tekee kahdet ruuat tai on ottamatta herkkuja. Käyn myös ulkona syömässä (nykyään ehkä vähemmän, mutta kuitenkin). Ja perheellisenä ihmisenä aikaa ei yksinkertaisesti ole niin paljon ruuan ja urheilun kanssa säätämiseen, kun ihmisellä joka voi vain huolehtia itsestään. Nukkumaankaan ei voi mennä silloin kun väsyttää, vaan silloin kun sen on mahdollista... 


Kirjoittelen täällä VHH-syömisestä (vähähiilarinen ruokavalio), Paleosta, Detoxista, ties mistä... Jo pelkästään ammattinkin vuoksi haluan kokeilla erilaisia juttuja ja nähdä kuinka ne minulla toimivat. Itselleni olen löytänyt sen parhaan mahdollisen tavan syödä, mutta tottakai siitä tulee lipsuttua silloin tällöin. Silloin kun lapsi ottaa haukun jätskistä (hän on valinnut huoltiksen suurimman tötterön) ja ilmoittaa ettei tykkää siitä, antaa sen minulle kun vauhtia on 100km/h, minun on joko heitettävä jätski lattialle..ei.. heitettävä se ikkunasta vauhdissa ulos.. ei.. ainoaksi vaihtoehdoksi jää syödä se itse koska kätevänä emäntänä minulla ei ole roskista autossa... Tämä on se pointti. Vaikka haluaisi niin aina ei voi :)


Viikolla yritän elää tosi terveellisesti, mutta viikonloput ne tuntuvat menevän ihan toisen kaavan mukaan. Esimerkkinä tässä laitan mitä söin viikonloppuna, ei saa pelästyä ;)


Lauantaina
aamupalaksi kaurapuuroa, raejuustoa, marjoja ja marjakeittoa
(lapsi söi puuroa ja marjoja)


Tanssitreenit 2 tuntia


tanssitreenien jälkeen nälkäisenä kaupassa: kauhoimme Candy King irtokarkkeja lapsen kanssa pusseihin, oma pussini oli lähes syöty kun pääsimme kassalle. Lapsi otti omastaan vain pari (hän valitsi pussiin 6 karkkia, minä vähän enemmän), hänellä ei ollut nälkä sillä hänelle otin reissuun eväät mukaan (itselle en ottanut, olisi pitänyt)


Ruuaksi laitoin k-kaupan lihatiskin sedän ohjeen mukaan paistettua kanaa jonka kanssa tuli ihanaa kermaviililkastiketta (1 prk kermaviiliä, silputtua sipulia ja omenaa, american dippi jauhetta, sweet chili -kastiketta). Kanan kanssa söin salaattia ja paahtoleipää. Jälkkäriksi söin riisipuuroa (lapsen herkkua jota hänelle tein viikonlopun kunniaksi). 


Välipalaksi söimme vähän jäätelöä ja sitten Putousta katsellessa mussutimme sohvalla karkkia (lapsi jakoi karkit tasan että äiti ei syö enemmän...) ja join myös lasin viiniä. Nam nam! Niin, että kyllä se Sports Ladykin istuu sohvalla mussuttamassa.


Sunnuntai:
Aamupalaksi kaurapuuroa, marjakeittoa ja raejuustoa, cappuccinoa


Lounaaksi eilistä broileria, kastiketta sekä vihanneksia. Ruisleipää johon päälle oivariinia ja oltermannia. 


Välipalaksi karkkia


Päivälliseksi lohta, vihanneksia, raejuustoa ja paahtoleipää voilla. Jälkkäriksi karkkia ja keksejä..


Että sellainen terveellinen viikonloppu. Kyllä sitä sokeria ja rasvaa ja herkkua tulee syötyä. Pahempi juttu on jos tällainen jää päälle, sitten niitä kiloja kertyy. Ja painoa pudotettaessa näin ei tietenkään saisi syödä. Kärsimyksen määrä on vakio. Sitä yritän aina kaikille sanoa. Jokainen painoa pudottaessaan joutuu luopumaan jostain. Paino ei putoa jos jatkaa omilla, vanhoilla, (epäterveellisillä?) ruokailutottumuksilla. Painoa voi myös tiputtaa lopettamatta herkuttelua. Raakasuklaa mm on terveellistä, ravinnetiheää ja -rikasta. Mutta sitäkään ei tietysti voi paketillista vetää. 


Mutta nyt on taas uusi viikko ja uudet jutut. Tällä viikolla onkin kaikkea kivaa actionia tiedossa, niistä sitten tuonnempana lisää! 

2 kommenttia:

  1. Ihanan lohduttavaa, että nälkä ajaa sinutkin irtokarkkien pariin.

    Vaikeinta on nimenomaan sallia itselleen herkuttelu ja ryhdistäytyä taas- Helpompaa on soimata itseänsä ja luovuttaa kokonaan. ;)

    VastaaPoista
  2. Hei!

    Minua mietityttää, että miksi aina pitää puhua sortumisesta, repsahduksista tai vastaavasta, jos on hieman herkutellut, ihan kuin se olisi jokin epäonnistuminen. Ei kai näin kuitenkaan? Eikö se ole enemmänkin tervettä, että välillä löysyttää vyötä, vaikka - ja etenkin kun - muuten syö hyvinkin terveellisesti ja liikkuu _paljon_, kuten sinä vaikutat tekevän.

    Herkutteluhan on ihanaa ja siitä tulisi voida nauttia, eikä jokaisen kerran jälkeen kokea itseään epäonnistuneeksi.

    Ihanaa viikkoa sinne,
    Amy

    VastaaPoista