Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

13.1.2012

Voita osallistuminen Paleoseminaariin Helsingissä



Minulla on ilo arpoa teidän lukijoiden kesken lippu 21.1.2012 Helsingissä järjestettävään Paleoseminaariin! Arvonta suoritetaan maanantaina 16.1.2012.




"Helsinki Paleo järjestää yhteistyössä Gloryn kanssa hyvinvointiaiheisen seminaarin! Tule ja opi, kuinka sinäkin voit ruoka- ja elämäntapavalintojen avulla optimoida kokonaisvaltaisen hyvinvointisi sekä terveytesi! Luennoitsijana Jaakko Savolahti, personal trainer ja Helsinki Paleon perustaja."
AIKA JA PAIKKA
21. tammikuuta 2012 Rastilan luonnonkauniissa miljöössä (Henkilöhuoltamo, Karavaanikatu 4, Helsinki)
Rekisteröidy Sports Lady blogin lukijaksi jos et sitä vielä ole tehnyt ja näin osallistut arvontaan & voit voittaa lipun tänne huikean mielenkiintoiseen tapahtumaan. Palkintoon kuuluu osallistumininen yhteen valitsemaasi seminaariin (joko aamu- tai iltapäiväosuuteen, saat itse valita) sekä herkullinen Paleolounas.

Mikä ihmeen paleo?




Paleosyömistä voi hahmottaa ohessa esitetyllä pyramidimallilla. Suurin osa aterioista koostuu eläinproteiinista, rasvasta ja kasviksista. Ideana on siis syodä mahdollisuuksien mukaan sellaisia ruokia, joita olisi ollut tarjolla meidän kivikautisille esi-isillemme. Pohjana tälle ajatukselle on se, että meidän geenimme ovat muotoutuneet miljoonia vuosia kestäneen evoluution tuloksena. Ne ovat edelleen käytännössä samat kuin kivikautisilla esi-isillämme, eivätkä ole ehtineet mukautua uusiin (neoliittisiin) ruokiin, kuten viljoihin. Kuitenkin on hyvä pitää mielessä, että kaikki “kivikautinen” ruoka ei ole hyväksi ja kaikki uusi ruoka ei välttämättä ole terveydelle haitallista. Paleon tarkoituksena ei siis ole mikään luolamiesleikki, vaan sitä voi käyttää viitekehyksenä tehdessään ruokavalioon liittyviä valintoja.
kuva lainattu helsinkipaleo.com
Paleosyömisen perusteet
  1. Reippaasti eläinproteiinia: lihaa, kalaa, mereneläviä, lintuja, kaikenlaista riistaa, kananmunia
  2. Kasviksia niin paljon kuin napa vetää, pohjana vähähiilihydraattiset kasvikset (esimerkiksi salaatit, kurkku, tomaatti, kaalit, paprikat…) ja tarpeen mukaan enemmän hiilareita sisältäviä juureksia (ei perunaa) ja marjoja
  3. Rasvoja: kookos, voi, kaakao, avokado, extra neitsytoliiviöljy
  4. Välillä vähän hedelmiä (rajoitetusti fruktoosisisällön takia) ja pähkinöitä/siemeniä (rajoitetusti omega-rasvahappotasapainon takia)
  5. Yleisesti: Suosi oikeaa ruokaa. Se on käsittelemätöntä, mahdollisimman lisäaineetonta ja sokeroimatonta. Mitä lyhyempi tuoteseloste, sen parempi ja mielellään ei tuoteselostetta ollenkaan.
Teksti on lainattu www.paleohelsinki.com -sivulta ja lisää aiheesta voit lukea täältä.

5 kommenttia:

  1. Mahtava palkinto ja varmasti mielenkiintoinen luento! Nyt vain sormet ristissä, että arpaonni suosii :-)

    VastaaPoista
  2. Miten arvontaan osallistutaan? (:

    VastaaPoista
  3. Moikka MissEm: peukut pystyyn, tämä kyllä on tosi mielenkiintoinen. Ja tottakai sinne pääsee sitten muutenkin lipun lunastamalla jos onnetar ei suosi :)

    VastaaPoista
  4. Arvontaan osallistut rekisteröiymällä tänne blogiini lukijaksi. Painikkeella "Liity tähän sivustoon" pääset sen tekemään!

    VastaaPoista
  5. Huhhuh, menevätpä erikoisiksi nämä suosittelemasi asiat ja palvelut...

    VastaaPoista