Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

27.9.2012

Avocado


Mä oon aina jotenkin ollut sitä mieltä että avocadot ei oo mun juttu. En oo niistä erityisemmin tykännyt, mutta viime aikoina oon alkanut laittaa niitä smootheihin. Ja tykätä ihan hirveesti. Sopii niin hyvin suklaaprotskun kanssa ja smoothiesta saa ihanan kermaisen avocadolla. 

Avocado sisältää paljon enemmän rasvaa kuin muut hedelmät. Suurin osa rasvasta on kertatyydyttymätöntä. Kokonainen avocado voi sisältää noin neljänneksen päivittäisestä tyydyttyneen rasvan saantisuosituksesta. Avocadoissa on noin 60 % enemmän kaliumia kuin baanaaneissa ja niissä on paljon B-, E- ja K-vitamiinia.

Tänään tein lounaaksi smoothien johon tuli:

2 dl mustikkaa
vähän tyrniä
kourallinen babypinaattia
1 avocado 
1 mitta Sun Warrior suklaaprotskua
Vaniljajauhetta
Kalaharin suolaa
Vettä

Taivaallisen hyvää ja kermaisen pehmeää. Tänne joukkoon voi oman maun mukaan upottaa vaikka mitä superfoodeja ja kaakaonibsit ainakin sopisi hyvin. Huomenna jos kokeilisi jotain mihin tulee puolukkaa ja hamppuprotskua. Hamppuprode on jotenkin myös sellanen haasteellinen mulle ollut aina. 

3 kommenttia:

  1. Täytyykin kokeilla tuota! Kuulostaa ihan sikahyvälle!

    VastaaPoista
  2. Kannattaa! Tästä on tullut ihan mun lemppari <3

    VastaaPoista
  3. Kannattaa! Tästä on tullut ihan mun lemppari <3

    VastaaPoista